• Thulan­85
    Äldre 18 Nov 00:07
    8648 visningar
    63 svar
    63
    8648

    Juni 2011 del 3

    Hej!

    Såg att vår tråd stängdes ner igår så nu startade jag en ny. Hoppas att alla hittar hit!

    Välkomna alla junibrudar!

  • Svar på tråden Juni 2011 del 3
  • L8PR
    Äldre 23 Jan 21:08
    #51

    Njääa asså jag är klar med de sora sakerna, dukning fixar cateringfirman och bordsplacering är ju lite svårt eftersom osa ännu inte är klart. Men resten har gott som en dans, många som hjälpt till med stora och små saker och jag är så jäkla lycklig för dessa människor som finns i mitt liv.

  • Junibr­ud
    Äldre 23 Jan 21:17
    #52

    Vi ska också gifta oss i Juni. De stora posterna är klara men det är så mycket som är klar. Buketten, smycken, dekoration och allt små är kvar. Var kommer ni köpa er bukett (Stockholm)?

    Besök gärna också min bröllopsblog

    eros2011psyche.wordpress.com/
     

  • Trisse­maja
    Äldre 23 Jan 21:58
    #53

    Var tidigare inne på denna tråden,men det var ett tag sendan nu.

    Ska gifta mig 11 juni och har insett att det är snart....tiden kommer ju att gå jättefort nu.
    Har haft klart dem stora grejerna ett tag,nu e det små detaljerna och lite planering kvar.

    Vi ska ha ett litet bröllop med bara 20 gäster,vi ska vara (förhoppningvis) utomhus i en gammal mysig ruin och middagen är på en restaurang i närheten. Allt ska var hemligt för gästerna,dem får veta nån dag innan vart dem ska Skrattande  Dem vet bara att det blir bröllop 11 Juni. Det e svårt att inte försäga sig,man vill ju berätta allt. Men det e kul med lite överraskning Skrattande

    I helgen var vi och provsmakade menyn på restaungen och gick igenom detaljerna för kvällen.
    Längar sååå mycket till den stora dagen nuSkrattande

  • Elsas mamma
    Äldre 23 Jan 22:15
    #54

    Hejsan, vi gifter oss också i juni (den 4). Jösses, får panik när jag inser att vi har mycket kvar att göra. Visst, de större sakerna är fixade, men samtidigt är det de små detaljerna som kräver mest planering och tankeverksamhet.
    Jag tycker absolut att man inte ska ha dåligt samvete för att man vill ha ett barnfritt bröllop. Vi har själva barn och jag ser såååååå mycket fram emot en fest där man kan slappna av till 100% och inte behöva hålla ett extra öga på barnen hela tiden och inte behöva säga till slup i kvarten att de inte ska spinga runt eller krypa under borden.Flört

  • 2010 2010
    Äldre 24 Jan 12:38
    #55
    L8PR skrev 2011-01-23 21:08:41 följande:
    Njääa asså jag är klar med de sora sakerna, dukning fixar cateringfirman och bordsplacering är ju lite svårt eftersom osa ännu inte är klart. Men resten har gott som en dans, många som hjälpt till med stora och små saker och jag är så jäkla lycklig för dessa människor som finns i mitt liv.
    Så Skönt för er! Skulle också vilja ha det så!!

    Vi försöker ta tag i lite åt gången, igår hittade vi utgångslåten =) Alltid något iaf.
  • Monica­83
    Äldre 24 Jan 19:26
    #56

    Hej på er! Hoppas att det är ok att hoppa in i tråden :) Vi gifter oss också 11 juni (som många andra här) och jag har typ precis börjat fixa...och först nu insett hur mycket det är som ska göras :O

  • L8PR
    Äldre 24 Jan 19:57
    #57
    2010 2010 skrev 2011-01-24 12:38:34 följande:
    Så Skönt för er! Skulle också vilja ha det så!!

    Vi försöker ta tag i lite åt gången, igår hittade vi utgångslåten =) Alltid något iaf.
    Hahah jag var inne på youtube igår å skratt grät åt alla dess klipp. Letade oxå efter vilken utgångslåt vi skulle ha, eller i alla fall bli inspererad.
  • Maria Lind
    Äldre 28 Jan 08:57
    #58

    Jag hoppar in här i tråden och säger; Oj vad många det är som precis som vi ska gifta sig den 11 juni -kul!
    Igår kom inbjudningskorten och jag är så nöjd!Skrattande
    Idag ska jag beställa tårta, blommor och smink. Sen är alla de stora sakerna vara ordnade.
    Åh vad jag tycker det är kul att fixa och planera inför bröllopet....

  • Monica­83
    Äldre 28 Jan 13:55
    #59

    Maria Lind: Jag beställde inbjudningskort igår, ska bli spännande att se hur dom blir. Hår och smink är också klart (kompis som är frisör och kusin som är makeupartist), och catering bokad. Har bestämt musiken till vigseln, och bokat solist. Det känns lite som att saker börjar falla på plats :)

  • Thulan­85
    Äldre 31 Jan 18:23
    #60

    Hej!

    Inbjdningskorten beställdes igår från Calligraphen så jag hoppas att de kommer ganska fort. Har även kollat upp tårta som kommer kosta 40kr/bit , först tänkte jag beställa cupcakes och tårta från ett ställe i Sthlm men det skulle bli alldeles för dyrt kände jag. Visserligen skulle fyllningen bli lite roligare och troligtvis godare men nu blir det vaniljkräm och jordgubbsmousse istället och det funkar det också=) Har även pratat med en florist om brudbukett och där blir priset ca 1500kr, jag vet redan nu hur buketten ska se ut och hon sa att pioner kommer ganska säkert gå att få tag i medan ranunkler var mer tveksamt om det blir en varm vår.

    Idag satte jag även igång med bröllopsfiguren, motionera varje dag och sluta med socker i veckorna är det som gäller. Måste bli av med några cm på midjemåttet så att inte klänningen blir allt för tajt=) Fick förretsen hem klänningen förra veckan så det känns underbart=)

    Så är läget på bröllopsfronten just nu, näste steg blir att "pimpa" inbjudningskorten lite och sedan skicka ut dem till 14 feb.

  • Emelie 87
    Äldre 3 Feb 16:00
    #61

    För oss är det läge att fixa med buffébiten. :)


    En fästis, två barn, oändligt med kärlek
  • Maria Lind
    Äldre 3 Feb 19:32
    #62
    Monica83 skrev 2011-01-28 13:55:56 följande:
    Maria Lind: Jag beställde inbjudningskort igår, ska bli spännande att se hur dom blir. Hår och smink är också klart (kompis som är frisör och kusin som är makeupartist), och catering bokad. Har bestämt musiken till vigseln, och bokat solist. Det känns lite som att saker börjar falla på plats :)
    Jag går och tittar på våra inbjudningskort lite då och då, den blivande mannen tycker jag är knäppTungan ute
    Det är ju kanon när man har släkt och vänner som kan hjälpa till, det är allt bra när man kan spara in lite pengar på vissa områden så att man kan lägga det på annat. Viss är det ganska skönt när man kan bocka av sakerna på listan, känns lite mer verkligt dåSkrattande
  • Emelie 87
    Äldre 23 Feb 17:46
    #63

    Det blir nu att boka tid för att provsmaka lite olika cateringföretags alster. För som jag tidigare nämnt ska vi ha grekisk buffé. Det var inte lätt att hitta företag med sådan mat.
    Men nu har älskling och jag funnit några och nu blir det snart att åka och provsmaka. :)


    En fästis, två barn, oändligt med kärlek
Svar på tråden Juni 2011 del 3