6000:- ok?
Fotografen där jag bor tar 6000:- för 3 timmar inkl. 48 bilder (normal kort stl) Är det ok pris? Vad fick ni betala? Ska jag ha förstoringar får jag betala 1600 för 3 sånna sen.
Fotografen där jag bor tar 6000:- för 3 timmar inkl. 48 bilder (normal kort stl) Är det ok pris? Vad fick ni betala? Ska jag ha förstoringar får jag betala 1600 för 3 sånna sen.
Det finns ju en hel del fotografer, åtminstone i Stockholm, som tar fantasisummor för en heldagsfotografering, t ex Anna Roström som tar 55 000:- (smallpigart.se/about/prices), Erica Gerdemark och många andra. Kan de verkligen få ut dessa priser, finns det så många bröllop med så stora budgetar – eller måste de sänka priserna inofficiellt emellanåt för att få kunder?
Jag förstår verkligen att det går åt många dagar att förbereda och bearbeta en rejäl bröllopsfotografering, och att de som anses bäst i branschen kan ta bra betalt men i alla fall... Mycket pengar är det! Tur att det finns billigare alternativ, men man får leta lite för att hitta dem... Jag känner några av Sveriges bästa fotografer i andra foto-genrer, och de bara gapar när de får höra vad bröllopsfotograferna kan få ut (särskilt i vissa andra länder, som USA och Australien där priserna i och för sig lär ligga högre än i Sverige).
Det är skrattretande som i denna tråden hur man jämför priser. Från riktiga professionella bröllopsfotografer till "någon" som ska fotografera. Vad får man ut av dessa jämförelser. Handlar verkligen inte valet av fotograf mer än om priset. Att man som brudpar verkligen vågar chansa på en sådan viktig sak som bilder på ens bröllop.
Grejenär väl absolut inte HUR mycket det kostar utan HUR bra dom är!! Som sagt, våran är hobby fotograf men gör vackrare bilder än många rikets fotografer jag sett - och det viktiga för mig är bilderna och uppenbarligen är hon ett oupptäckt proffs då;) man gör och prioriterar som man vill och vissa har inte råd med tiotusentals kronor hur länge dom än sparar, så snälla..