6000:- ok?
Fotografen där jag bor tar 6000:- för 3 timmar inkl. 48 bilder (normal kort stl) Är det ok pris? Vad fick ni betala? Ska jag ha förstoringar får jag betala 1600 för 3 sånna sen.
Fotografen där jag bor tar 6000:- för 3 timmar inkl. 48 bilder (normal kort stl) Är det ok pris? Vad fick ni betala? Ska jag ha förstoringar får jag betala 1600 för 3 sånna sen.
Så nu skall jag ev. byta fotograf. Saken är den att det finns en jätte fin svart gammal bil som vi vill hyra på bröllopet, men det får man bara om man bokat företagets fotograf till bröllopet, så nu har jag sagt att vi ej har råd m. mer än 4500:- och vad vi vill skall ingå (eg. tar han 5000 för bara kyrka, och mer sen)
Så jag fick ett prisförlsag på följande: VAD tycker NI ??? (den förra fotografen som verkar jätte duktig skulle ha 3800:- för 25 bilder på skiva, sen 50:- extra per bild om vi ville ha fler, samt samma moment)
Mail från fotografen:
P.S. Från vår fotograf får vi alla bilder på cd men inga papperskopior.
Ts: Jag skulle nog valt fotograf 1, trots problemet med bilen... Var ju helt fantastiska bilder den fotografen tagit och redigerat och själv skulle jag hellre ha ett mindre antal riktigt vackra bilder än ett större antal bilder som är "helt okey". Kvalitet framför kvantitet i det här fallet skulle jag valt.
Känns som att bilen är en sak som ändå inte spelar lika stor roll i långa loppet, bilderna kommer ni ju beundra och älska att titta på genom hela livet.
Så skulle jag tänkt, lycka till oavsett :)
Ok, då förstår jag. Ja, det kan ju vara värt en del att få bilder som man tycker är riktigt fina!
Det låter som om bilen är det avgörande, är det inte fotograf ni letar efter. Ni får sååå många bilder som han inte ens sorterar ut ?? Hur många av dem är bra ? Slänger med allt på en CD, tack och hej då, betyder det att han inte tar något ansvar efteråt ? Vad händer om bilderna bli skit ? NI ska reka plats ?… är inte fotografen mer intresserad av vad han ska syssla med ? Låter som skitsamma, det är väl bara att bränna av lite bilder sedan är det bra. Först i tråden lät det som resultatet var det viktigaste men en prisbelönt fotograf och för en kostnad inte såå långt ifrån dessa jönsarna.
Sedan ska ni ordna bilderna och ni vet ju inte hur man gör. Är det bara mängden bilder och priset som spelar roll ? Är ni bara intresserade utav ett halvfabrikat ? Eller ska ni välja en fotograf som levererar ett 100% resultat kanske något dyrare ? Man måste nog först och främst komma överrens med sig själv innan man kastas hit och dit. Känns som om ni inte har tänkt igenom detta alls, faktiskt.
Du ville höra åsikter och det har du fått nu.
Det låter som om bilen är det avgörande, är det inte fotograf ni letar efter. Ni får sååå många bilder som han inte ens sorterar ut ?? Hur många av dem är bra ? Slänger med allt på en CD, tack och hej då, betyder det att han inte tar något ansvar efteråt ? Vad händer om bilderna bli skit ? NI ska reka plats ?… är inte fotografen mer intresserad av vad han ska syssla med ? Låter som skitsamma, det är väl bara att bränna av lite bilder sedan är det bra. Först i tråden lät det som resultatet var det viktigaste men en prisbelönt fotograf och för en kostnad inte såå långt ifrån dessa jönsarna.
Sedan ska ni ordna bilderna och ni vet ju inte hur man gör. Är det bara mängden bilder och priset som spelar roll ? Är ni bara intresserade utav ett halvfabrikat ? Eller ska ni välja en fotograf som levererar ett 100% resultat kanske något dyrare ? Man måste nog först och främst komma överrens med sig själv innan man kastas hit och dit. Känns som om ni inte har tänkt igenom detta alls, faktiskt.
Du ville höra åsikter och det har du fått nu.
vi betalar 4200 fotograf och kameraman. kameramannen filmar 5.5 timmar och fotografen tar 500 bilder