• Emdyl

Saker att ha med på dagen D

Vad kommer ni att ha med er till kyrkan/festen?

Jag kommer packa ner så man har bland annat smink (så man kan bättra på under kvällen), värktabbletter, extra linser, plåster, paraply, kamera... ja lite smått och gott så man är lite förberedd föreventuella missöden! Någon mer som funderat kring detta?

Och någon mer som har svårt att inte dansa runt i bröllopsklänningen lite när mannen inte är hemma? ;)

• Svar på tråden Saker att ha med på dagen D
  • Divina73

Det bästa som jag hade med mig var: sköna skor att byta om till!!!!!!!!!!!

• ssam
    Divina73 skrev 2010-11-25 16:34:06 följande:
    Det bästa som jag hade med mig var: sköna skor att byta om till!!!!!!!!!!!
    Var det snygga skor eller bara ett par vanliga vardags? :)
  • beeingme

Kanske inget man har med i väskan på den stora dagen, men kan rekommendera att man använder absolut torr före ifall man som mig har problem med att man lätt svettas under armarna..

• Zia 20090618

Åh aldrig mer absolut torr.. Använde det under en period för ett par år sen. Sedan mitt i allt fick jag världens reaktion på det, vilket påverkar mig än eftersom AT på något sätt triggade igång någon typ av fukteksem som jag nu får varje gång jag är utomlands :/ Verkligen jättejobbigt då det påverkar hela resan och omöjligt att bli av med.... 

• beeingme

Zia, usch vad tråkigt att höra! Jag har använt det flera gånger men aldrig upplevt något sådant!

• Zia 20090618

Jo det verkar ju funka för de flesta.. För mig funkade det ju också fint, tills det mitt i allt bara dök upp, kanske ett halvår-ett år innan första gången..

• MrsT2011

Absolut Torr funkade inte för mig heller, men det var på grund av att svetten försvinner till andra ställen på kroppen... Fick enorm fotsvett istället, så vill bara höja ett varningens finger för er som aldrig använt det, prova er fram i god tid...

• Moster Stina

beeingme skrev 2010-12-03 10:55:53 följande:
    Kanske inget man har med i väskan på den stora dagen, men kan rekommendera att man använder absolut torr före ifall man som mig har problem med att man lätt svettas under armarna..

NEJ NEJ NEJ!

Mixtra INTE med det om ni inte är säkra på att ni TÅL det!

Jag har stora två dm långa ärr i mina armhålor. Jag testade EN gång. När jag var 16 år.
    Och ärren har inte förvunnit, fast jag nu är 36!!!

Jag fick fruktansvärd sveda, och varigt eksem, som aldrig ville försvinna. Bland det värsta jag gjort!!!

• JustMeAndMyLove

Skavsårsplåster, säkerhetsnålar (man vet ALDRIG), näsdukar (om du är som jag och gråter på bröllop :P) och ett par riktigt sköna skor om kvällen blir lång :)

• Emdyl

Någon som har tänkt ha med något om det skulle bli någon fläck på klänningen?
    Typ vanish att apraya på eller nått? ;)

• JustMeAndMyLove
    Emdyl skrev 2010-12-04 16:22:06 följande:
    Någon som har tänkt ha med något om det skulle bli någon fläck på klänningen? Typ vanish att apraya på eller nått? ;)
    Jag själv borde ha hak-klapp :P 

Finns det nån supermetod mot fläckar??

• Divina73

ssam skrev 2010-11-25 17:14:26 följande:
    Var det snygga skor eller bara ett par vanliga vardags? :)

Neeeej....det var verkligen inga snygga skor utan ett par vanliga sköna (foträta hihi) sandaler. De syntes ju inte under klänningen iallafall. Även om de nu gjorde det så struntade jag fullkomligt i det för det var så skönt att ta av sig finskorna!!!!

Svar på tråden Saker att ha med på dagen D