• vår2011

Panik!!!! Behöver förslag på brudvals!!

Letar och letar på nätet, men hittar ingen brudvals som jag fallit för...
    "våra" låtar ska spelas i kyrkan och min blivande man önskar gärna en svensk brudvals, men vi kan även tänka oss en på engelska.
    Gillar dock inte båtlåten med Robert Broberg..
    Snälla, har du ett förslag - dela med dig till mig för jag börjar få lite panik (bara några veckor kvar nu och detta är ju jätteviktigt).
    Vilken låt hade ni?

Tack snälla på förhand!

• Svar på tråden Panik!!!! Behöver förslag på brudvals!!
  • NeutronStar
    förlovadflicka skrev 2011-01-24 14:20:04 följande:
    Älskar den låten! Har arrat den och ska ha den på vår fest som bakgrundsmusik med tre stråkar och piano... Mmm...
    Låter helt underbart!
  • förlovadflicka
    Emblas Mamma skrev 2011-01-24 14:26:42 följande:
    Är inte Elvis låt "can't help Fallin in love With you" en tretakt? Kan man dansa till den tro?
    Tror den finns både som tre och fyrtakt. Jag arrade den till festen också och noterna jag snodde melodin från gick i fyrtakt men jag skrev om den till tretakt. Så har min mamma alltid sjungit den iaf :P
  • Jessi1981

Kärleksvisa - Sara Dawn finer eller Av längtan till dig - Cajsa-Stina åkerström 

• Jessi1981

Eller anlita en musiker.

Som kan skriva om just er favoritlåt till en Vals. :)

• förlovadflicka
    Jessi1981 skrev 2011-01-27 09:53:07 följande:

Eller anlita en musiker.

Som kan skriva om just er favoritlåt till en Vals. :)

Funkar ju inte till alla låtar dock.. :)
  • Aniara4

Haha, nu började jag fundera på en av mina favvolåtar, The Listerine Waltz med Kíla.
    www.kila.ie/shop.php&type=albums
    Lite irländsk folkmusik är ju väldigt mycket jag, men inte så mycket maken kanske!

(Om någon skulle vara intresserad, se till att få lyssna på hela låten innan ni bestämmer er, den byter lite karaktär efter ett tag.)

• Iseika

Jag är lite sugen på Peter Lemarcs "Kort vals till min älskade".

• Aniara4

Många bra förslag här redan, men finns det fler?

Svar på tråden Panik!!!! Behöver förslag på brudvals!!