• Pinkgr­ape
    Äldre 31 Aug 01:54
    22925 visningar
    169 svar
    169
    22925

    Utmaning! Sockerfri månad, är du med?

    Jag tänkte ge mig själv en utmaning - en sockerfri månad!

    Starten går av stapeln torsdag 1 september 2011 och jag kommer köra hela september månad ut. Tanken är att skippa socker i sötsaker. Tex bakverk, godis, glass, sylt, läsk osv. Ni fattar? Frukt är dock tillåtet. Ja, och mat må ni äta! (Även om den råkar innehålla lite socker.)

    Detta ligger nu under hälsa/bantning, men detta är inte främst tänkt som ren och skär bantning, utan som ett första steg till att bli av med ett eventuellt sockerberoende, ja, eller bara som en ren utmaning. För vissa kanske det är väldigt enkelt, men jag kan säga att för min del kommer det bli rätt svårt faktiskt.

    Hur många är med på en sockerfri månad? Ju fler vi blir, desto mer kan vi peppa varandra! :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Svar på tråden Utmaning! Sockerfri månad, är du med?
  • förlov­adflic­ka
    Äldre 8 Sep 22:23

    Förlåt att jag kommer in här, känner mig okänslig som börjar prata om socker (tycker synd om dig, Pinkgrape :() men...


    Vad sägs om att man får prickar varje gång det råkar slinka ner något? För nu är vi flera stycken som redan ätit godis, och jag vet med mig att jag kommer återfalla rätt snabbt igen, men ska vi räkna en prick för varje gång vi fuskar och sedan redovisa det i slutet av månaden så kommer iaf jag att hålla igen! Vad sägs? :)


  • Pinkgr­ape
    Äldre 8 Sep 22:27

    Jag tycker det låter som en bra idé förlovadflicka :) Jag har då redan två prickar :P


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • förlov­adflic­ka
    Äldre 8 Sep 22:27
    Pinkgrape skrev 2011-09-08 22:27:17 följande:
    Jag tycker det låter som en bra idé förlovadflicka :) Jag har då redan två prickar :P
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    ... Och jag en :)
  • Äldre 8 Sep 22:39

    Och vi provsmakade chips idag, så jag har också en prick! Men OLW's nya mysmatchen finalist Sourcream & Italian Cheese var supergoda <3

  • förlov­adflic­ka
    Äldre 8 Sep 22:43
    izredam skrev 2011-09-08 22:39:18 följande:
    Och vi provsmakade chips idag, så jag har också en prick! Men OLW's nya mysmatchen finalist Sourcream & Italian Cheese var supergoda <3
    Tack för tipset ;) Vi måste provsmaka chokladpraliner till bröllopstårtan också (när vi nu ska hinna det...) så då får jag väl en prick också ;)
  • 120530
    Äldre 9 Sep 07:29

    Jag har en prick, chips hos mamma förra helgen.. I imorogn lär det bli en till då vi skall på bröllop, måste ju smaka på tårtan Tungan ute

  • Äldre 9 Sep 07:31
    Red skrev 2011-09-09 07:29:17 följande:
    Jag har en prick, chips hos mamma förra helgen.. I imorogn lär det bli en till då vi skall på bröllop, måste ju smaka på tårtan Tungan ute
    Jag var ju på bröllop förra helgen - men jag hade redan innan sagt att vi började först i måndags så jag är ursäktad! Jag kör några dagar extra sen istället har jag bestämt :) Blir ju svårt för dig mitt i att göra så dock :P
  • förlov­adflic­ka
    Äldre 10 Sep 09:24

    Nu har jag två prickar... Men det var det värt!!


  • 120530
    Äldre 10 Sep 09:51

    Gaaah, prick redan igår! Blev bjuden på fika på stan av mb2. Björnbärspaj med vaniljsås.. 

  • Äldre 10 Sep 09:57

    Jag har också två prickar nu - m2b som har "gett upp" det här plockade fram chokladpudding och grejer igår och jag åt utan att ens tänka på det >.< Värdelöst. Aja, chokladpuddingen var god i alla fall!

  • förlov­adflic­ka
    Äldre 10 Sep 22:09

    Hehe, själv skaffade jag mig en prick till så nu har jag tre :P Är nog inte den sista heller, ska nog på bio imorgon... :P


  • Äldre 10 Sep 23:04
    förlovadflicka skrev 2011-09-10 22:09:58 följande:
    Hehe, själv skaffade jag mig en prick till så nu har jag tre :P Är nog inte den sista heller, ska nog på bio imorgon... :P
    Jag med, det är de där nya OLW chipsen - vi provade kebabdrömmen idag (damn 6kr rabatt vid köp av två), men de var inte lika goda som italian cheese ^^
  • Pinkgr­ape
    Äldre 10 Sep 23:58

    Vi har haft barnvakt ikväll.. ja, hela dagen faktiskt.. och.. ända till imorgon. Vi har tapetserat i kök och sovrum. Samt haft myskväll med lite godis (en prick). Nu är jag alltså uppe i tre prickar, men det var det värt.


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • 120530
    Äldre 11 Sep 13:41

    Prick på mig igen, börjar likna en leopard Flört Åt efterrätt och tårta på bröllop igår!

  • Pinkgr­ape
    Äldre 11 Sep 14:35

    Haha det gick så bra första vecka, men nu... usch, dags att ta nya tag igen!


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Hardae­i
    Äldre 11 Sep 22:03

    en prick för mig med....drack läsk idag.....

  • förlov­adflic­ka
    Äldre 11 Sep 22:12

    En prick till... Det här går inte så bra :P


  • 120530
    Äldre 12 Sep 07:45

    Ny vecka nya tag! Nu är det skärpning som gäller för min del!

  • Pinkgr­ape
    Äldre 12 Sep 08:26
    Red skrev 2011-09-12 07:45:57 följande:
    Ny vecka nya tag! Nu är det skärpning som gäller för min del!
    Samma här! Har blivit alldeles för slappt på senaste.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
Svar på tråden Utmaning! Sockerfri månad, är du med?