• MrsT20­11
    Äldre 15 Jan 21:38
    10147 visningar
    11 svar
    11
    10147

    Duktig florist i Göteborg?

    Har ni något tips på vilken blomsteraffär jag ska välja i centrala Göteborg? Aveny Blommor skulle passa perfekt geografiskt, är de bra? Har hittills bara pratat med en butik, Blomsterkonstnären på Vasaplatsen, men fick ingen bra känsla för dem... Är sugen på att prata med La Fleuriste eller NK:s blomsteraffär, men de är kanske väldigt mycket dyrare än de "vanliga" butikerna?

  • Svar på tråden Duktig florist i Göteborg?
  • Äldre 15 Jan 23:08
    #1

    Vad kommer det sig att du behöver en i centrala Göteborg?

    Jag känner till en väldigt duktig florist i Göteborg, men hennes butik ligger inte centralt. 

  • Theres­e142
    Äldre 16 Jan 00:27
    #2

    Lite själv intresserad av tips på en duktig florist i göteborg.. gärna mölndal eller frölunda hållet..

  • lule
    Äldre 16 Jan 12:11
    #3

    Floristerna på NK är suveränt duktiga, om man vill ha något utöver det där vanliga. Sedan kan jag också rekomendera blomsterbutiken som ligger brevid handelshögskolan i Vasa, minns inte vad den heter. Blomsterbutiken inne på lagerhaus också mycket dutkiga. Ett fjärde och bästa tipset annars kanske är blomster/inredningsbutiken som ligger vägg i vägg med 7:eleven på kungsgatan, vid kaserntorget. Sjukt duktiga och vackra blommor.

    _____________________________________________

    www.franfrokentillfru.blogg.se

  • Äldre 16 Jan 13:06
    #4
    Therese142 skrev 2011-01-16 00:27:44 följande:
    Lite själv intresserad av tips på en duktig florist i göteborg.. gärna mölndal eller frölunda hållet..
    Den butiken jag syftade på ligger tyvärr i Kortedala. Namnet är Marys blomsterdesign.
    Det faktum att butiken är ganska liten och att den inte ligger så centralt tror jag är bidragande faktorer till att hon som arbetar där lägger ner så mycket arbete på binderier. Vad jag menar är att om butiken ligger centralt så finns det större potential för en nytillströmning av kunder, medan en liten butik är mer beroende av att de kunder som hittat in i affären ska bli nöjda och komma tillbaka.

    De blommor vi har köpt där har alltid varit jättefina och de står sig väldigt länge. Det är dessutom många som kommenterar buketterna när man ger bort dem till andra, vilket känns väldigt roligt.

    Jag tipsade även en väninna om som gifte sig förra året och de var väldigt nöjda, både med resultatet och med priset. 
  • MrsT20­11
    Äldre 16 Jan 14:02
    #5
    BlackWIngedAngel skrev 2011-01-16 13:06:39 följande:
    Den butiken jag syftade på ligger tyvärr i Kortedala. Namnet är Marys blomsterdesign.
    Det faktum att butiken är ganska liten och att den inte ligger så centralt tror jag är bidragande faktorer till att hon som arbetar där lägger ner så mycket arbete på binderier. Vad jag menar är att om butiken ligger centralt så finns det större potential för en nytillströmning av kunder, medan en liten butik är mer beroende av att de kunder som hittat in i affären ska bli nöjda och komma tillbaka.

    De blommor vi har köpt där har alltid varit jättefina och de står sig väldigt länge. Det är dessutom många som kommenterar buketterna när man ger bort dem till andra, vilket känns väldigt roligt.

    Jag tipsade även en väninna om som gifte sig förra året och de var väldigt nöjda, både med resultatet och med priset. 
    Det är mest en logistik-fråga att jag vill ha en florist i centrum. Vi ska bo på hotell Lilton i vasastan och frisören ligger på vasaplatsen. Vigseln är i hagakyrkan. Det känns onödigt att den som hämtar blommorna ska ta sig från hotellet till en florist långt bort och sedan till frisören. Helst vill jag att brudgummen hämtar buketten och har med sig den när han möter mig hos frisören. Min kärlek saknar körkort så då måste det vara gångavstånd! =)
  • MrsT20­11
    Äldre 16 Jan 14:04
    #6
    lule skrev 2011-01-16 12:11:24 följande:
    Floristerna på NK är suveränt duktiga, om man vill ha något utöver det där vanliga. Sedan kan jag också rekomendera blomsterbutiken som ligger brevid handelshögskolan i Vasa, minns inte vad den heter. Blomsterbutiken inne på lagerhaus också mycket dutkiga. Ett fjärde och bästa tipset annars kanske är blomster/inredningsbutiken som ligger vägg i vägg med 7:eleven på kungsgatan, vid kaserntorget. Sjukt duktiga och vackra blommor.

