• geleha­llon
    Äldre 24 Feb 09:41
    9193 visningar
    56 svar
    56
    9193

    Fler med grönt som färgtema???

    Ja precis som rubriken lyder, finns det fler med grönt som färgtema??

    Har ni också svårt att hitta vissa detaljer???

  • Svar på tråden Fler med grönt som färgtema???
  • Millan­1984
    Äldre 30 Aug 15:51
    #41
    MrsT2011 skrev 2011-08-06 18:53:06 följande:
    blockljus och dekorsand i denna färg köpte jag på IKEA. Satinband från panduro blev servettringar.

    Brudbuketten hade ljusgrön viburnum och blommorna i festlokalen ljusgrön krysantemum.
    Har letat på IKEAs hemsida men den gröna dekorsanden verkar tagits bort??`Du hade en jättefin brudbukett
  • Millan­1984
    Äldre 30 Aug 15:53
    #42
    gelehallon skrev 2011-08-30 14:18:05 följande:
    Jag har en massa grönt över från mitt bröllop, äppelgrönt/limegrönt... Ni kan ju hojta om ni är intresserade... Inkl tärnklänningar, brudklänning med grönt inslag, näbbklänning med grönt inslag, slips med näsduk, you name it! ljus, dukar, ljushållare m.m.m.m.....

    Hade btw ett underbart bröllop och ALLT var bara så vackert ock lyckat! ;)
    Har du bilder :p??
  • geleha­llon
    Äldre 30 Aug 20:39
    #43

    Joo, en del bilder finns.. kolla om du kommer åt bröllopsbilderna på min fb, annars maila mig på mliliten@hotmail.com (heter Emilie Pemsan Eklund på fb)

  • Millan­1984
    Äldre 30 Aug 20:49
    #44
    gelehallon skrev 2011-08-30 20:39:58 följande:
    Joo, en del bilder finns.. kolla om du kommer åt bröllopsbilderna på min fb, annars maila mig på mliliten@hotmail.com (heter Emilie Pemsan Eklund på fb)
    kommer bara till din startsida..så jag skickar ett pm till dig med min mejl så få du gärna skicka
  • annapa­nna88
    Äldre 30 Aug 20:50
    #45

    Vi kommer ha färgtema vitt/ljusgrönt/guld. Har inte kommit jättelångt i planeringen än men kommer iaf ha vit duk med gröna löpare, vita stolsöverdrag med gröna band, guldiga bordsplaceringskorthållare och ev fler guldiga detaljer.... Och så försöker jag hitta trycksaker som passar in men det verkar omöjligt, återstår alltså att göra själv, om ingen har något bra tips?

  • Nudax
    Äldre 31 Aug 21:30
    #46

    Åh. i dagarna har vi fått hem massor av kul från EBAY! =D

  • Nudax
    Äldre 31 Aug 21:49
    #47

    Så vi provdukade idag också =)

    Det är ett helt år tills vi gifter oss så vi har naturligtvis INTE KÖPT ALLT ÄNNU. På bilden är det inte rätt porslin (tallrikarna ska t.ex. vara vita), stolarna kommer att vara vita. I "vaserna" (som alltså inte ska vara ölglas som på bilden =P) kommer det vara sommarbuketter av massor ormbunkar i kanterna och vita rosor + prästkragar i mitten. Vi ska fixa någon typ av korthållare... vi ska fixa 2 typer av ljushållare till (där som ljusen står på bara bordet) etc.... Men som grundidé och färgtema: vad tycks?



    P.s. silverstenarna är vi inte heller 100 på om vi ska ha... =)
  • Lisa20­1109
    Äldre 1 Sep 09:45
    #48

    Så här kommer vår dukning att bli, med annat poslin, vita linnéservetter under askarna, blommor i orangegult, stuken vit linnéduk och 50st handgjorda fjärliar i orangt/brunt/grönt/gult.


    På kortet i mitten kommer vår meny att stå.


  • Lisa20­1109
    Äldre 1 Sep 09:45
    #49

  • SloveP
    Äldre 1 Sep 10:52
    #50

    Lisa201109... Sjukt snyggt! Vi kommer också att ha grönt, med rosa som accentfärg om vi gifter oss i vår och med orange om det blir till hösten (2012).. Jag har spanat in fina inbjudningskort på johnlook.com som bindefeldt har designat..Jag ska försöka hitta papper i samma fina pistage färg och skriva ut själv har jag tänkt.. Det är ju skitdyrt bara för det står bindefeldt. Jag googlade asian wedding favours och fick massa bra idèer.. Det är lite annorlunda grejer, men kul och inspirerande att kolla på.

  • Lisa20­1109
    Äldre 1 Sep 11:35
    #51

    Tack! Vad roligt att höra! 

  • SloveP
    Äldre 1 Sep 13:06
    #52

    Hittade denna!! www.green-wedding.net

  • Nudax
    Äldre 1 Sep 20:32
    #53
    Lisa201109 skrev 2011-09-01 09:45:24 följande:


    Jättefint! =D
  • Lisa20­1109
    Äldre 2 Sep 08:50
    #54

    Tack!! Känns kul att det snart är dax, efter att jag har slitit med alla askar och festprogram=)  

  • RedHea­d
    Äldre 2 Sep 16:37
    #55

    Ivory, grönt och Brunt här.

  • Lisa20­1109
    Äldre 3 Sep 13:24
    #56

    Nu har våra fjärilar kommit. De flesta kommer att sitta som dekoration på bröllopstårtan.  Som ett stort moln av fjärilar. jag tror att det kan bli riktigt fint. 


Svar på tråden Fler med grönt som färgtema???