• Morsian2011

Hur förbereder ni er skönhetsmässigt inför The Big Day?

Hur förbereder ni att bli vackra inför den stora dagen? jag t.ex. har gått ner tre-fyra kilo och solar solarium- bleker tänderna och ska göra kroppspeeling samt pedikyr och fixa naglarna.. Självklart fixa även håret ett par veckor innan osv.

• Svar på tråden Hur förbereder ni er skönhetsmässigt inför The Big Day?
  • Mirjami

Jag har:

*Blekt håret till min naturliga blonda färg.
    *Blekt tänderna med hemblekning.
    *Skaffat riktiga grejer för hudvård, fann det som passar mig bäst på apoteket, lagom pris. Testade Dermatologika och höll på att klia av hela ansiktet då det gick bort!
    * Gått ner 15 kilo (på ett drygt år, från storlek 46-48 till 38.
    *Fixar alltid naglar, ögonbryn och så vilket blir som vanligt där.
    *Varit hos tandläkaren och fräschat upp mig.
    *Smörjt händerna noooga med handkräm och har speciella handskar på nätterna. Mycket fokus kring ringen på dagen D så då vill man ha ungdomliga händer.
    *Har dock ej slutat röka trots att jag sagt det i över ett år nu :(
    *Peelar mig med vanligt strösocker efter varje dusch och bad och på låren med kaffesump. Bra mot celluliter!
    * BUS-sprayar mig så jag är expert nu och kommer bli jämnt och fint brun på dagen D.
    *Har en hårolja som jag tar i håret ca en timme innan varje tvätt för att bevara fukten, undvika flygighet och reparera efter blekningsprocessen.
    *Slappar ofta med vänner och familj. Umgås med folk jag tycker om ,inte minst mina barn.
    *Är allmänt lycklig och försöker varva ner ordentligt om jag stressat!

• Styrka
    Margris skrev 2011-07-05 10:55:29 följande:
    Treo som ansiktsvatten har jag provat ett par gånger nu och jag är positivt överraskad : ) men peeling med treo...hur gör du då???
    Det blir ju små korn av Treon som landar på bomullsrondellen. De gnuggar jag liksom in i huden, sköljer med vatten efteråt.
    Kul att Treo-behandlingen funkar även för dig!
  • Margris
    Styrka skrev 2011-07-05 16:47:16 följande:
    Det blir ju små korn av Treon som landar på bomullsrondellen. De gnuggar jag liksom in i huden, sköljer med vatten efteråt.
    Kul att Treo-behandlingen funkar även för dig!
    Okej! Tack för svaret : )
  • Morsian2011

vad är detta med Treo mot ansiktet? hihi.. helt nytt för mig. Vad gör det? Är det bättre än saker man köper? :)

• Styrka
    Morsian2011 skrev 2011-07-05 22:54:11 följande:
    vad är detta med Treo mot ansiktet? hihi.. helt nytt för mig. Vad gör det? Är det bättre än saker man köper? :)
    Alla produkter mot oren/ojämn hy innehåller salicylsyra, som är den verksamma substansen.
    Treo (och motsvarande) innehåller acetyl-salicylsyra. Jag vet inte vad acetyl-biten gör, men förmodligen är det det som gör den smärtstillande. Lös upp en treo i ett shotglas med vatten och använd som ansiktsvatten, det gör underverk med oren/ojämn hy! Trollar bort stora porer och ojämnheter och gör hyn alldeles slät! Prova! men använd den inte på den tunna huden kring ögonen.
  • Styrka
    Margris skrev 2011-07-04 22:18:42 följande:
    Jag har bokat in en "askungebehandling" och fotvård veckan innan vi gifter oss : )
    vad är en askungebehandling?
  • Margris
    baby freeze skrev 2011-07-05 08:24:19 följande:
    Vad är det?
    Det vet jag inte riktigt själv ; ) fick ett presentkort av min syster på SPA Maskrosen när jag fyllde år. Men det ska vara någon typ av ansiktsbehandling enl. henne : )
  • ClaraH

Om man ska göra en fransk manikyr på egna naglar, hur länge håller de sig fina? Jag tänkte göra två dagar innan, funkar det?

