• Tinzi

Tips på sysselsättning för gästerna medans vi fotograferas i 1 timme?

Vi skall fotograferas direkt efter vigseln, detta skall ta ca 1 timme (vi fotograferas väldigt nära vigselplatsen) Har ni några tips på vad gästerna kan få hitta på denna tiden?

Vi funderar på att ställa en sån ram m. ett träd i entrén (de får göra avtryck & skriva under)
    Sen fördrink, snittar. Kanske även ställa ut tunnor m. is i m. lite öl/cider etc för dem som vill ha det. Men vill ha något kul också. Tex. tips promenad? Svårt m. frågor till denna bara.....  Tar gärna emot alla möjliga tips! :)

• Svar på tråden Tips på sysselsättning för gästerna medans vi fotograferas i 1 timme?
  • J och J
    awarwen skrev 2011-04-14 09:53:43 följande:
    Hehe... näe så vidare värst mkt sömn blir det väl inte. Förmodligen sover man lätt och glider in och ut ur sömnen istället. Ska ställa kl, men jag misstänker att jag går upp innan den har ringt. ;0)

Alla våra gäster känner inte heller varandra, så vi vill också ha lite tidsfördriv åt dem.
    Såg i ngn tråd här på BT (eller om det var ngns hemsida) en kul grej med fotograferingen av gästerna.
    De hade ställt upp en jätteram och bakom den fick gästerna ställa sig och bli fotograferade. Då ser alla foton ut som "tavlor". Funderar på att "stjäla" den idén. Men en phonebooth i ett husvagnsförtält låter också coolt ;0)
    Vi ska ju ändå köra upp vår husvagn så varför inte.
    Vill helst inte släppa in dem i lokalen innan vi har kommit heller. Det är sjukt många barn med och jag kan bara gissa hur dukning och annat skulle se ut när de små liven har sprungit benen av sig ett par varv =0)

Vi köpte ett billigt partytält på Jysk, 40kvm är det och kostade bara 3000:-
    Sen resonerade vi som så att det däringa tältet kan vi ju hyra ut själva sen efter bröllopet.
    Fest kommer ju folk alltid att ha =0)

Ja 9 juli är väldigt nära vårt datum, så vi kanske får "samma" väder.. hahaha

Vilken kyrka ska ni gifta er i?
    Vi ska gifta oss i Nydala Klosterkyrka. En otorligt vacker kyrka som ligger vid en stor sjö som heter Rusken.
    ja vi hade tänkt ha stora ramar också som rekvisita som man kunde hålla i om man vill =)

oj det var inte så farligt! vi ska kolla runt om vi kan hyra eller låna nåt.

vi gifter oss i norrland. Bureå. Bureå kyrkar är backup vid regn.
    Men vi hoppas hålla vigseln utomhus vid en supervacker paviljong. stå på trappen osv.

kolla här får du se bild
    http://jagochminfina.blogg.se/2011/january/vigselplats.html 
    jagochminfina.blogg.se anvnamn: jagochminfina lösen: 9juli2011
  • J och J
    MissNina skrev 2011-04-14 10:24:54 följande:
    finns det ingen möjlighet att fotta innan vigseln? Jag vet att många av gästerna på det jag har hört såblir de trötta på att vänta och även barn blir rastlösa. men om det funkar att fotta efter vigseln så e juh det okej.
    vi fottar innan viseln för jag och min m2b ska gå in tillsammans.
    men en tipspromenad är alltid kul. broende på vart ni är så kan man få en "guidad" tour runt i området...
    mingel med tilltugg och dricka är alltid bra =).

Lycka till
    jag har snarare hört att även om man fick vänta så är det inte det man kommer ihåg från festen. bara man är medveten om det innan så.

jag vill absolut fotas efter. Har inte nerver att slappna av på kort innan. samt att min far ska gå in med mig och vi kommer inte ses förrns då. vi sover på olika håll natten innan.  
  • awarwen
    J och J skrev 2011-04-14 10:50:11 följande:
    ja vi hade tänkt ha stora ramar också som rekvisita som man kunde hålla i om man vill =)

oj det var inte så farligt! vi ska kolla runt om vi kan hyra eller låna nåt.

vi gifter oss i norrland. Bureå. Bureå kyrkar är backup vid regn.
    Men vi hoppas hålla vigseln utomhus vid en supervacker paviljong. stå på trappen osv.

kolla här får du se bild
    jagochminfina.blogg.se/2011/january/vigselpla... 
    Vilken fin vigselplats! Superfin verkligen!
    Och vilken cool loge. Den hade jag lätt tagit som festlokal om det hade funnit ngn här i närheten.
    Och vilka häftiga inbjudningskort ni hade. Aldrig sett ngt liknande.
    Ni har verkligen laddat för ett jättefint bröllop Solig
  • J och J
    awarwen skrev 2011-04-14 11:02:45 följande:
    Vilken fin vigselplats! Superfin verkligen!
    Och vilken cool loge. Den hade jag lätt tagit som festlokal om det hade funnit ngn här i närheten.
    Och vilka häftiga inbjudningskort ni hade. Aldrig sett ngt liknande.
    Ni har verkligen laddat för ett jättefint bröllop Solig
    Ja visst är paviljongen vacker!!

logen var inte billig. 5000kr för två dagar. vi måste ju dekorera o så dan innan. men då har vi bastu o badtunna på fredagkvällen så vi ska lite grill o bastu o bad me vänner kvällen innan.
    men den är värd varenda krona!!

tack så jättemycket! ja vi har verkligen laddat.
    den som tackar nej vet inte riktigt vad dom går miste om ;) 
  • RiNa

Idén med den stora ramen var ju verkligen jättefräck!
    Var hittar men en sån?

