• brolen­carlss­on
    Äldre 23 Feb 15:39
    8562 visningar
    23 svar
    23
    8562

    Tokiga bröllopsberättelser =) Sånt som gått lite snett.....

    Hittade en tråd sen 2005 om en massa tokiga bröllopsberättelser om vad som gått fel....men som man kan skratta åt i efterhand :)

    Har ni några på lager???

    här är en länk till den andra tråden som jag hitta...jag höll på att kikna av skratt =0)

    www.brollopstorget.se/Forum-1-12/m1045967-3.html

    Jag vill läsa mera!!!
    Berätta=0)

  • Svar på tråden Tokiga bröllopsberättelser =) Sånt som gått lite snett.....
  • meah20­00
    Äldre 16 Mar 13:08
    #11

    När mitt ex föräldrar skulle gifta sig så hade prästen tydligen haft en "blöt" innan vigseln.
    Själva vigseln gick bra, men när de skulle få sitt vigselbevis stod det fel efternamn i det.

    Dom hette Petterson, men i vigselbeviset stod det Pettersen.

    Dom valde att fortsätta heta Pettersen Solig

  • MrsT20­11
    Äldre 16 Mar 13:48
    #12
    meah2000 skrev 2011-03-16 13:08:28 följande:
    När mitt ex föräldrar skulle gifta sig så hade prästen tydligen haft en "blöt" innan vigseln.
    Själva vigseln gick bra, men när de skulle få sitt vigselbevis stod det fel efternamn i det.

    Dom hette Petterson, men i vigselbeviset stod det Pettersen.

    Dom valde att fortsätta heta Pettersen Solig
    Usch jag tycker det verkar finnas många vigselförrättare som inte har koll på namnen!

    Mina vänner heter Löwhagen, men när prästen skulle avsluta vigseln sa hon istället "XX och XX Lövgren". Brudgummen var så förbannad att han på vägen ut övervägde att gå tillbaka och säga henne ett par sanningens ord... Bruden lyckades dock få honom att inse att det inte var hela världen, det stod åtminstone rätt namn i alla papper! =)
  • Äldre 16 Mar 14:08
    #13
    MrsT2011 skrev 2011-03-16 13:48:31 följande:
    Usch jag tycker det verkar finnas många vigselförrättare som inte har koll på namnen!

    Mina vänner heter Löwhagen, men när prästen skulle avsluta vigseln sa hon istället "XX och XX Lövgren". Brudgummen var så förbannad att han på vägen ut övervägde att gå tillbaka och säga henne ett par sanningens ord... Bruden lyckades dock få honom att inse att det inte var hela världen, det stod åtminstone rätt namn i alla papper! =)
    Oj, vad jag skrattade när jag läste detta Skrattande

    Ja, det låter ju onekligen bra att bruden lyckades få mannen att låta bli att läxa upp prästen!!
  • Äldre 13 Apr 18:29
    #14

    Vid mitt första bröllop var det stor kalabalik hela dagen. Jag höll mig hemma o blev sminkad o håret fixat o allt sånt där. Min mamma o maid of honour o massa andra från familjen var på plats vid festlokalen/vigselplatsen och skulle styra upp allt. När mamma kom tillbaka hem till mig och jag frågade om allt gick som det skulle sa hon:
    -nja, det är en definitionsfråga...Din blivande svärfar står och gråter för han är så lycklig, de har skrivit ditt namn fel på skylten vid lokalen och vigselförrättaren frågade "när Anna o Lars kommer"....
    Hm...va bra att vigselförrättaren samma dag har koll på vad vi heter...Cia och Henrik var rätta namnen...
    Att Småland dessutom var dränkt av 2 veckors ihålligt regn, vägarna raserade o avstängda och vår ursprungliga vigselplats vid tillfället passade bättre för mud race, marskalkarna kom i träskor o höll på o missa hela inmarschen, ja det var bara några av incidenterna som hände....
    Men det blev en lyckat bröllopsfest, folk pratar om den än idag! Vi hade nog inte gudarna på vår sida, det var nog inte meningen, men jag fattade inte tecknen. Idag är vi skilda, men lika goda vänner som förr (vi växte upp tillsammans)! 

