• Troligen

Vad finns i ditt festhäfte? ;)

Ja som rubriken lyder, vad har ni i erat festhäfte??
    Skrattande

• Svar på tråden Vad finns i ditt festhäfte? ;)
  • Wintercandles

Vi kommer att köra vårt eget race med ett "bröllopssnapshäfte". Vi kommer att blanda gamla klassiska visor som alla känner igen & sedan skriva egna som handlar om oss. Sen är det upp till var & en om man vill snapsa eller ta en "vanlig" skål - själv tar jag hellre en klunk vin än snapsar.
    På själva hemsidan som vi kommer att ha står däremot om brudföljet, hur vi träffades osv. Varken jag eller min m2b tror att någon kommer att lusläsa ett program, vilket inte vi gjort på det bröllop vi varit på.

• Gwennie
    förlovadflicka skrev 2011-01-28 16:28:05 följande:
    Efter vad jag läst i olika trådar tror jag att alla era gäster verkligen kommer minnas ert bröllop! :)
    Oniq skrev 2011-01-20 20:37:57 följande:
    Vårt festhäfte kommer att innehålla:

Introduktion om rollspel (bröllopstema)
    Bordsplacering
    -namn och smeknamn samt relation till brudparet på alla gästerna (många gäster vet inte vad de andra heter 'på riktigt', därav smeknamnen)
    Meny
    Desserbuffé -tabeller (rollspelsgrej)
    En sida om tokigheter angående bruden
    En sida med tokigheter om brudgummen
    Ett uppslag med galna saker som brudparet lyckats och misslyckats med
    Bröllopsbingo
    Regler (ja, vi krånglar till det lite extra)
    Sånger
    Ordlexikon (många rollspelstermer och förkortningar)
    Slutord (tack, taxinummer och något alkoholtestgrejs)
    11juni2011 skrev 2011-02-08 19:06:58 följande:
    Gud vad smart med övningar finska/svenska!!! Vårt bröllop blir också tvåspråkigt (spanska/svenska) och din idé var verkligen toppen! Den snor jag Skrattande

Tyvärr har jag inga egna ideér att bidra med då vi precis har börjat planera. Men jag håller koll på denna tråden och stjäl lite fler idéer hehe!
    Vi ska också ha lite språkövningar och lexikon med användbara fraser på vårt skånsksmåländska bröllop. Behöver inte vara två olika länder för att det där ska kunna vara roligt ;)
  • Sebastiána
    Gwennie skrev 2011-02-14 11:55:13 följande:
    Oniq skrev 2011-01-20 20:37:57 följande:
    Vårt festhäfte kommer att innehålla:

Introduktion om rollspel (bröllopstema)
    Bordsplacering
    -namn och smeknamn samt relation till brudparet på alla gästerna (många gäster vet inte vad de andra heter 'på riktigt', därav smeknamnen)
    Meny
    Desserbuffé -tabeller (rollspelsgrej)
    En sida om tokigheter angående bruden
    En sida med tokigheter om brudgummen
    Ett uppslag med galna saker som brudparet lyckats och misslyckats med
    Bröllopsbingo
    Regler (ja, vi krånglar till det lite extra)
    Sånger
    Ordlexikon (många rollspelstermer och förkortningar)
    Slutord (tack, taxinummer och något alkoholtestgrejs)
    Vi ska också ha lite språkövningar och lexikon med användbara fraser på vårt skånsksmåländska bröllop. Behöver inte vara två olika länder för att det där ska kunna vara roligt ;)
    Vi gör också så med våra båda dialekter. Kul!
  • Moster Stina
    11juni2011 skrev 2011-02-08 19:06:58 följande:
    Gud vad smart med övningar finska/svenska!!! Vårt bröllop blir också tvåspråkigt (spanska/svenska) och din idé var verkligen toppen! Den snor jag Skrattande
    Ja det var en kul idé!
    Då vill jag tipsa om att ha sådana där meningar som verkligen kan vara bra att kunna: ( ,-) )

Typ:
    Jag har tappat min lösgom!

Det går likabra med selleri!

Jag kan inte spela krumhorn!
  • Moster Stina

Vi kommer ha en sida där man kan samla autografer från alla gäster. Fast då får man förstås kämpa lite. Det står inte namnet på personen som skall fyllas i utan typ...
    Vann schack-sm som 11-åring.___________________
    Hon är en hejare på svampplockning och på att bryta benet i kombination med det!__________________

Det hade min syster när hon gifte sig, och det var jätteuppskattat och fick folk att faktiskt söka upp och prata med alla på festen. (I alla fall om de ville det själva!)

