• Yez

    Vad står det i era ringar?

    Ja, som det står i rubriken... Vad står det i era ringar?

    Vanligast är väl Den andres namn och datum?!

    Jag funderar på..

    Himlen var här, NAMN 2012 ( i hans)
    Älskar dig nu som jag älskade dig då 2012 (i min)


    Jag kommer ha hans namn på "utsidan" av ringen därför tycker jag inte det behövs på insidan på min..


    (Se bild)


    Text i från låten "Himlen var hr" som vi hade ett moment till i sommras och hans föräldrar berätta att detta var "deras låt" och eftersom dagen vi (Förhoppningsvis) förlovar oss på är min mammas bröllopsdag så tyckte jag det passa perfekt..


     


    Hoppas han säger "Ja" bara!


  • Svar på tråden Vad står det i era ringar?
  • CoG
    CoG skrev 2012-04-06 13:38:36 följande:
    I våra förlovningsringar står det
    "love is the answer"
    kan tillägga att vi förlovade oss på tvåårsdagen så datum uteblir.
    Det kommer att stå datum i vigselringen istället.
  • 1700tal

    I våra förlovningsringar står den andres namn + datum. I min vigselring står det JA! + datum. Om det får plats graverar vi in samma i hans efter den första gravyren. Han har inga stenar i sin så det går förhoppningsvis. Hade gärna haft en längre inskription men i mina båda ringar (med mkt stenar) var det precis att det fick plats med det lilla som står.

  • aurum

    Jag vet inte om han kommer gravera min förlovningsring innan jag får den, men om han inte gör det är jag inne på att vi ska ha "always" i förlovningsringen och "and forever" i vigselringen. Det är något vi ofta säger till varandra. "I love you. Always and forever". Eventuellt blir det datumen i oxå, beroende på vad som får plats.
    Han kommer inte bära förlvningsring eftersom det inte är tradition i USA utan han kommer bara ha vigselring, o då kommer det i så fall stå "always and forever" i den.
    Datumen är inte bestämda, men typ såhär då alltså:
    Min förlovningsring: 5/4-12 always
    Vigselringen: and forever 24/11-12
    Hans ring: 5/4-12 always and forever 24/11-12

  • JuliBrud89

    Min gubbe fick bestæmma vad det ska stå i våra ringar. I min står det "You will do", och i hans står det "I will do you" :) Haha, det ær internt mellan oss. En grej som betyder något før oss, som ær från dagen vi blev tillsammans.

  • Lenblo

    I förlovningsingen, som är väldigt tunn, står det hans namn + vigseldatumet.
    I vigselringen, som har en massa hål nästan hela vägen runt för diamanter, står det Rut 1:16-17, dvs:

    Dit du går vill jag gå
    och där du stannar stannar också jag.
    Min Gud är din Gud
    och ditt folk är mitt folk.
    Där du dör vill jag jag dö
    och där vill jag bli begravd.
    Herren göre mig vad som helst, men endast döden ska skilja mig från dig.

    Visserligen ursprungligen sagt från en svärdotter Flört, men vi tyckte att det passade perfekt.


    Fröken Emma skrev 2011-10-29 21:21:57 följande:

    Vi ska ha tungsten som ringar, o i dom ska det stå i stil med


    " kärlek i volfram ...datum..."


    Volfram är det svenska ordet för tungsten, ett material som är nästintill oförstördbar, som vår kärlek! ;)


    ( bara diamant som är hårdare, och som används vid tillverkning och gravyr)


    Ironiskt nog är tungsten (tung sten) det ursprungliga och SVENSKA ordet för volfram, innan vi anammade den tyska versionen. Engelsmännen behöll dock det svenska ordet. Skrattande
  • FruSSE

    I våra förlovningsringar står det "För alltid Din *Namnet*" och datum.

    Den blivande mannen ska inte ha någon vigselring och i min vigselring kommer det att stå: "Put me back on!".
    Det är skämtsamt men vittnar samtidigt om vår envishet :P Att den ringen ska fan sitta där! (kärleksfullt såklart). 

  • sirifredde

    Vi förlovade oss 20/8-2011 vi har namn och datum i våra ringar och ett dubbelhjärta;)

  • moonias

    I min förlovningsring står det "NN 15/7 2010", samma i sambons men mitt namn istället.

    I min vigselring ska det stå "Kärlek ∞ 14/7 2012" (kändes onödigt med hans namn igen).
    Sambon ska byta ring (förlovningsringen är i silver, vigselringen ska vara i volfram) och i hans vigselring ska det stå "15/7 2010 Kärlek ∞ 14/7 2012 NN"

    NN = Mitt/Hans namn

Svar på tråden Vad står det i era ringar?