  • Mogen
    Äldre 13 Apr 19:03
    #15

    När en arbetskamrat berättade om sitt bröllop så fick vi andra oss ett gott skratt.
    Det hela började med att bruden sitter hos frisören och gråter av nervositet Väl i kyrkan när vigseln närmar sig slutet så får brudgummen för sig att det är dags att gå ut, bruden viskar åt honom -vi är inte färdiga, var på brudgummen säger --ja men jag går nu. Bruden fick fart på benen och gick efter. På väg ner för kyrkgångnen ropar prästen efter dom -ni glömde vigselbeviset! Väl ute på kyrktrappan undrade de andra gästerna varför han haft så bråttom, va sjutton vi ska ju ha fest blev svaret.
    Och inte nog med det här, när de kommer till festlokalen då har det varit inbrott och man har stulit en del av spriten.
    Men så drog festen igång och senare på kvällen när bruden gick omkring i lokalen kommer hennes slöja åt ett ljus och fattar eld ( slöjan var inte hennes). Den här berättelsen verkar helt otrolig, har fått bekräftelse från andra att den är sann.
    Förstår ni att vi skrattade så vi tjöt.

  • Vitami­nA
    Äldre 20 Jun 20:41
    #16

    Jag funderade länge och väl på hur min brudbukett skulle se ut. var till florist och beställde och fick en jättefin bukett, precis som jag ville ha. Hämtade den på bröllopsdagen och förvarade i kylen.

    På själva bröllopsdagen var det lite stressigt innan vi skulle fara till kyrkan, kom dit fem minuter försent dessutom! Och precis när vi skulle gå in så frågar en av tärnorna: var det nån som tog med brudbuketten?

    Det är 1,5 mil från kyrkan hem. Jag fick rafsa åt mig tärnornas buketter som bestod av egenplockade vita syrener. Men det gick bra det med! Fick faktiskt många kommentarer om vilken fin brudbukett jag hade! Glad

    Det var inte det enda vi glömde kan jag säga men allt löste sig ändå och det spelade verkligen ingen roll! Glömde tex tårtbestick..vi skar upp tårtan med brödkniv och stekspade! Glad

  • Äldre 20 Jun 20:58
    #17
    MrsT2011 skrev 2011-03-16 11:02:10 följande:
    Ha ha ha, man undrar ju nästan om det hänt på riktigt för herregud vilken mardröm!!
    Det är en reklam för en kommande film så det var inte ett riktigt bröllop i alla fall.
  • imdeli­cate
    Äldre 20 Jun 22:08
    #18
    Oniq skrev 2011-03-16 10:46:37 följande:

    " target="_blank">

    Jag såg det här klippet på ett irländsk tv-program, där de intervjuade bruden som sa att klippet bara är på skoj och inte alls på riktigt :)
  • MrsT20­11
    Äldre 21 Jun 10:19
    #19

    Själv ska jag aldrig mer anlita Taxi Göteborg, vilka klåpare!

    Natten innan bröllopet ringer min mobil kl 01.00, jag har preciiiiiiiis lyckats somna. Jag blir vettskrämd och tror att något allvarligt hänt. Rösten i andra änden säger med kraftig brytning:
    "Taxi?"
    Jag: "Vadå taxi??"
    Han: "Ja ni hade beställt till 4 juni kl 01.00?"
    Jag: "Men för helvete, jag var väldigt tydlig vid bokningen att det gällde natten mellan lördag och söndag!"
    Han: "Ja men efter midnatt är det ju 5 juni, varför beställde du till 4 juni?"

    Trötta mig...! Och sen på bröllopsnatten när vi skulle åka stod det lik förbannat ingen bil utanför. Jag hade ett missat samtal från 00.58, alltså precis när vi kramade om våra gäster och förberedde oss på att gå. Vi kommer ut 01.05 och jag ringer såklart tillbaka till chauffören:
    Han: "Ja det stod ju ingen här och jag fick inget svar när jag ringde, så jag stack!"
    Jag: "Men du kunde väl ändå väntat fem minuter och försökt ringa igen?? Fick du en annan körning nu??"
    Han: "Nej jag har ingen körning, jag kan komma tillbaka om ni vill!"

