• himeko81

    Vad kostar ditt utseende på stora dagen?

    Jag har noterat att många i trådar frågat efter tjänster inom smink och hår inför den stora dagen och jag har läst så många jag kan. Däremot är det inte så många som skriver priser?
    Vad betalar DU för hår/smink. Är det samma person som gör båda? om inte vad betalar du per styck? Gör du själv? vilka produkter tänker du använda?

    Jag är inte särskilt bra på att sminka mig och när jag läser att folk betalar 2500 för båda drar jag öronen åt mig. Det känns som vansinniga pengar.

  • Svar på tråden Vad kostar ditt utseende på stora dagen?
  • lovvydovvy

    Jag har begärt in en offert från min frisör för håruppsättning, sminkning, brudpåklädning och annat lyx runt omkring och bokar även hennes kollega för att fixa mina två tärnor och mamma men har inte fått offerten än så vet inte exakt vad det kommer att kosta än. Tror dock att det kommer kosta 3500:- för mig och antagligen blir det ngt liknande för mina tärnor och mamma.

    Ser jättemycket fram emot att få spendera förmiddagen med mina vänner och mamma, bli ompysslade och mysa och ta det lugnt inför bröllop och fest. Salongen har en övervåning som vi kommer att ha för oss själva.

    Ingår konsultation

  • Liina86

    Jag betalar 2500 kr för hår och smink. Då kommer hon ut till herrgården där vi ska gifta oss och det ingår även provuppsättning och provsminkning 

  • StellaK9

    Jag ska gå till min fantastiska frisör som sminkar för 600 och fixar hår för 900 i timmen, hon tror att det går på 1,5 tim. Känner också att jag är värd att lägga dom pengarna den dan!

  • Aniara4

    Jag har inte bokat än men räknar med 3500 för hår och smink. Jag ser det som så, att en dag i mitt liv har jag chansen att se riktigt fantastisk ut och dessutom bli fotograferad av ett proffs, det är värt rätt mycket pengar. "Lagom" fin med enklare frisyrer och smink som jag kan lägga själv kommer jag att vara massor av andra gånger, men jag lär ju aldrig lägga så här mycket tid och pengar på mitt utseende någon mer gång i livet. Jag lär knappast ha en lika dyr klänning nån annan gång heller.

    Så för en gångs skull i mitt liv tänkte jag vara riktigt ohämmat fåfäng!

  • Aniara4

    Kan tillägga att jag alltså nästan aldrig sminkar mig till vardags, lite mascara någon gång, men inte ens det ids jag ha de flesta dagar. Det är mest för att jag helt enkelt inte har ork att hålla på med sånt, men också för att jag tycker huden mår bättre av att få vara ifred så mycket som möjligt, och kanske lite snålhet. Bra smink är dyrt! Håret håller jag heller aldrig på och fixar med, använder inga produkter till vardags, fönar det inte ens eftersom jag tycker det sliter för mycket.

    Så just därför tycker jag det är extra roligt att slå till på något riktigt avancerat den dag i mitt liv när alla kommer att titta på mig och fotografera mig! Kyss

  • Cammee

    jag ska göra mitt på salong, en fixar håret sen gör en annan sminket. Båda mina tärnor ska dit också.
    Håruppsättning för mig kostar 1000 kr och smink 250. Faktiskt billigt tycker jag. Dock måste jag ju (precis som alla andra egentligen) gå dit en vecka innan och komma överens om frisyrens utseende, och ev klippa och färga om det behövs. Så lite mer blir det ju ändå, men tycker ändå att jag fick ett bra pris :)

  • klanto

    Hår 600:- /h för både mig och tärnan. Räknar på 2 h för mig och 1 h för tärnan = 1800:-
    Smink 600:- per person inklusive provsminkning = 1200:-

    Totalt för både mig och min tärna 3000:- .

    Bra pris för att vara mitt inne i Linköpings stad :)

  • MrsT2011
    klanto skrev 2011-03-04 18:28:57 följande:
    Hår 600:- /h för både mig och tärnan. Räknar på 2 h för mig och 1 h för tärnan = 1800:-
    Smink 600:- per person inklusive provsminkning = 1200:-

    Totalt för både mig och min tärna 3000:- .

