• Troligen

Vad finns i ditt festhäfte? ;)

Ja som rubriken lyder, vad har ni i erat festhäfte??
    Skrattande

• Svar på tråden Vad finns i ditt festhäfte? ;)
  • SoonToBeYours

Jag har läst lite om bröllopsbingo och tycker det låter som en jättekul idé, men kan nån förklara lite mer ingående hur det funkar?? har alla samma "spelbricka"? Vad kan man ha för exempel mm??

• Chicita
    SoonToBeYours skrev 2011-02-14 15:48:01 följande:
    Jag har läst lite om bröllopsbingo och tycker det låter som en jättekul idé, men kan nån förklara lite mer ingående hur det funkar?? har alla samma "spelbricka"? Vad kan man ha för exempel mm??
    Vårt bröllopsbingo går till som så att man får bocka av om man hör nån säga en viss sak (eller om man gör det själv) eller om man ser något hända. Blanda saker som garanterat kommer att höras, med saker som någon aktivt måste göra/ säga för att det ska bli lite svårare och roligare

Det här är vad vi har på vårt bingo:

# Någon skålar för brudparet
    # Någon lyckönskar brudparet
    # Någon spiller 
    # Någon dansar av en sko
    # Någon håller tal på engelska
    # Någon håller tal till en person utanför bröllopsföljet
    # Någon berömmer kocken
    # Någon drar en fräckis
    # Någon erbjuder sig att ta hand om disken
    # Någon får visa leg i baren
    # Någon sjunger en vaggvisa
    # Någon kan det rätta svaret på meningen med livet
    # Någon säger "er bröllopspresent står utanför, här är nycklarna..."

(den sista är ju inte så att vi förväntar oss en bil, men vi vill få gästerna att tänka till lite. Hur kan dom få in just den meningen utan att ge bort bilen? ...jo dom kan fortsätta meningen med ...den står i baksätet.  Eller ...så ni kan hämta den. )  
  • SoonToBeYours

GUd va bra! Tack för tipsen!
    Har alla likadana spelbrickor eller slumpar man ut dom olika så inte alla får bingo samtidigt??? 

• ClaraH
    SoonToBeYours skrev 2011-02-15 08:11:57 följande:
    Har alla likadana spelbrickor eller slumpar man ut dom olika så inte alla får bingo samtidigt??? 
    Vi ska också ha bröllopsbingo och jag tänkte kanske göra 4-5 varianter. Annars kanske man kan ha samma om man har många händelser som utspelas vid själva bordet. Då händer inte samma sak för alla samtidigt.
  • Chicita
    SoonToBeYours skrev 2011-02-15 08:11:57 följande:
    Vi har det i vårt festhäfte som sagt, samma för alla...
    Vissa saker är ju såna som alla kan få bingo på. Men alla ser kanske inte när någon vid ditt bord spiller eller såna saker...
    Och det är ju den som ropar först som vinner även om alla får bingo samtidigt Skrattande 
  • mojikanan
    Oniq skrev 2011-01-20 20:37:57 följande:
    Vårt festhäfte kommer att innehålla:

Introduktion om rollspel (bröllopstema)
    Bordsplacering
    -namn och smeknamn samt relation till brudparet på alla gästerna (många gäster vet inte vad de andra heter 'på riktigt', därav smeknamnen)
    Meny
    Desserbuffé -tabeller (rollspelsgrej)
    En sida om tokigheter angående bruden
    En sida med tokigheter om brudgummen
    Ett uppslag med galna saker som brudparet lyckats och misslyckats med
    Bröllopsbingo
    Regler (ja, vi krånglar till det lite extra)
    Sånger
    Ordlexikon (många rollspelstermer och förkortningar)
    Slutord (tack, taxinummer och något alkoholtestgrejs)
    Det här alkoholtest grejsen , är det något lite "skämtsamare" syfte?? :) 
  • eigollet

Svårt att få med precis vad, men presentation av festligheterna, en rolig text med milstolpar för vårt förhållande, favorittexter från låtar och ett varsit citat som är typiskt för mig och maken. Jag meilar gärna mitt enkla men lite roliga häfte!

• Oniq
    mojikanan skrev 2011-03-01 15:25:40 följande:
    Det här alkoholtest grejsen , är det något lite "skämtsamare" syfte?? :) 
    Absolut, det är mer som en 'anledning' till varför det finns nummer till taxi nedanför ;)
    Det är en bild som är en optisk synvilla vilket får alla att framstå som att de vore oförmögna att ta sig hem för egen hand.
  • mojikanan
    Oniq skrev 2011-03-01 19:28:51 följande:
    Absolut, det är mer som en 'anledning' till varför det finns nummer till taxi nedanför ;)
    Det är en bild som är en optisk synvilla vilket får alla att framstå som att de vore oförmögna att ta sig hem för egen hand.
    Du det låter som en kul grej!! vad finner man någe liknande?? :) 
  • Oniq

Ex.
    Om denna elefant ser ut att ha fler än fyra ben bör du överväga att ta taxi hem istället för att köra själv. Om svaret är ovisst - drick tills elefanten får minst sex ben så kan du vara säker på att du inte bör ta dig hem för egen hand.

..typ..
  • mojikanan
    Oniq skrev 2011-03-02 09:06:34 följande:
    Ex.
    Om denna elefant ser ut att ha fler än fyra ben bör du överväga att ta taxi hem istället för att köra själv. Om svaret är ovisst - drick tills elefanten får minst sex ben så kan du vara säker på att du inte bör ta dig hem för egen hand.

..typ..
    he he kul grej!! :) 
  • lollo

lol!!! vilken rolig elefant den ska jag sno till mitt häfte.

• malli716

Jag ska göra häftet tillsammans med brudparet och lite av det som ska vara med ska vara hemligt så brudparet också får lite överraskning. Men en roliga sak som vi kommit fram till tillsammans är att sätta fast Non-stop i olika färger med dubelhäftande "duttar" som man sätter fast fotografin med. Sedan skriva en lite rad om varje färg typ " för den som behöver mod" "för den som är hungrig" "för den som har skoskav" osv. Hoppas på att det blir uppskattat. 

Svar på tråden Vad finns i ditt festhäfte? ;)