• Morsian2011

Hur förbereder ni er skönhetsmässigt inför The Big Day?

Hur förbereder ni att bli vackra inför den stora dagen? jag t.ex. har gått ner tre-fyra kilo och solar solarium- bleker tänderna och ska göra kroppspeeling samt pedikyr och fixa naglarna.. Självklart fixa även håret ett par veckor innan osv.

• Svar på tråden Hur förbereder ni er skönhetsmässigt inför The Big Day?
  • Loche
    FelizLane skrev 2011-07-02 23:19:07 följande:
    Kanske ska ge det en extra chans igen!
    Jag är ju för sjutsingen hudterapeut och borde ha det bästa svaret... MEN tydligen inte..Tycker jag har testat det mesta.

Flera tips?!
    Kolla att du köper helt ren gel och inte nåt med en massa "skit" i. Aloe Vera ska stå först i innehållsdeklarationen och det ska vara Aloe Vera Barbadensis och inget annat!
    Dottern köpte någon "intim-gel" på apoteket som hon tyckte var kanon.
  • baby freeze

Jag vaxar regelbundet. Både ben och, ja, brasilianskt... Så jag kommer väl se till att tajma det så att det blir några dagar innan. Likadant med min vanliga skönhetsrutin, kommer att göra djuprengöringen dagen innan eftersom jag brukar vara som finast i hyn dagen efter.
    Tänkte inte gå ner i vikt eller sola mer än vanligt, men jag tror att det är smart att tänka på hur man solar. Såg en så tråkig bild på en brud som uppenbarligen suttit i vårsolen i linne, och sedan gifte sig i en axelbandslös kreation. Så vill jag inte se ut!

Det jag skulle göra utöver det vanliga är att jag vill gå och få håret klippt och färgat/tonat/slingat, och eventuellt göra en provuppsättning/konsultation en vecka innan. För några veckor sedan så gick jag på gildaskolan i Malmö och gjorde en manikyr för ynka 110kr, och ett par dagar senare behövde jag bara lägga nytt lack så var de fina igen. Kanske investerar i en sådan också. De gör även "ansiktsbehandingar" för ryggen, och det kanske skulle kunna vara bra?

Det lutar åt att det blir vigsel i min hemby fleramångalånga mil härifrån, så jag kommer antagligen inte att gå till någon salong på plats. Men om jag får lite coachning av hårstylisten här i stan, så fixar jag det nog.

Men allra mest tror jag på skönhetssömn, så jag vill inte ha för mycket att oroa mig för. God planering blir väl det bästa beautytricket?

• jonsar02
    Styrka skrev 2011-07-02 20:10:23 följande:
    Torsdagen innan (gifter oss en lördag) är det dags att börja peela och smörja in kroppen regelbundet. Tänkte prova tipset att skrubba med kaffesump, det ska tydligen vara både återfuktande och bra mot celluliter.

Jag fick en behandling på ett spa med kaffe. Då hade de blandat kokkaffe (inte sumpen) med olivolja och så fick man sitta i en ångbastu innan man peelade kroppen. Min hud har aldrig varit så mjuk och härlig som efter det. Jag kan verkligen rekommendera det. Kvinnan som gjorde behandlingen sa att om man ville göra det hemma så skulle man bara duscha i varmt vatten först och sedan peela med kaffe och olivoljan. Man luktar kaffe en stund efter men huden är len som en baby.
  • kaffeälskaren
    FelizLane skrev 2011-07-02 23:19:07 följande:
    Kanske ska ge det en extra chans igen!
    Jag är ju för sjutsingen hudterapeut och borde ha det bästa svaret... MEN tydligen inte..Tycker jag har testat det mesta.

