Mace skrev 2011-04-14 12:15:53 följande:
Hoppar in i tråden.
Vi gifter oss också tidigt, vigseln är klockan 13 och jag har inte tänkt middag förrän vid 17/18-någonting.
För mig är det absolut viktigaste att gästerna också lär känna varandra, för många bröllop jag har varit på så håller gästerna bara ihop i de gäng de redan känner och knappt någon pratar med någon ny person. Så vill jag inte att det skall vara på vårt - jag vill att det skall vara som en vanlig fest där man ju försöker att prata med alla.
Skriver det mest för att jag tror att t.ex. spel och liknande som någon föreslog antagligen inte leder till att någon pratar med någon de inte känner och kan bli väldigt tråkigt för den som kommit ensam till bröllopet.
Vi satsar på att ha "afternoon tea" när gästerna kommer efter vigseln med trekantssandwich, te/kaffe, kakor, cupcakes och lite annat sådant som folk blir lite mätta på. Och så förstås en drink till det.
Därefter blir de indelade i "lag" som är samma som bordsplaceringen (runda bord) och sedan finns det tre "stationer" - en tipspromenad (med frågor om gästerna, faktiskt, för det känns roligare än frågor om oss. Frågorna är av typen "En av gästerna anställde bruden och det ledde till att brudparet träffades. Vad heter hans företag? och så ett poäng för rätt svar och ett poäng om man vet vilken gäst det gäller), en photobooth som ovan med ramar (köpte på secondhandbutiken här och har målat dem vita och lysande lila som är en av våra färger) och en där de skall skriva en kärleksdikt tillsammans (där de får dra fem ord ur en ask och försöka få med dem i dikten).
Under tiden finns förstås lite öl, vin och snacks för den som vill ha.
Regnar det vet jag inte alls hur vi skall lösa det, men det får helt enkelt gå bra ändå.
Därefter blir det middag och sedan band och dans.... skall bli otroligt roligt!
Ajajaj... vad många braiga idéer jag fick nu

De snor jag nog ifrån dig

Att ha olika stationer har jag inte tänkt på, men det är ju helt perfekt!
Jag kan också dela in dem i lag, eftersom vi har grupper vi också. Vi har inte långbord, menar jag.

Och där har de blivit placerade just för att lära känna varandra och inte alltid sätta sig med de dem brukar sitta hos.
TACK för superidéer.