    Men guuuuud, hur kan man ens med att sticka därifrån utan att ha fått en annan körning, hur svårt kan det vara att stänga av motorn och vänta på parkeringen i fem stackars minuter? Som tur var fick två av våra gäster skjuts av tjejens pappa precis då, så brudparet slapp vänta på sin jävla taxi och fick istället skjuts av sina vänner! Herregud vilken röra…! =)

  • förlov­adflic­ka
    Äldre 21 Jun 10:48
    #20
    MrsT2011 skrev 2011-06-21 10:19:34 följande:

    Själv ska jag aldrig mer anlita Taxi Göteborg, vilka klåpare!

    Natten innan bröllopet ringer min mobil kl 01.00, jag har preciiiiiiiis lyckats somna. Jag blir vettskrämd och tror att något allvarligt hänt. Rösten i andra änden säger med kraftig brytning:
    "Taxi?"
    Jag: "Vadå taxi??"
    Han: "Ja ni hade beställt till 4 juni kl 01.00?"
    Jag: "Men för helvete, jag var väldigt tydlig vid bokningen att det gällde natten mellan lördag och söndag!"
    Han: "Ja men efter midnatt är det ju 5 juni, varför beställde du till 4 juni?"

    Trötta mig...! Och sen på bröllopsnatten när vi skulle åka stod det lik förbannat ingen bil utanför. Jag hade ett missat samtal från 00.58, alltså precis när vi kramade om våra gäster och förberedde oss på att gå. Vi kommer ut 01.05 och jag ringer såklart tillbaka till chauffören:
    Han: "Ja det stod ju ingen här och jag fick inget svar när jag ringde, så jag stack!"
    Jag: "Men du kunde väl ändå väntat fem minuter och försökt ringa igen?? Fick du en annan körning nu??"
    Han: "Nej jag har ingen körning, jag kan komma tillbaka om ni vill!"

    Men guuuuud, hur kan man ens med att sticka därifrån utan att ha fått en annan körning, hur svårt kan det vara att stänga av motorn och vänta på parkeringen i fem stackars minuter? Som tur var fick två av våra gäster skjuts av tjejens pappa precis då, så brudparet slapp vänta på sin jävla taxi och fick istället skjuts av sina vänner! Herregud vilken röra…! =)


    Fast det var ju inte hans fel att du beställde taxin till fel dag liksom :P
  • MrsT20­11
    Äldre 21 Jun 11:01
    #21
    förlovadflicka skrev 2011-06-21 10:48:36 följande:
    Fast det var ju inte hans fel att du beställde taxin till fel dag liksom :P
    Men hur svårt kan det vara att telefonisten som bokar stämmer av att man verkligen valt natten mellan lördag och söndag? Hur ska jag veta att de ALLTID går efter nya datumet när man bokar bil till efter kl 12? Så är det ju faktiskt inte i kollektivtrafiken, nattbussen hem vid 02.00 står med i lördagens tidtabell, inte söndagens!!
  • förlov­adflic­ka
    Äldre 21 Jun 11:25
    #22
    MrsT2011 skrev 2011-06-21 11:01:01 följande:
    Men hur svårt kan det vara att telefonisten som bokar stämmer av att man verkligen valt natten mellan lördag och söndag? Hur ska jag veta att de ALLTID går efter nya datumet när man bokar bil till efter kl 12? Så är det ju faktiskt inte i kollektivtrafiken, nattbussen hem vid 02.00 står med i lördagens tidtabell, inte söndagens!!
    Menade inget illa, men det är ju fortfarande inte deras fel :)
  • LSJS
    Äldre 26 Jul 16:34
    #23

    Vår två åriga son levde rövare och varje gång min syster försökte hämta honom gallskrek han, så han fick fortsätta köra runt med sin traktor, ropandes taktor högt i kyrkan...alla gäster höll på att skratta ihjäl sig...jag var väl mindre road? haha, för när vi sen skulle sätta på oss ringarna försökte jag sätta på mig min mans ring och han min...det gick ju sådär haha...men till slut fick vi i alla fall på oss ringarna rätt och vi blev gifta! Så här i efterhand så var han ju jätterolig och söt och när vi såg filmen höll vi på att skratta på oss, för mellan prästens ord hörde man sonens taktor, brum brum (han älskar traktorer och vi hade köpt honom en ifall han skulle tycka det var tråkigt där framme men hade kanske inte riktigt tänkt på att han skulle använda altarringen som en bilbana ). Han fick i alla fall mig att inte börja storböla under vigseln som jag befarade innan!!!!


    20110528
Svar på tråden Tokiga bröllopsberättelser =) Sånt som gått lite snett.....