Flera tips?!
    Hahaha lätt att glömma... tänk bara på att inte använda deo efter din vaxning. Köp gärna hem en riktigt aloe vera växt och använd på, då vet du att du får något som ska vara lugnande och stärkande. Alt. köp prolagen från Decleor (om den finns kvar) själv tycker jag att den är super.
  • Morsian2011

Ahh vad kul att läsa :)! Mer mer :) Jag ska förresten testa en kroppspeeling imorgon på en salong :) Kanske solen tar bättre sen :)

• Margris

Jag har bokat in en "askungebehandling" och fotvård veckan innan vi gifter oss : )

• baby freeze
    Margris skrev 2011-07-04 22:18:42 följande:
    Jag har bokat in en "askungebehandling" och fotvård veckan innan vi gifter oss : )
    Vad är det?
  • baby freeze
    FelizLane skrev 2011-07-02 22:26:15 följande:
    Någon av er som har tips på vad man kan använda efter raknink för att inte få röda prickar? Lider nå fruktansvärt av det... :( Har testat så mycket!
    Vaxa! Det är det bästa mot röda prickar efter rakning...

Skämt åsido: Aoe Vera är kanon. Även talk kan lindra irritationen som uppstår, och jag har använt salubrinsalva när det har varit riktigt illa. Den tycker jag är toppen som akutbehandling av finnar, då den verkligen stillar den typen av inflammationer. Ett annat plus är att den inte är så uttorkande, snarare åt det feta hållet.
  • Margris
    Styrka skrev 2011-07-02 20:10:23 följande:
    Jag har anmält mig till Göteborgsvarvet för att få ännu en anledning att hålla mig i form, och inte börja tokträna två månader innan vigseln. Lättare att skapa en vana tidigt, tänkte jag.

Gifter mig i slutet juni/början juli, så sola smart så man inte få några linjer, eller blir röd som en kräfta eller alldels för brun.

Ca två veckor innan: Frisörbesök. Spara ut naglarna. Se till att dricka mycket vatten så att hyn blir klarast möjliga. Undvika choklad och ost som min hy reagerar fett på. Borsta tänderna med bakpulver för att få dem vitare.

En vecka innan: Gå igenom sminkingen.

Torsdagen innan (gifter oss en lördag) är det dags att börja peela och smörja in kroppen regelbundet. Tänkte prova tipset att skrubba med kaffesump, det ska tydligen vara både återfuktande och bra mot celluliter. Vaxa. Har provat det innan, men det gick inte så bra, så den här gången tänkte jag prova Warm wax och hoppas på bättre resultat. Ansiktsmasker är nog oxå bra att börja med nu. Se över nagelbanden. Fotvård - rasp, fil, klippa tånaglar o fixa nagelband, smörja in dagligen med Helosan. Se till att läpparna är mjuka; skrubba lätt med tandborste och smörja med cerat, ofta, ofta.
    Fredagen: Upprepa ovan. Kaffesumpspeeling, smörja in sig överallt. Dessutom inleda salicylsyrebehandlingen av min hy; Treo som ansiktsvatten, ett mirakel mot stora porer och ojämn/oren hy. Måla och fila naglarna.
    GÅ OCH LÄGGA MIG I TID, MINST 9 TIMMARS SÖMN!!! Tänkte försöka unna mig sovmorgon på den stora dagen, för att orka längre, jag blir ofta så trött så tidigt, och det vill jag inte på denna stora dag. Dessutom låta en hårinpackning vara kvar i håret över natten.
    Lördagen: skölja ur inpackningen, ev raka mig om vaxningen inte funkat. Peela med Treo i ansiktet, smörja in mig med parfymerad bodylotion (samma doft som min parfym). Primer som ansiktskräm för bästa möjliga hy. Smink och hårstyling, klä mig. 

Ungefär så.
    Treo som ansiktsvatten har jag provat ett par gånger nu och jag är positivt överraskad : ) men peeling med treo...hur gör du då???
  • Å och D

Färgning av bryn och fransar en vecka innan
    Ansiktsbehandling en vecka innan
    Sen ska ha ha bränna, men hur jag får den vet jag inte antingen solning eller brun utan sol, men eftersom jag just opererat bort hudcancer så är jag sådär sugen på sol...
    Tandblekning (professionell)
    Toning av håret dagen innan
    Rakaning, peeling några dagar innan, vill inte reta huden i onödan så man får plitor eller röda fläckar...

Svar på tråden Hur förbereder ni er skönhetsmässigt inför The Big Day?