• Miriam
    Äldre 12 Sep 15:39
    29931 visningar
    22 svar
    22
    29931

    Ni som fått/gått tillbaka till exet...

    Hur gick det till?
    Vad hände innan/under/efter?
    Vad är bra/dåligt, hur ska man inte göra/säga osv?

    Jag VET att jag inte ska hoppas på att han kommer tillbaka, men eftersom en j-a massa människor säger att "du ska få se att han kommer krypandes" så måste ju folk ha erfarenheter att basera det på.

    Min älskade sedan 11½ år har alltså lämnat mig för att "han vill vara ensam" och "inte kan leva med någon han inte älskar".
    Jag gör mitt bästa för att inte kontakta honom överhuvudtaget, men han tar heller inte tag i saker och ting, smiter bara till jobbet. Nu ska han vara bortrest i tio dagar och inget är klart med hus osv. :(

    Läste ett ordspråk som lydde såhär:
    "Det är saknaden som lär oss att älska, det lär vi oss redan när vår mor lägger ner oss i vaggan och går. Det vi tar för givet känner vi ingen kärlek till."
    Kanske är det så...

    /Miriam *fortfarande förkrossad*

  • Svar på tråden Ni som fått/gått tillbaka till exet...
  • Miriam
    Äldre 12 Sep 16:39
    #0

    Han säger ju att hans känslor gått upp och ner och att han blundat för "nerstunderna".
    Nej, jag vill inte ha tillbaka förhållandet som det var den senaste tiden, men eftersom vi båda är medvetna om vilka förändringar som behövs för att det inte ska vara så finns ju förutsättningarna.

    Han orkar inte ge det en chans, säger att "ingen av oss hade mått bra av det som det ser ut nu" och genast tänds ju ett litet mikro-hopp "men kanske sen?"

    Stan är inte stor och "marknaden" därefter och jag tvivlar starkt på att någon av oss kommer att flytta.
    Vi HAR faktiskt varit väldigt lyckliga under de övriga elva åren och det har bara varit ekonomin som har bromsat bröllop...

    Nej, jag vet att det bara är att låta honom gå och inte ha kontakt överhuvudtaget och när han kommer tillbaka kommer jag att ha bokat en tid hos banken.

    /Miriam

  • Linda4­92
    Äldre 12 Sep 19:40
    #0

    Jag och min man har varit tillsammans i snart 10 år. När vi hade varit tillsammans i 3,5 år tog det slut mellan oss. Det varade väl i ett par månader men nu är vi som sagt fortfarande tillsammans och är gifta, har köpt hus och ett barn på väg och vi är lyckligare än någonsin, så ge inte upp hoppet!

  • jambas­i
    Äldre 12 Sep 22:54
    #0

    Måste bara säga att jag har varit med om samma sak, exakt! Han sa samma sak som ditt ex.

    Idag är vi kärare än någonsin!

    Några har skrivit till dig att du ska ge upp, men det är bara då du inte jag få tillbaka honom!

  • New York brud
    Äldre 14 Sep 17:45
    #0

    Nar jag och min forra sambo separerade sade en kompis till mig att ga vidare eftersom vi hade haft var chans, och det tog slut mellan oss av en anledning. Hon menade att det ar latt att ga tillbaka av bekvamlighetsskal men att fornuftet borde saga stopp!! Det funkade inte forsta gangen, varfor skall det funka en andra gang!? Jag vet ju att det ibland funkar en andra gang, men jag tycker du skall forsoka att inte tanka framat, lev dag for dag och en morgon kommer du att vakna och vara lycklig!! det ar livets gang...

  • Pauli
    Äldre 15 Sep 15:51
    #0

    Hej Miriam,
    Jag pratar av egen erfarenhet; sluta hoppas och bryt kontakten med honom.

    Jag var tillsammans med min ex i nastan 5 ar, vi gjorde slut 2 ggr som 'par' - sist for 1.5 ar sen. Vi fortsatte att traffas, mest pa hans villkor for jag ville ge honom tid. Han var inte saker om jag var den 'enda', aven om han (fortfarande) alskar mig over allt annat. Inofficellt var vi tillsammans i ett ar till, vi tom flyttade ihop igen (av praktiska skal men anda) anda tills han kom med nyheterna att han hittat en annan som var vard ett forsok... forodmjukande, och sarande... jag insag att hela de sista aret bara hade varit ett langt forsok att halla fast vid det som varit for att vi bada inte vagade vara ensamma och ga vara egna vagar. Inte trots att man alskar varann, men just darfor.

