• vår2011

Panik!!!! Behöver förslag på brudvals!!

Letar och letar på nätet, men hittar ingen brudvals som jag fallit för...
    "våra" låtar ska spelas i kyrkan och min blivande man önskar gärna en svensk brudvals, men vi kan även tänka oss en på engelska.
    Gillar dock inte båtlåten med Robert Broberg..
    Snälla, har du ett förslag - dela med dig till mig för jag börjar få lite panik (bara några veckor kvar nu och detta är ju jätteviktigt).
    Vilken låt hade ni?

Tack snälla på förhand!

• Svar på tråden Panik!!!! Behöver förslag på brudvals!!
  • Aniara4

(You make me feel like) A natural woman med Aretha Franklin går faktiskt i tretakt, även om det kan vara lite svårt att höra i den här versionen:

Funderar nästan på den även om texten i refrängen inte känns helt fräsch!

• Kakform

Evert Taubes "Brudvals". Eller nån annan Taube-vals, som "Sjösala vals" eller "Dans på Sunnanö". Jättesvenskt och fina valser.

(Själv skulle jag inte ta Taubes "Drömmen om Elin" om jag inte själv heter Elin... :) )

• hysterica75

vi ska ha "then you look at me" av celine dion.. så vacker och texten är klockren

• Aniara4

Jag har alltid drömt om att få dansa en riktigt smäktande wienervals i en tjusig klänning till Leonard Cohens "Take this waltz", men tyvärr är den nog lite i deppigaste laget för ett bröllop...

• Aniara4

Någon tipsade om "Blommornas vals" ur Nötknäpparsviten (Tjajkovskij), den är ju himla tjusig, men går kanske lite fort för en amatörvalsare? Långt intro är det också...

• Aniara4

Jag testade att söka på "waltz" på Spotify och hittade en del intressant (och mycket ointressant). Bl.a. den här otroligt vackra valsen som jag aldrig hade hört talas om, Erla's Waltz:

Kanske lite väl långsam och deppig dock?

• Niini

"Ta mig till havet" instrumentalt är fin, o lätt att dansa till :)

• TheD

Vi kommer ha denna

- Tulpen Aus Amsterdam.Riktigt fin vals :) Mina föräldrar hade den så när mamma spelade den här så var det givet vilken vi ska ha :D

• NeutronStar

Är inte heller så mkt för vals, men tycker att Hymne a l'amour med Josh Groban är en underbart fin låt. Finns även sjungen av Edith Piaf men tycker Grobans variant är finare. Glad Är med 99% sannolikhet det jag tänker skriva i min sambos förlovningsring. Flört

• förlovadflicka
    NeutronStar skrev 2011-01-24 13:41:50 följande:
    Är inte heller så mkt för vals, men tycker att Hymne a l'amour med Josh Groban är en underbart fin låt. Finns även sjungen av Edith Piaf men tycker Grobans variant är finare. Glad Är med 99% sannolikhet det jag tänker skriva i min sambos förlovningsring. Flört
    Älskar den låten! Har arrat den och ska ha den på vår fest som bakgrundsmusik med tre stråkar och piano... Mmm...
Svar på tråden Panik!!!! Behöver förslag på brudvals!!