Vet inte om jag klarar av att träffa min tärna igen...
Har problem med en av mina tärnor. vi har haft ett stort bråk efterssom jag upplevde att hon var lite negativ och skrev då att jag tyckte det kändes otacksamt alltihop (Jag syr upp plus betalar för deras klänningar) då hon bara direkt sa att hon inte hade tid att komma och prova klänningen.
Då startar hon ett jätte tjaffs för hon tycker att jag kallar HENNE otacksam (Fast jag sa att det KÄNNS otacksamt) Och det hela blev väldigt stort (över facebook) Jag grät under hela timmen vi skrev. När jag inte orkade mer så försökte jag vara den stora ''mannen'' och bad om ursäkt för att jag inte gjort det tydligt att jag bara skrev hur jag KÄNDE, alltså att jag inte menade att det i praktiken behövde vara så, men jag kände så. (fast att jag förklarat det gång på gång) Hon accepterade denna ursäkten, men gav ingen själv. Jag frågar henne då om inte jag kan få en ursäkt tillbaka (för hon hade skrivit ganska hemska saker) Hon svarar då att hon kan be om ursäkt för att hon blev sur, men att hon annars inte hade gjort något fel.
Jag säger då att hon faktist fått mig att börja gråta, men då säger hon att det är ju inte hennes ansvar att jag tolkar henne på mitt sätt.. Jag berättade då om vissa saker hon sagt (som att jag ska vara tacksam för att hon ställer upp och är tärna o.s.v) men hon säger bara ''men det är väl klart att det är en stor grej att jag är din tärna, då ska man väl få ett tack?'' (jag förklarar att jag tackat henne hundratals gånger, men att jag inte tycker att det ska vara så som att jag är i skuld till henne eller något)
Det hela slutar iallfall med att jag säger att vi får prata om att prova klänningar vid ett annat tillfälle för att jag mådde så dåligt och behövde gå igenom vad som hänt och hur jag kände. Hon svarar då ''Ok. Men jag tycker inte du ska lägga någon skuld på mig för det är ju du som inte gjorde klart från början med vad du menade. så du kan sluta prata om det. :) ok. )
Känner mig helt knäckt! Bröllopet är om en måndag och min tärna fattar inte ens att hon sårar mig och inte inte be om ursäkt för något! Hon bara skyller allt på mig.
Kan inte ens prata med henne nu för jag orkar inte. Vill inte. Så här ska det ju inte kännas! Man ska dela allt med sin tärna, vara glad och planera ihop. Men nu känns det bara som jag vill gråta så fort jag tänker på det.. Vad ska jag göra?