• Emdyl

Saker att ha med på dagen D

Vad kommer ni att ha med er till kyrkan/festen?

Jag kommer packa ner så man har bland annat smink (så man kan bättra på under kvällen), värktabbletter, extra linser, plåster, paraply, kamera... ja lite smått och gott så man är lite förberedd föreventuella missöden! Någon mer som funderat kring detta?

Och någon mer som har svårt att inte dansa runt i bröllopsklänningen lite när mannen inte är hemma? ;)

• Svar på tråden Saker att ha med på dagen D
  • Emdyl

Moster Stina skrev 2010-11-22 07:06:48 följande:
    Anti-dearrétabletter!Stressmagetabletter.Finns flera tips om att ha ett sådant här "första hjälpen"kit i en korg på själva festen, nära toaletten. så kan alla gäster plocka på sig om de skulle vara i akut behov.Ögondroppar kanske. Mångas ögon blir nog torra så småningom, och speciellt med linser i så länge.

Ja då skulle man ju kunna ha lite plåster och annat som kan komma till nytta för gästerna. Vi kommer bjuda barn också så ett eller annat skrapat knä får man ju också räka med ;)

Jag ska packa ner ett par extra skor också, om jag känner mina fötter rätt kommer de tacka mig för det senare på kvällen även om lyckoruset förhoppningsvis tar död på det mesta ;)

• Alorna

Vill tipsa om Party Feet, såna där geléinlägg för skorna. Helt underbara när man har högklackat :)

• beeingme

Dextrosol eller chokladbit eller något annat sött ifall blodsockernivån drastiskt skulle sjunka.

• Moemoe

Denna tråd hamnar ju direkt i favoriterna, massa bra saker här! Ett litet tips kan vara alvedon/ipren. Tråkigt om man får huvudvärk då alla spänningar släpper efter allt gått i lås (för det är klart allt går i lås!) och så man bara halvägs genom kalaset :)

• mattiasFästmö

jag hade såna skoskavplåster, huvudvärkstabletter, imodium som är tabletter mot dålig i magen, vatten. Och sen så ÖNSKAR jag att jag hade haft lypsyl, använder inte det annars, men jag vet inte om det var nervositeten eller om jag drack dåligt med vatten eller vad det var med torr om läpparna var jag!

• Aylas

Har varit på ett par bröllop som haft en liten korg på toaletten med diverse saker som kan behövas - tillgängligt för alla.

Den idén kommer jag att ta. Slipper man stooora väskan och det finns hårspray, plåster, nagelfil, hudcreme, nål och tråd och allt man kan önska.

En liten välfylld väska kommer jag nog ha också, med smink och parfym...

• MrsT2011

Jag vill inte släpa på egen handväska utan stora saker får mamma ta med och småsaker följer med i tärnans handväska, till exempel läppstift och näsdukar.

• Emdyl

Nä tror inte det är många brudar som kommer springa runt med handväska, därför det kan vara bra att tänka på innan vad man vill ha med sig så att man dela ut lite till nära och kära ;)

Vi kommer nog lämna av en del grejer på festlokalen kvällen innan så slipper man tänka på det - tills man behöver något!!

Vi kommer även att ha med oss lite leksaker och aktiviteter till barnen som är bjudna!

Svar på tråden Saker att ha med på dagen D