    _____________________________________________

    www.franfrokentillfru.blogg.se
    Tusen tack, vilket bra tips med kaserntorget, det har jag inte haft en tanke på! Lagerhaus var oväntat, ska jag absolut kolla! Tror att den du menar vid handels är Blomsterbutiken Gåvan, men efter vad jag kan se har de stängt...
  • paprik­an2006
    Äldre 26 Feb 12:02
    #7
    MrsT2011 skrev 2011-01-15 21:38:24 följande:
    Har ni något tips på vilken blomsteraffär jag ska välja i centrala Göteborg? Aveny Blommor skulle passa perfekt geografiskt, är de bra? Har hittills bara pratat med en butik, Blomsterkonstnären på Vasaplatsen, men fick ingen bra känsla för dem... Är sugen på att prata med La Fleuriste eller NK:s blomsteraffär, men de är kanske väldigt mycket dyrare än de "vanliga" butikerna?
    Flower Design, på mölndalsvägen (vid lisebergs södra entré) är kunniga och har duktiga florister! Kolla deras hemsida, bara där blir man inspirerad. www.flowerdesign.se
  • MrsT20­11
    Äldre 26 Feb 22:07
    #8

    Har bokat Aveny Blommor nu efter rekommendation från en tjej här på BT, fick en jättebra känsla för dem! Billigare än jag räknat med också, de tar 2000 kr för min stora, droppformade bukett istället för 2500 kr som den andra butiken jag besökt...

  • Dez
    Äldre 9 Mar 21:14
    #9
    Ett litet tips är att en Brudbukett ska ungefär ligga på 1.000kr
    Jag ska iaf inte slösa mer än det. För jag kommer inte spara min bukett efter bröllopet...

    Blomsterkonstnären Karin Oscander AB
    031 - 13 49 00
    Vasaplatsen 3, GÖTEBORG
    interflora fresh Olskroken
    031 - 25 86 80
    Redbergsv. 7, GÖTEBORG
    Florist Fantasi
    031 - 87 28 50
    Stubbåkersg. 20, MÖLNDAL
     
    Kålltorps Gardencenter TMT
    031 - 25 36 74
    Kyrkåsplatsen, GÖTEBORG

    ALLUM Fröken Fröjd 
    Tel: 031-44 04 48
    Kyrktorget 19-21, Partille
    Buketten Nordstan
    031 - 15 63 60
    Nordstadstorget 4-8, GÖTEBORG
     
     
    D.E.E.N
  • MrsT20­11
    Äldre 10 Mar 08:47
    #10

    Ehhh det där kan man lugnt säga att du fått om bakfoten. Det är ren lögn att en brudbukett kostar max 1000 kr, då får man nöja sig med en pytteliten rund bukett av billiga blommor som råkar finnas i butik den aktuella dagen, samt köpa den i kortedala eller liknande lägen långt från centrum.

    Jag kan upplysa dig om att det var blomsterkonstnären på vasaplatsen som skulle ha 2500 kr för min bukett. Jag älskar blommor och är väldigt kräsen med hur buketten ska se ut, efter alla trådar jag läst på BT angående pris för olika buketter har jag rejält på fötterna i mina påståenden. 

    Men visst, du kan absolut ge din florist ett maxbelopp på 1000 kr, och då får du stå ut med att den kommer att se ut därefter...

    Kronprinsessans bukett kostade minst 3500 kr enligt experterna, och det är ungefär samma form och storlek jag är ute efter, fast med billigare blommor. 

  • Äldre 16 Mar 20:24
    #12

    Hej! 
    Jag är själv florist under utbildning, skulle rekommendera Blomrum, mycket centralt. Annars ja, La Fleurist eller Interflora Fresh i Olskroken, sägs vara mycket bra. Lycka till!

Svar på tråden Duktig florist i Göteborg?