• Chicita

# Mitt festhäfte är först ett tack för att dom kom och delade vår dag.
    # Sen menyn (4 serveringar - 15 rätter)
    # "det här händer under kvällen" med lite smått och gott, typ vem man vänder sig till om man vill hålla tal och inte angett det innan
    # Mittenuppslaget är "förhållningsregler för en god gäst" med tips som:
    -Var och en äter från sin egen tallrik
    -Dörrar med höga trösklar är fönster
    -Bordsdamer lämnas tillbaka efter festens slut (gäller ej bruden)
    -Om du råkar buckla bilen bredvid din när du slår upp bildörren, vänta tills det kommer en med samma färg som din och ge honom vänligen din plats
    (och andra tokigheter)
    # Ordfläta
    # Bröllopsbingo
    # Tack till... 

• Oniq
    Zelmah skrev 2011-02-13 23:34:37 följande:
    när ni skriver att ni ska ha med "Tokigheter om bruden/brudgummen", vad för tokigheter menas egentligen då? Pinsamma saker man råkat ut för eller vad...Udda intressen?  Nån som har exempel på vad man kan skriva där? Tycker att idén låter kul men vet inte vad man ska skriva för nåt riktigt??
    Det kommer att vara lite udda fakta om mig och pojkvännen, t.ex. att jag fått betala böter för att ha skottat snö, att han har frusit fast med håret i en tältduk, att jag äger mer än 55olika sorters plåster, att han har bitit mig (hårt) och skyllt på att han trodde att jag var ett tangentbord osv.

Vi har även ett likadant uppslag om saker som gäller oss som par - att vi tillsammans knåpat ihop en 1i& ringbrynja utav 50 000 ringar, aldrig rest längre norrut än särna och längre söderut än visby (vi har varit tillsammans i 14 år) osv..
  • Zelmah
    Oniq skrev 2011-02-14 13:10:04 följande:
    Det kommer att vara lite udda fakta om mig och pojkvännen, t.ex. att jag fått betala böter för att ha skottat snö, att han har frusit fast med håret i en tältduk, att jag äger mer än 55olika sorters plåster, att han har bitit mig (hårt) och skyllt på att han trodde att jag var ett tangentbord osv.

Vi har även ett likadant uppslag om saker som gäller oss som par - att vi tillsammans knåpat ihop en 1i& ringbrynja utav 50 000 ringar, aldrig rest längre norrut än särna och längre söderut än visby (vi har varit tillsammans i 14 år) osv..
    Hahaha! Vad roligt :) skulle gärna haft liknande, får bara försöka komma på nåt kul att skriva med!

hmm.. tål att tänkas på... vi lyckades få bensinstopp på E6:an utanför Halmstad en gång när vi körde hem från en roadtrip i nordvästra Europa..Det blev en dyr historia att få bärgningsbilen att köra ut med 6 l bensin så vi kunde ta oss till närmsta mack.. drygt 2000 tror jag det gick på...  mmm..man kanske ska försöka komma på lite rolig kuriosa som folk kanske inte känner till om en... nån rolig anekdot ska man väl kunna komma på :)
  • Oniq

Man bär på fler sjuka anekdoter än man tror.
    Här slängdes alla pojkvännens strumpor efter att han notoriskt parat ihop alla uddasockor (och gjort uddasockor av existerande par bara för att ge mig psykbryt) -sagt och gjort så köpte vi 4st tiopack med likadana strumpor -så behöver han aldrig para ihop strumpor igen.

Knäpp anekdot, men någon kanske drar på smilgroparna :)

• Chicita
    Oniq skrev 2011-02-14 13:30:55 följande:
    Man bär på fler sjuka anekdoter än man tror.
    Här slängdes alla pojkvännens strumpor efter att han notoriskt parat ihop alla uddasockor (och gjort uddasockor av existerande par bara för att ge mig psykbryt) -sagt och gjort så köpte vi 4st tiopack med likadana strumpor -så behöver han aldrig para ihop strumpor igen.

Knäpp anekdot, men någon kanske drar på smilgroparna :)
    hehe.. ja det där med strumpor kan driva en till vansinne om man inte är försiktig *S*
    Kul idé i alla fall Glad 
Svar på tråden Vad finns i ditt festhäfte? ;)