    Bra pris för att vara mitt inne i Linköpings stad :)
    Ja verkligen! =) Jag betalar 4000 kr för exakt samma upplägg som du beskriver, men i centrala göteborg. Det kostar att bo i storstan, ha ha. Och linköping är ju också en storstad så där hade du tur!
  • The book of love

    Fre 4 mar 18:28#57 Hår 600:- /h för både mig och tärnan. Räknar på 2 h för mig och 1 h för tärnan = 1800:- Smink 600:- per person inklusive provsminkning = 1200:- Totalt för både mig och min tärna 3000:- . Bra pris för att vara mitt inne i Linköpings stad :) Klanto, var har du bokat sminket till ett så bra pris?

  • klanto
    MrsT2011 skrev 2011-03-04 22:45:07 följande:
    Ja verkligen! =) Jag betalar 4000 kr för exakt samma upplägg som du beskriver, men i centrala göteborg. Det kostar att bo i storstan, ha ha. Och linköping är ju också en storstad så där hade du tur!
    Ja jag har förstått det när jag har kollat runt på priser och här på BT :D
    The book of love skrev 2011-03-05 00:25:32 följande:
    Fre 4 mar 18:28#57 Hår 600:- /h för både mig och tärnan. Räknar på 2 h för mig och 1 h för tärnan = 1800:- Smink 600:- per person inklusive provsminkning = 1200:- Totalt för både mig och min tärna 3000:- . Bra pris för att vara mitt inne i Linköpings stad :) Klanto, var har du bokat sminket till ett så bra pris?
    Jag har bokat det genom min frisör på Salong Sara D. Det gäller att hitta de rätta kontakterna :)
  • mani

    Jag gar bokat in mig på face stockholm som tar 850 kr för smink plus en provsminkning. Håret vet jag inte hur jag ska göra ännu, men bröllopet är i juli :)

  • loluna

    Make-up + frisyr  (prova-på samt dagen D)ca 5000kr
    Manikyr- 600kr? (minns inte längre)
    Men detta är i Paris då, och då kommer tjejerna "hem" till oss klockan 7 på morgonen....
    Svindyrt, men tja, det är vad det kostar där....

  • shakynose

    600kr/h är väl en ganska normal kostnad? Eller lägger dom på för att det är helg, kanske? Det skulle då jag göra om jag var frisör eller make up-artist iofs. Man borde väl isf räkna med lite mer.

    Jag har inte kollat så noga vad det kostar, och kommer nog att fixa både hår och make själv med lite hjälp eventuellt. Däremot så har ju alla produkter och verktyg kostat sina hundralappar och tusenlappar i inköp, så jag vet inte hur man ska räkna ut vad mitt utseende kostar...

  • klanto
    shakynose skrev 2011-03-06 10:09:17 följande:
    600kr/h är väl en ganska normal kostnad? Eller lägger dom på för att det är helg, kanske? Det skulle då jag göra om jag var frisör eller make up-artist iofs. Man borde väl isf räkna med lite mer.

    Jag har inte kollat så noga vad det kostar, och kommer nog att fixa både hår och make själv med lite hjälp eventuellt. Däremot så har ju alla produkter och verktyg kostat sina hundralappar och tusenlappar i inköp, så jag vet inte hur man ska räkna ut vad mitt utseende kostar...
    Vad jag har sett verkar den "normala" kostanden i Linköping vara runt 800:-/h. Blev jätteglad när det "bara" var 600:-/h. Beror väl lite på var man bor och vilka kontakter man har.
  • shakynose
    klanto skrev 2011-03-06 12:56:18 följande:
    Vad jag har sett verkar den "normala" kostanden i Linköping vara runt 800:-/h. Blev jätteglad när det "bara" var 600:-/h. Beror väl lite på var man bor och vilka kontakter man har.
    Ah, ja det mesta är lite billigare här i Malmö. Särskilt skönhetsgrejer brukar kosta mkt mer norröver.
  • Zelmah

    Sminkar mig själv så det jag kommer att betala är en del nya make-upgrejer. Har mycket redan sen innan men kommer att kosta på mig primers, ny concealer och en ny foundation i rätt "sommarfärg" och en veil (fixeringspuder) annars har jag allt jag behöver förutom den ultimata mascaran. Kanske jag kommer att köpa smink för en 1000-lapp eller 1500 men då har jag det ju användning för det sen oxå, hade ju köpt det ändå s a s.
    Håret kommer min bästa vän (snart färdig frisör) fixa. Vet inte riktigt hur mycket jag ska betala henne än. Men det blir ju billigare än att gå till en annan frissa.

Svar på tråden Vad kostar ditt utseende på stora dagen?