    Battre att se sanningen i vitogat och ga vidare med hogt huvud. Tro mig, det finns andra fiskar i vattnet som ar mer ratt for dig.

  • Filipp­a
    Äldre 15 Sep 19:43
    #0

    Hej!

    Jag kan bara tala utav mina vänners erfarenheter. Jag vet inte ett enda förhållande som varat, efter att man först separerat en gång och sedan blivit tilsammans igen! De flesta har haft ett förhållande som varat i några år, sedan brutit och varit singel i någon månad upp till ett år.

    De som gått tillbaka till sina ex, har inte haft många månader tillsammans efter det, innan de gjort slut igen. Som sagt: det finns en anledning till att man bryter, och de flesta förhållanden blir inte bättre när man blir tillsammans igen!

    Visst kan det finnas undantag, men jag tror nog att de är mycket få! Jag känner i alla falll ingen som det fungerat för....

    Njut av ditt singelliv i stället, du kommer troligen att tillbringa en hel massa år med drömprinsen när du finner honom!!

    Lycka till!

  • Molban
    Äldre 22 Sep 08:09
    #0

    Hej Miriam

    En kram till dig! Förstår att du har det jobbigt, kämpa på!!

  • lilltr­ynet
    Äldre 22 Sep 10:28
    #0

    Hej på dig!

    Vet precis hur det känns eftersom jag var i en liknande situation för nästan exakt två år sedan. Vårt förhållande var då ganska dåligt även om jag inte ville erkänna det, vi hade varit tillsammans i 8 år då och det var ju meningen att vi skulle vara tillsammans resten av livet....

    En kväll kläckte han iallafall ur sig att han inte tyckte att det funkade och att han inte visste vad vi skulle göra åt det för att det skulle blii bättre. Vi turades om att bo hos våra respektive föräldrar för att tänka på var sitt håll, jag var helknäckt för jag ville ju att det skulle fungera. Det resulterade iallafall i att jag flyttade till en egen lägenhet vilket var otroligt skönt att kunna ta hand om sig själv efter allt som hänt.

    Vi har fortsatt att umgås och efter 1½ år ¨så tände det till igen och nu bor vi ihop igen. Och det är tusen gånger bättre än det var innan det tog slut. För oss har breaket bara varit bra även om det kändes tungt och man mådde väldigt dåligt i perioder.

    En anledning till att vi fick det att fungera igen är dock att vi fortsatt umgås under hela tiden och att vi inte bråkat om onödiga saker eller smutskastat varandra inför våra gemensamma vänner under den tiden vi var singlar.

    Håll ut och försök inte pressa fram något beslut eller ställa ultimatum, jag tror att det är bra att bo ifrån varandra ett tag även om det inte är vad du egentligen vill.

    Jag håller tummarna för er!

    Stora kramar!!!

  • Cyrose
    Äldre 25 Sep 16:33
    #0

    Har varit med om samma sak, han lämnade mig och jag mådde jättedåligt, gick ner massor i vikt. Han gick tillbaka till sitt ex, efter 3 månader dök han upp och för att försvinna igen och så där höll det på nästan 1 år. I januari i år ställde jag ultimatum, antingen håller du dig till exet eller gör slut med henne, jag ställer inte upp på detta längre. Det tog ett par veckor med telefonsamtal och SMS innan jag gick med på att träffa honom igen. Då hade vi pratat och pratat och han visste precis vad han ville. Han berättade att han var rädd för att såra mig och hade svårt att vara trygg i förhållanden. Han har haft ett långvarigt misslyckat äktenskap bakom sig samt ett långvarigt misslyckat förhållande efter det. Idag har vi det jättebra, trots att det tog tid. Nu är vi sambo, förlovade och han har friat. Lycklig trots att alla olyckskorpar kraxade att det kommer aldrig att fungera. Tack och lov lyssnade varken han eller jag till "korparna".

  • Okänd
    Äldre 22 Oct 08:35
    #20
    Meddelande borttaget
  • Okänd
    Äldre 22 Oct 08:37
    #21
    Meddelande borttaget
  • Okänd
    Äldre 11 Dec 02:29
    #22
    Meddelande borttaget
Svar på tråden Ni som fått/gått tillbaka till exet...