• Tinzi

Tips på sysselsättning för gästerna medans vi fotograferas i 1 timme?

Vi skall fotograferas direkt efter vigseln, detta skall ta ca 1 timme (vi fotograferas väldigt nära vigselplatsen) Har ni några tips på vad gästerna kan få hitta på denna tiden?

Vi funderar på att ställa en sån ram m. ett träd i entrén (de får göra avtryck & skriva under)
    Sen fördrink, snittar. Kanske även ställa ut tunnor m. is i m. lite öl/cider etc för dem som vill ha det. Men vill ha något kul också. Tex. tips promenad? Svårt m. frågor till denna bara.....  Tar gärna emot alla möjliga tips! :)

• Svar på tråden Tips på sysselsättning för gästerna medans vi fotograferas i 1 timme?
  • Sebastiána

Det låter ju bra!

Ni kan ha en tipsrunda med frågor om er. Hur ni träffades, vilken restaurang ni helst äter på, vilken film ni såg tillsammans första gången och annat.

Vi funderar också på att ha ett träd. Skriver ni ut på papper eller trycker ni trädet på canvs?

• 2011bröllop

Vi ska ha en tipsrunda O chokladefontän med frukt  o något gott att dricka till !!!!!

• Tinzi
    2011bröllop skrev 2011-04-13 12:08:50 följande:
    Vi ska ha en tipsrunda O chokladefontän med frukt  o något gott att dricka till !!!!!
    åh! Chokladfontän, det hade jag glömt att jag funderat på! Tack :)
  • Tinzi
    Sebastiána skrev 2011-04-13 12:03:35 följande:
    Det låter ju bra!

Ni kan ha en tipsrunda med frågor om er. Hur ni träffades, vilken restaurang ni helst äter på, vilken film ni såg tillsammans första gången och annat.

Vi funderar också på att ha ett träd. Skriver ni ut på papper eller trycker ni trädet på canvs?
    oki! Jag vet faktiskt inte, skall först köpa en fin ram, ta ut glaset och köper sen antagligen ett stort vitt tjockare papper bara där jag fint målar ett träd i brunt m. oljefärger eller liknande.
  • J och J

vi kommer också att fotas efter.
    kanske upp till två timmar till och med.
    jag tänker att folk nog kan unna brudparet det.

vi har vigsel kl 13 o sen fotas vi efter det o brudskålen är kring 16-16.30 sen buffé

under tiden har vi tänkt:

* lägga ut filtar o små spel man kan spela om man vil. typ othello, kinaschack, fyra i rad, sänka skepp. sånt som inte tar en evighet! 
    * bål och tilltugg
    * en liten tipspromenad
    * en liten photobooth aktig grej. Nån som fotar gästerna och det finns rekvisita osv
    * "gästboken" står framme så kan folk skriva i den. eventuellt... vet inte om det är bättre då än sen.

så då finns det lite att välja på.
    det finns en lekpark där också. 
    festen är vid en loge på en camping vid älven 

regnar det vet jag inte hur det blir?!?!
    det är min största fasa. vi kommer ha partytält hur som. mot stark sol och mot ev regn. 

jagochminfina.blogg.se anvnamn: jagochminfina lösen: 9juli2011
  • awarwen
    J och J skrev 2011-04-14 08:51:18 följande:
    vi kommer också att fotas efter.
    kanske upp till två timmar till och med.
    jag tänker att folk nog kan unna brudparet det.

vi har vigsel kl 13 o sen fotas vi efter det o brudskålen är kring 16-16.30 sen buffé

under tiden har vi tänkt:

* lägga ut filtar o små spel man kan spela om man vil. typ othello, kinaschack, fyra i rad, sänka skepp. sånt som inte tar en evighet! 
    * bål och tilltugg
    * en liten tipspromenad
    * en liten photobooth aktig grej. Nån som fotar gästerna och det finns rekvisita osv
    * "gästboken" står framme så kan folk skriva i den. eventuellt... vet inte om det är bättre då än sen.

så då finns det lite att välja på.
    det finns en lekpark där också. 
    festen är vid en loge på en camping vid älven 

regnar det vet jag inte hur det blir?!?!
    det är min största fasa. vi kommer ha partytält hur som. mot stark sol och mot ev regn. 
    1. Äääntligen ngn mer än vi som har vigsel tidigare på dagen. Vi gifter oss kl. 12.00 och de flesta verkar ha lagt sin vigsel vid 14 och 16. Solig

2. Kanonbra tips på "underhållning" och tidsfördriv till gästerna. Vi ska också fotas efter vigseln. Skrattande

3. Regn är mardrömsfasa nr 1!!!! Vi har investerat i ett stort partytält som vi smäller upp oavsett hur vädret ser ut dagen innan. Man vet aldrig var man har vädergudarna i Sverige Flört

4. Vilket datum gifter ni er? Vi gifter oss den 24 juni.
  • J och J
    awarwen skrev 2011-04-14 08:58:46 följande:
    1. Äääntligen ngn mer än vi som har vigsel tidigare på dagen. Vi gifter oss kl. 12.00 och de flesta verkar ha lagt sin vigsel vid 14 och 16. Solig

2. Kanonbra tips på "underhållning" och tidsfördriv till gästerna. Vi ska också fotas efter vigseln. Skrattande

3. Regn är mardrömsfasa nr 1!!!! Vi har investerat i ett stort partytält som vi smäller upp oavsett hur vädret ser ut dagen innan. Man vet aldrig var man har vädergudarna i Sverige Flört

