• Emdyl

Saker att ha med på dagen D

Vad kommer ni att ha med er till kyrkan/festen?

Jag kommer packa ner så man har bland annat smink (så man kan bättra på under kvällen), värktabbletter, extra linser, plåster, paraply, kamera... ja lite smått och gott så man är lite förberedd föreventuella missöden! Någon mer som funderat kring detta?

Och någon mer som har svårt att inte dansa runt i bröllopsklänningen lite när mannen inte är hemma? ;)

• Svar på tråden Saker att ha med på dagen D
  • pyrro

Ska ni fotas innan så ta med en vattenflaska så ni kan fylla på lite innan vigseln. Vi gifte oss i 28 graders värme ute så det behövdes:)

Jag skulle ha haft med mig extra hårnålar

• Emdyl

Deodorant kanske också kan behöva bättras på... vatten och nålar står nu på listan :)

• Emblas Mamma

haha det allra viktigaste i världen för mig är mitt lyspyl! Det kommer både jag, min tärna, min man och marskalken att ha. ock min mamma, bror och pappa. för jag dör utan lypsyl och klarar mig inte mer än en halvtimme utan :) haha.

• pyrro

Minttabletter hade jag också. Hade råkat ramla över en helt gudomlig lite metallask med små rosa hjärtan:)

• beeingme

Jag skulle tipsa om en nagelfil.. Jag brukar nämligen lyckas knäcka en nagel eller dyl vid dåliga tillfällen..

• Emblas Mamma

Efter alla dessa tipsen känns det som om man behöver en stooor väska ;)

men mycket av detta kan ju brudens mor eller någon ha på sig :)

• Emdyl

Jag kommer nog lämna av lite grejer dagen innan, men annars får man utnyttja tärnor och annat till att ha med saker man kanske kommer behöva.

Man vill ju inte ta risken att kvällen blir förstörd av skoskav för att man inte tänkt på att ta med plåster... ;)

Fler tips?

• Moster Stina

Anti-dearrétabletter!
    Stressmagetabletter.

Finns flera tips om att ha ett sådant här "första hjälpen"kit i en korg på själva festen, nära toaletten. så kan alla gäster plocka på sig om de skulle vara i akut behov.

Ögondroppar kanske. Mångas ögon blir nog torra så småningom, och speciellt med linser i så länge.

Svar på tråden Saker att ha med på dagen D