• Tinzi

6000:- ok?

Fotografen där jag bor tar 6000:- för 3 timmar inkl. 48 bilder (normal kort stl) Är det ok pris? Vad fick ni betala? Ska jag ha förstoringar får jag betala 1600 för 3 sånna sen.

• Svar på tråden 6000:- ok?
  • Tinzi
    Emblas Mamma skrev 2011-01-16 09:00:55 följande:
    Vi betalar 1500 kr för en hel dag till en superduktig hobbyfotograf!
    Vi har självklart kollat upp hennes bilder innan och tycker dom är fantastiska! Skämms nästan över att ge så lite till henne! det enda hon inte kommer fotografera är inne i kyrkan, men där har jag fixat en annan duktig fotograf:)
    wow, va billigt :) många som har billiga fotografer här :)
  • Tinzi
    mojikanan skrev 2011-01-16 09:26:49 följande:
    Ahh vilket bra pris!! :) 
    Ja den passade bättre till vår budget kände vi :)
  • Emblas Mamma
    Tinzi skrev 2011-01-16 12:33:27 följande:
    wow, va billigt :) många som har billiga fotografer här :)
    Men turligt nog är vi vänner också:)
    Så det kanske inverkar.
    Men kolla upp hobbyfotografer annars, dom tar inte så mycket och många är jättebra! Gäller bara att kolla upp deras bilder och om man gillar det, samt att bestämma noga om vad som ska fotograferas och inte..
  • Pendragon
    Junibrud skrev 2011-01-14 21:02:41 följande:
    Min fotograf kostar 30 000:-
    Wow.. Det kommer hela vårt bröllop att kosta! Vad är det för en superfotograf?
  • Junibrud
    Pendragon skrev 2011-01-16 19:29:36 följande:
    Wow.. Det kommer hela vårt bröllop att kosta! Vad är det för en superfotograf?
    En tjej som tar sagolika bilder. Är medveten om att hon är mycket dyr men vi gillade hennes stil så mycket att vi inte ville ha nån annan. Hon är mer en konstnär än en fotograf när man ser hennes bilder. 

Vårt bröllop kommer överlagt kosta oss mycket och det är vi själva som betalar! Kan kännas dumt men vi har sparat i ett år nu 
  • Bröllop201187
    Min fotograf kostar 4000:-
  • GnuGS

Det finns ju en hel del fotografer, åtminstone i Stockholm, som tar fantasisummor för en heldagsfotografering, t ex Anna Roström som tar 55 000:- (smallpigart.se/about/prices), Erica Gerdemark och många andra. Kan de verkligen få ut dessa priser, finns det så många bröllop med så stora budgetar – eller måste de sänka priserna inofficiellt emellanåt för att få kunder?
    Jag förstår verkligen att det går åt många dagar att förbereda och bearbeta en rejäl bröllopsfotografering, och att de som anses bäst i branschen kan ta bra betalt men i alla fall... Mycket pengar är det! Tur att det finns billigare alternativ, men man får leta lite för att hitta dem... Jag känner några av Sveriges bästa fotografer i andra foto-genrer, och de bara gapar när de får höra vad bröllopsfotograferna kan få ut (särskilt i vissa andra länder, som USA och Australien där priserna i och för sig lär ligga högre än i Sverige).

• Pendragon
    Junibrud skrev 2011-01-17 13:45:49 följande:
    En tjej som tar sagolika bilder. Är medveten om att hon är mycket dyr men vi gillade hennes stil så mycket att vi inte ville ha nån annan. Hon är mer en konstnär än en fotograf när man ser hennes bilder. 

Vårt bröllop kommer överlagt kosta oss mycket och det är vi själva som betalar! Kan kännas dumt men vi har sparat i ett år nu 
    Vad roligt!

Tycker inte att det känns dumt alls, har man ekonomi och möjlighet så är det ju bara att köra! :)
  • Bubo

Det är skrattretande som i denna tråden hur man jämför priser. Från riktiga professionella bröllopsfotografer till "någon" som ska fotografera. Vad får man ut av dessa jämförelser. Handlar verkligen inte valet av fotograf mer än om priset. Att man som brudpar verkligen vågar chansa på en sådan viktig sak som bilder på ens bröllop.

• Emblas Mamma

Grejenär väl absolut inte HUR mycket det kostar utan HUR bra dom är!! Som sagt, våran är hobby fotograf men gör vackrare bilder än många rikets fotografer jag sett - och det viktiga för mig är bilderna och uppenbarligen är hon ett oupptäckt proffs då;) man gör och prioriterar som man vill och vissa har inte råd med tiotusentals kronor hur länge dom än sparar, så snälla..

Svar på tråden 6000:- ok?