4. Vilket datum gifter ni er? Vi gifter oss den 24 juni.
    ja visst känns det så?! vi vill absolut fota oss efter så då blev det vigsel tidigt =) men det känns hur bra som helst. bara en tidig morron. men kommer nog ändå inte kunna sova...

vi tänkte att nåt måste dom få att göra om dom nu inte bara vill mingla o prata me folk dom inte känner.

ja verkligen mardröm!!! jag vet inte vad vi gör. här i norr är det omöjligt att veta!
    har inget stort partytält. men nåt blir det åtminstone för bålen o tilltugget.
    photoboothen blir i så fall i ett husvagnsförtält annars ute.
    i värsta fall får vi bara släppa in dom i logen under tiden. men det vill jag helst inte.

vi gifter oss den 9 juli. så rätt nära erat datum 
  • awarwen
    J och J skrev 2011-04-14 09:16:55 följande:
    ja visst känns det så?! vi vill absolut fota oss efter så då blev det vigsel tidigt =) men det känns hur bra som helst. bara en tidig morron. men kommer nog ändå inte kunna sova...

vi tänkte att nåt måste dom få att göra om dom nu inte bara vill mingla o prata me folk dom inte känner.

ja verkligen mardröm!!! jag vet inte vad vi gör. här i norr är det omöjligt att veta!
    har inget stort partytält. men nåt blir det åtminstone för bålen o tilltugget.
    photoboothen blir i så fall i ett husvagnsförtält annars ute.
    i värsta fall får vi bara släppa in dom i logen under tiden. men det vill jag helst inte.

vi gifter oss den 9 juli. så rätt nära erat datum 
    Hehe... näe så vidare värst mkt sömn blir det väl inte. Förmodligen sover man lätt och glider in och ut ur sömnen istället. Ska ställa kl, men jag misstänker att jag går upp innan den har ringt. ;0)

Alla våra gäster känner inte heller varandra, så vi vill också ha lite tidsfördriv åt dem.
    Såg i ngn tråd här på BT (eller om det var ngns hemsida) en kul grej med fotograferingen av gästerna.
    De hade ställt upp en jätteram och bakom den fick gästerna ställa sig och bli fotograferade. Då ser alla foton ut som "tavlor". Funderar på att "stjäla" den idén. Men en phonebooth i ett husvagnsförtält låter också coolt ;0)
    Vi ska ju ändå köra upp vår husvagn så varför inte.
    Vill helst inte släppa in dem i lokalen innan vi har kommit heller. Det är sjukt många barn med och jag kan bara gissa hur dukning och annat skulle se ut när de små liven har sprungit benen av sig ett par varv =0)

Vi köpte ett billigt partytält på Jysk, 40kvm är det och kostade bara 3000:-
    Sen resonerade vi som så att det däringa tältet kan vi ju hyra ut själva sen efter bröllopet.
    Fest kommer ju folk alltid att ha =0)

Ja 9 juli är väldigt nära vårt datum, så vi kanske får "samma" väder.. hahaha

Vilken kyrka ska ni gifta er i?
    Vi ska gifta oss i Nydala Klosterkyrka. En otorligt vacker kyrka som ligger vid en stor sjö som heter Rusken.
  • MissNina

finns det ingen möjlighet att fotta innan vigseln? Jag vet att många av gästerna på det jag har hört såblir de trötta på att vänta och även barn blir rastlösa. men om det funkar att fotta efter vigseln så e juh det okej.
    vi fottar innan viseln för jag och min m2b ska gå in tillsammans.
    men en tipspromenad är alltid kul. broende på vart ni är så kan man få en "guidad" tour runt i området...
    mingel med tilltugg och dricka är alltid bra =).

Lycka till

• awarwen
    MissNina skrev 2011-04-14 10:24:54 följande:
    finns det ingen möjlighet att fotta innan vigseln? Jag vet att många av gästerna på det jag har hört såblir de trötta på att vänta och även barn blir rastlösa. men om det funkar att fotta efter vigseln så e juh det okej.
    vi fottar innan viseln för jag och min m2b ska gå in tillsammans.
    men en tipspromenad är alltid kul. broende på vart ni är så kan man få en "guidad" tour runt i området...
    mingel med tilltugg och dricka är alltid bra =).

Lycka till
    Vi gifter oss kl 12, så fotning innan dess är uteslutet. Får gå upp tidigt som det är ändå.
    Vi ska bara fota oss i ca 1 timme, vid sjön som ligger bredvid kyrkan, så de behöver ju inte vänta megalänge på oss.
    Det blir välkomsdrink med tilltugg och det kommer att finnas vatten och frukt också. Plus att alla barn får en liten goodiebag när de lämnar kyrkan. I den ligger en festis eller MER och en frukt + våtservett (så slipper föräldrarna oroa sig för kladdiga fingrar) =0)
    Vår festlokal ligger perfekt, inga bilvägar i närheten  och ej heller några vattendrag. Bara stugan, en jättestor gård utanför och sen skog och ängar. Jättefint. Barnen kan springa omkring (om det inte ösregnar) och vi kommer att lägga dit en annorlunda gästbok, det kommer att fotograferas och vi ska även ha ett wishing tree.
    Sen kanske jag snor några idéer från TS... ;0) filtar, phonebooth m.m.
Svar på tråden Tips på sysselsättning för gästerna medans vi fotograferas i 1 timme?