SloveP skrev 2011-09-08 16:26:51 följande:
Man kan ju byta in en ring och få en annan...Jag skulle tycka att det vore för jävligt om min sambo sa att han ville ha sin ring från sitt förra äktenskap, svindyr eller ej..Är du verkligen färdig med din före detta? Jag menar det låter väldigt sentimentalt han är far till era 4 barn m.m.ringen betyder så mycket..
Om det bara är ringen, så varför inte lämna in o byta kanske till en likadan då men en annan för som någon tidigare sa så är väl erat nya äktenskap värt en egen ring? Din blivande kanske säger att det är ok för att han inte vill verka taskig eftersom han vet att du tycker om ringen väldigt mycket..
jag håller med "Slove P"... jag har nära vänner som är skilda sen ett tag och är mycket goda vänner till varandra, men när de båda gifte om sig köpte dem nya ringar, även om de är världens bästa vänner nu... jag personligt tycker inte att det är ett bra start för en relation om man tar med sig gamla saker till sitt nya äktenskap, oavset om det handlar om känslor, vanar eller värdesaker som simboliserar känslor ( exempelvis en ring) . Min fästman var gift i 20 år innan vi träffades, men när vi förlovade oss förra månad köpte han en ny ring till sig själv.. jag hade nog undrade om han hade velat behålla den gamla ringen... man behöver inte skaffa sig någon så jätte dyr ring... Det är symbolen som räknas tycker jag... Han brukar säga till mig att den familjterapeut han gick till under sin skillmässa brukade säga till honom att man skall vara uppmarksam och försöka verkligen inte ta med sig gamla vanor, gamla känslor och även pryllar som innebär känslor till sin nya relation.. . ett nytt liv är ett nytt liv...