• Nikkita
    ClaraH skrev 2011-07-07 14:50:57 följande:
    Om man ska göra en fransk manikyr på egna naglar, hur länge håller de sig fina? Jag tänkte göra två dagar innan, funkar det?
    Det beror helt på vilket lack du använder & om du använder dina händer till något som sliter på naglarna. Om du jobbar med något som sliter på naglarna så vänta tills dagen innan eller till morgonen & diska inte Flört
  • thean

Vilken rolig tråd! =) Vi gifter oss 2 juni så det är ett tag kvar för oss men jag har ändå planerat lite hur jag vill ha det, man vill ju se ut som sitt "bästa jag" =)

Behöver inte gå ner i vikt, men vill ändå hålla igång så man ser tonad ut men inte gå ner direkt för då blir jag jättebenig på överkroppen (inte alls snyggt i tubklänning!). Tränar som vanligt nu, men kommer bli mer fokuserad till våren. Samma sak med mannen, han tränar också regelbundet nu, men efter jul ska han också fokusera mer och kanske tappa något kilo han =).

Funderar på det här med solbränna?! Jag blir lätt brun, med andra ord är det risk för bonnbränna när jag gifter mig, kans man solspraya bort det tros? Får nog vara aktsam när jag är ute, men jag är ute mycket på jobbet så svårt att undvika... inte direkt att man svettas i långärmat om det är varmt eller att man sitter i tubbikini heller... klurar vidare!

• Styrka

Jag har oxå funderat på det. Min klänning är med halterneck. Nu blir jag inte så jättelätt brun, men vi gifter i början av juli, så vissa ränder lät man ju ha fått. Funderar på att köpa mig ett par tubtoppar att använda friskt när det är soligt. Eller solarie? Brun utan sol riskerar att färga av sig på klänningen, och gör den inte det, är ju lakanen och vardagskläderna i farozonen. :-/

• Godis
    Styrka skrev 2011-10-22 18:51:37 följande:
    Jag har oxå funderat på det. Min klänning är med halterneck. Nu blir jag inte så jättelätt brun, men vi gifter i början av juli, så vissa ränder lät man ju ha fått. Funderar på att köpa mig ett par tubtoppar att använda friskt när det är soligt. Eller solarie? Brun utan sol riskerar att färga av sig på klänningen, och gör den inte det, är ju lakanen och vardagskläderna i farozonen. :-/
    Ett tips är att inte sätta på bus (brun-utan-sol) samma dag som du ska gifta dig. Så behöver du inte oroa dig för avfärgning på kläder...
  • charlotteh

Oj. Nu fick jag verkligen, verkligen utseende-ångest! Allt det där kommer jag aldrig hinna/orka. Är det OK att vara finnig med sprött hår, blek hy och lätt plufsighet på sitt bröllop?

*klump i magen*

• daniiel
    charlotteh skrev 2011-10-22 21:50:12 följande:
    Oj. Nu fick jag verkligen, verkligen utseende-ångest! Allt det där kommer jag aldrig hinna/orka. Är det OK att vara finnig med sprött hår, blek hy och lätt plufsighet på sitt bröllop?

*klump i magen*
    Jag gjorde INGEN förberedelse. Ja, jag försökte lägga mig i god tid kvällen innan och få i mig frukost på bröllopsdagen samt målade naglarna med Isa Doras Nail Whitener dagen före :) Personligen tycker jag att det räcker. Hade varken tid, ork, lust eller råd med spa-behandlingar och hårfärg och produkter. Sminkade dessutom mig själv på bröllopsdagen och tycker att jag var strålandes vacker :)

Om man vill hålla på med en massa förberedelser, så är ju det jättebra, så länge man själv tycker det är roligt :) Annars kan man bara skippa det anser jag.
  • AndroSid

Jag ska se till så att vi får ett badkar i vår hyresrätt, så att jag kan ta en massa låååånga sköna bad! Flört

Svar på tråden Hur förbereder ni er skönhetsmässigt inför The Big Day?