• Tinzi

6000:- ok?

Fotografen där jag bor tar 6000:- för 3 timmar inkl. 48 bilder (normal kort stl) Är det ok pris? Vad fick ni betala? Ska jag ha förstoringar får jag betala 1600 för 3 sånna sen.

• Svar på tråden 6000:- ok?
  • förlovadflicka
    nattmaran skrev 2011-01-14 19:16:04 följande:
    Det var mycket billigt. Konstigt är väl att en fotograf inte förstorar utan att brudparet själva får göra det.
    Det är väl inte alls konstigt, det finns massvis av frilansande fotografer som gör så! :)
  • ClaraH

Vi betalar ca 7000 kr. för 4 timmar. Deå får vi ett visst antal bilder redigerade och resten på en CD med förfogande för oss. Jättebra att vi får göra förstoringar själva.

• Etheleglin
    Tinzi skrev 2011-01-14 17:35:37 följande:
    Ja dom verkar jätte bra , och har vunnit mkt priser. Man borde ju hinna rätt mkt på 3 timmar dessutom.
    Ja, ni kan tex hinna porträtt innan, vigseln, mingel och starten på middagen. Då kommer ni ju ha kort på allt; gäster, kläder, er, vigseln, dukning osv.
  • Etheleglin
    Etheleglin skrev 2011-01-14 19:38:44 följande:
    Ja, ni kan tex hinna porträtt innan, vigseln, mingel och starten på middagen. Då kommer ni ju ha kort på allt; gäster, kläder, er, vigseln, dukning osv.
    Beror ju iofs på om ni har transporter och långa avstånd också, annars hinner man ju inte lika mycket.
  • FotoUli

Ja men kom igen, det finns typ 10 000 bröllopsfotografer som tar de mest smaklösa bröllopsbilderna man kan tänka sig, så om någon då är lite dyrare men faktiskt tar bilder som du och dina vänner inte kommer småspy åt sedan - ja då är det ju lugnt värt det! Man kan inte jämföra fotografer bara på pengar, det handlar ju helt om deras talang.

• mojikanan
    Tinzi skrev 2011-01-14 16:46:53 följande:
    Fotografen där jag bor tar 6000:- för 3 timmar inkl. 48 bilder (normal kort stl) Är det ok pris? Vad fick ni betala? Ska jag ha förstoringar får jag betala 1600 för 3 sånna sen.
    Vi kommer att betala 5500:- för två timmar
    Då ingår 4 st  18 x 24 och 25 st 10 x 15 bilder sen en cd skiva med utvalda bilder.
    Sen kunde vi köpa loss bilder för 10 kr stycket!

Tycker du har fått ett riktigt bra pris!! : )
  • Tinzi
    FotoUli skrev 2011-01-14 19:56:53 följande:
    Ja men kom igen, det finns typ 10 000 bröllopsfotografer som tar de mest smaklösa bröllopsbilderna man kan tänka sig, så om någon då är lite dyrare men faktiskt tar bilder som du och dina vänner inte kommer småspy åt sedan - ja då är det ju lugnt värt det! Man kan inte jämföra fotografer bara på pengar, det handlar ju helt om deras talang.
    appropå?`klart alla har olika mkt talang, men  är ju intressant att veta skillnder :)
  • Tinzi
    mojikanan skrev 2011-01-14 20:19:15 följande:
    Vi kommer att betala 5500:- för två timmar
    Då ingår 4 st  18 x 24 och 25 st 10 x 15 bilder sen en cd skiva med utvalda bilder.
    Sen kunde vi köpa loss bilder för 10 kr stycket!

Tycker du har fått ett riktigt bra pris!! : )
    åh, toppen. Önskar att några förstoringar ingått jag med. och 10 kr bilden sen e ju toppen, man kan ju vilja ha bilder även om de inte får komma m. i albumet :)
  • mojikanan
    Tinzi skrev 2011-01-14 20:24:22 följande:
    åh, toppen. Önskar att några förstoringar ingått jag med. och 10 kr bilden sen e ju toppen, man kan ju vilja ha bilder även om de inte får komma m. i albumet :)
    Ja precis!!  Sen pricken över I : et så kunde vi beställa tack kort av honom med ett av de tagna korten för 10 :- med kuvert!! Kan inte bli bättre!!  : ) 
  • Tinzi
    mojikanan skrev 2011-01-14 20:37:22 följande:
    Ja precis!!  Sen pricken över I : et så kunde vi beställa tack kort av honom med ett av de tagna korten för 10 :- med kuvert!! Kan inte bli bättre!!  : ) 
    wow! vilken ort ? inte nära Göteborg/Borås eller heheh :)
Svar på tråden 6000:- ok?