• MrsT2011

    Tokiga bröllopsberättelser =) Sånt som gått lite snett.....

    Kör vidare med några nya!

    På min kollegas bröllop dyker tårtan upp, bruden heter Jonna. Då står det Janna på tårtan! Brudparet tyckte det var synd att det inte stod Janne istället, brudgummens namn var rättstavat i all sin manlighet...! =)

    På mammas kollegas bröllop skulle deras två barn, pojke 4,5 år och flicka 1,5 år, vara brudnäbb. De håller snällt varann i handen och går före brudparet fram till dörren, men där blev det tvärstopp! Flickan vägrar ta ett enda steg till och står knäpptyst och bara gapar. Efter lite lirkande släpper storebror hennes hand, ställer sig bakom henne och tar tag om midjan. Sedan bär han sin förbluffade syster hela vägen fram. =)

  • MrsT2011
    Oniq skrev 2011-03-16 10:46:37 följande:

    " target="_blank">

    Ha ha ha, man undrar ju nästan om det hänt på riktigt för herregud vilken mardröm!!
  • MrsT2011

    När klippet började trodde jag med tanke på rubriken att snubben skulle fumla ner ringen i vattnet, men det är ju ganska starkt jobbat att få ner både brud och präst i poolen...! Skrattande

  • MrsT2011
    meah2000 skrev 2011-03-16 13:08:28 följande:
    När mitt ex föräldrar skulle gifta sig så hade prästen tydligen haft en "blöt" innan vigseln.
    Själva vigseln gick bra, men när de skulle få sitt vigselbevis stod det fel efternamn i det.

    Dom hette Petterson, men i vigselbeviset stod det Pettersen.

    Dom valde att fortsätta heta Pettersen Solig
    Usch jag tycker det verkar finnas många vigselförrättare som inte har koll på namnen!

    Mina vänner heter Löwhagen, men när prästen skulle avsluta vigseln sa hon istället "XX och XX Lövgren". Brudgummen var så förbannad att han på vägen ut övervägde att gå tillbaka och säga henne ett par sanningens ord... Bruden lyckades dock få honom att inse att det inte var hela världen, det stod åtminstone rätt namn i alla papper! =)
  • MrsT2011

    Själv ska jag aldrig mer anlita Taxi Göteborg, vilka klåpare!

    Natten innan bröllopet ringer min mobil kl 01.00, jag har preciiiiiiiis lyckats somna. Jag blir vettskrämd och tror att något allvarligt hänt. Rösten i andra änden säger med kraftig brytning:
    "Taxi?"
    Jag: "Vadå taxi??"
    Han: "Ja ni hade beställt till 4 juni kl 01.00?"
    Jag: "Men för helvete, jag var väldigt tydlig vid bokningen att det gällde natten mellan lördag och söndag!"
    Han: "Ja men efter midnatt är det ju 5 juni, varför beställde du till 4 juni?"

    Trötta mig...! Och sen på bröllopsnatten när vi skulle åka stod det lik förbannat ingen bil utanför. Jag hade ett missat samtal från 00.58, alltså precis när vi kramade om våra gäster och förberedde oss på att gå. Vi kommer ut 01.05 och jag ringer såklart tillbaka till chauffören:
    Han: "Ja det stod ju ingen här och jag fick inget svar när jag ringde, så jag stack!"
    Jag: "Men du kunde väl ändå väntat fem minuter och försökt ringa igen?? Fick du en annan körning nu??"
    Han: "Nej jag har ingen körning, jag kan komma tillbaka om ni vill!"

    Men guuuuud, hur kan man ens med att sticka därifrån utan att ha fått en annan körning, hur svårt kan det vara att stänga av motorn och vänta på parkeringen i fem stackars minuter? Som tur var fick två av våra gäster skjuts av tjejens pappa precis då, så brudparet slapp vänta på sin jävla taxi och fick istället skjuts av sina vänner! Herregud vilken röra…! =)

  • MrsT2011
    förlovadflicka skrev 2011-06-21 10:48:36 följande:
    Fast det var ju inte hans fel att du beställde taxin till fel dag liksom :P
    Men hur svårt kan det vara att telefonisten som bokar stämmer av att man verkligen valt natten mellan lördag och söndag? Hur ska jag veta att de ALLTID går efter nya datumet när man bokar bil till efter kl 12? Så är det ju faktiskt inte i kollektivtrafiken, nattbussen hem vid 02.00 står med i lördagens tidtabell, inte söndagens!!
Svar på tråden Tokiga bröllopsberättelser =) Sånt som gått lite snett.....