• J och J
    RiNa skrev 2011-04-14 11:41:11 följande:
    Var hittar men en sån?
    gå på second hand! auktioner. det spelar ju ingen roll vad det är för bild i.

och är det ful färg kan du måla den =) 
  • awarwen
    RiNa skrev 2011-04-14 11:41:11 följande:
    Var hittar men en sån?
    Håller med J och J. Loppis och second-hand butiker har alltid en massa tavlor. Skit i bilden, den ska du ju ta bort Flört Utgå istället ifrån hur du vill att ramen ska se ut och hur stor den ska vara. Och som J och J skriver, så kan du ju alltid måla den om du inte gillar färgen.
    Hittade en bild på google... kom till en blogg där det föreslås lite allt möjligt till bröllop och bröllopsgästerna.

• RiNa
    awarwen skrev 2011-04-14 11:47:50 följande:
    Håller med J och J. Loppis och second-hand butiker har alltid en massa tavlor. Skit i bilden, den ska du ju ta bort Flört Utgå istället ifrån hur du vill att ramen ska se ut och hur stor den ska vara. Och som J och J skriver, så kan du ju alltid måla den om du inte gillar färgen.
    Hittade en bild på google... kom till en blogg där det föreslås lite allt möjligt till bröllop och bröllopsgästerna.
    Ska absolut föreslå detta för min m2b. =)
    Vad vad det för blogg du hittade?
  • Mace

Hoppar in i tråden.

Vi gifter oss också tidigt, vigseln är klockan 13 och jag har inte tänkt middag förrän vid 17/18-någonting.

För mig är det absolut viktigaste att gästerna också lär känna varandra, för många bröllop jag har varit på så håller gästerna bara ihop i de gäng de redan känner och knappt någon pratar med någon ny person. Så vill jag inte att det skall vara på vårt - jag vill att det skall vara som en vanlig fest där man ju försöker att prata med alla.

Skriver det mest för att jag tror att t.ex. spel och liknande som någon föreslog antagligen inte leder till att någon pratar med någon de inte känner och kan bli väldigt tråkigt för den som kommit ensam till bröllopet.

Vi satsar på att ha "afternoon tea" när gästerna kommer efter vigseln med trekantssandwich, te/kaffe, kakor, cupcakes och lite annat sådant som folk blir lite mätta på. Och så förstås en drink till det.

Därefter blir de indelade i "lag" som är samma som bordsplaceringen (runda bord) och sedan finns det tre "stationer" - en tipspromenad (med frågor om gästerna, faktiskt, för det känns roligare än frågor om oss. Frågorna är av typen "En av gästerna anställde bruden och det ledde till att brudparet träffades. Vad heter hans företag? och så ett poäng för rätt svar och ett poäng om man vet vilken gäst det gäller), en photobooth som ovan med ramar (köpte på secondhandbutiken här och har målat dem vita och lysande lila som är en av våra färger) och en där de skall skriva en kärleksdikt tillsammans (där de får dra fem ord ur en ask och försöka få med dem i dikten).

Under tiden finns förstås lite öl, vin och snacks för den som vill ha.

Regnar det vet jag inte alls hur vi skall lösa det, men det får helt enkelt gå bra ändå. 

Därefter blir det middag och sedan band och dans.... skall bli otroligt roligt! 

• awarwen
    Mace skrev 2011-04-14 12:15:53 följande:
    Hoppar in i tråden.

Vi gifter oss också tidigt, vigseln är klockan 13 och jag har inte tänkt middag förrän vid 17/18-någonting.

För mig är det absolut viktigaste att gästerna också lär känna varandra, för många bröllop jag har varit på så håller gästerna bara ihop i de gäng de redan känner och knappt någon pratar med någon ny person. Så vill jag inte att det skall vara på vårt - jag vill att det skall vara som en vanlig fest där man ju försöker att prata med alla.

Skriver det mest för att jag tror att t.ex. spel och liknande som någon föreslog antagligen inte leder till att någon pratar med någon de inte känner och kan bli väldigt tråkigt för den som kommit ensam till bröllopet.

Vi satsar på att ha "afternoon tea" när gästerna kommer efter vigseln med trekantssandwich, te/kaffe, kakor, cupcakes och lite annat sådant som folk blir lite mätta på. Och så förstås en drink till det.

Därefter blir de indelade i "lag" som är samma som bordsplaceringen (runda bord) och sedan finns det tre "stationer" - en tipspromenad (med frågor om gästerna, faktiskt, för det känns roligare än frågor om oss. Frågorna är av typen "En av gästerna anställde bruden och det ledde till att brudparet träffades. Vad heter hans företag? och så ett poäng för rätt svar och ett poäng om man vet vilken gäst det gäller), en photobooth som ovan med ramar (köpte på secondhandbutiken här och har målat dem vita och lysande lila som är en av våra färger) och en där de skall skriva en kärleksdikt tillsammans (där de får dra fem ord ur en ask och försöka få med dem i dikten).

Under tiden finns förstås lite öl, vin och snacks för den som vill ha.

Regnar det vet jag inte alls hur vi skall lösa det, men det får helt enkelt gå bra ändå. 

Därefter blir det middag och sedan band och dans.... skall bli otroligt roligt! 
    Ajajaj... vad många braiga idéer jag fick nu Flört De snor jag nog ifrån dig Skrattande
    Att ha olika stationer har jag inte tänkt på, men det är ju helt perfekt!
    Jag kan också dela in dem i lag, eftersom vi har grupper vi också. Vi har inte långbord, menar jag. Tungan ute
    Och där har de blivit placerade just för att lära känna varandra och inte alltid sätta sig med de dem brukar sitta hos.
    TACK för superidéer. {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Tips på sysselsättning för gästerna medans vi fotograferas i 1 timme?