• vår2011

Panik!!!! Behöver förslag på brudvals!!

Letar och letar på nätet, men hittar ingen brudvals som jag fallit för...
    "våra" låtar ska spelas i kyrkan och min blivande man önskar gärna en svensk brudvals, men vi kan även tänka oss en på engelska.
    Gillar dock inte båtlåten med Robert Broberg..
    Snälla, har du ett förslag - dela med dig till mig för jag börjar få lite panik (bara några veckor kvar nu och detta är ju jätteviktigt).
    Vilken låt hade ni?

Tack snälla på förhand!

• Svar på tråden Panik!!!! Behöver förslag på brudvals!!
  • MrsT2011

Leonard Cohens "Take this waltz", lite underlig text men en jättefin sång.

Metallicas "Nothing else matters" går också i tretakt, den är ju underbar.

Jag tycker personligen att skärgårdssångerna "Kostervals" och "En gång jag seglar i hamn" är jättefina, båda borde passa perfekt som bröllopsvals.

• Aniara4

Nu känns det som att det är dags att putta och och höra om det finns fler bra valser!

• Margris

Be mine tonight - Blackmores Night

• Zelmah

Evert Taube har ju gjort massa olika valser. Är faktiskt förvånad att inte fler dansar till Taube. Många av hans valser heter ju också nåt med vals i titeln så det är lätt för musikovana öron att hitta exempel. Kolla in på spotify o lyssna om det finns någon av dem som gillas.

• Zelmah

jo just det ja höll på att glömma
    Grymlings - Där gullvivan blommar

• FriPhi
    Margris skrev 2011-03-28 21:21:36 följande:
    Be mine tonight - Blackmores Night
    Har inte hört den förut, den är jättefin! Provdansade lite hemma nu och känner att jag definitivt behöver träna upp min kondition för att dansa sådär snabbt :)
  • Syrinx
    Zelmah skrev 2011-03-28 22:44:02 följande:
    Evert Taube har ju gjort massa olika valser. Är faktiskt förvånad att inte fler dansar till Taube. Många av hans valser heter ju också nåt med vals i titeln så det är lätt för musikovana öron att hitta exempel. Kolla in på spotify o lyssna om det finns någon av dem som gillas.
    Instämmer! Finns ju hur många härliga Taube-valser som helst, som dessutom många känner till så det säkert kan bli lite påfyllnad på valsgolvet
  • Tittij

Shania Twains From this moment, finns som duett om man söker på Youtube. Jättefin. Får se imorgon om vår danslärare håller med att det funkar (hittade den på en bröllopsvals-lista på Spotify)

• Lisa201109

Vi kommer nog att dansa till Fly me to the moon, med Frank Sinatra. Vi lyssnade mycket på den i början av vårt förhållande och den är ju så romantiskGlad

• lundabrud

Många låtar som går i 4/4 takt går ju att spela i 3/4 takt om det är musiker som spelar. (T ex Fly me to the moon som Lisa201109 ska dansa till). Kan säkert annars hitta många inspelningar med 3/4-takt (som i orginal är 4/4-takt) om ni inte ska ha levande musik.

• emeklund

Inser att TS bröllop kanske redan har varit eftersom tråden startade i januari och det då bara var några veckor kvar.. men om man vill ha en svensk låt/text så fastnade jag precis för Stefan Anderssons - Bröllopsvals från Hagen
    Hittade den på Spotify

• Guffi
    Jessi1981 skrev 2011-01-27 09:48:29 följande:

Kärleksvisa - Sara Dawn finer eller Av längtan till dig - Cajsa-Stina åkerström 

Kärleksvisa vill jag ha! Ska bara få med mannen på det tåget också Flört
  • Anna89

Vi funderar på "fattig bonddräng" från Emil i lönneberga :D När Tommy Körberg sjunger den så blir den så himla lätt att dansa vals till.. Man hör takten så bra! 

Bara för kul :) 

Svar på tråden Panik!!!! Behöver förslag på brudvals!!