• Twicis

Vad ska jag göra? Mår så dåligt

Hej.
    Jag måste få skriva av mig lite och jag behöver lite åsikter.

Det är såhär att jag har varit förälskad i en kille i snart 5 år. Jag vet att det är en väldigt lång tid, och jag känner att jag borde göra något nu.
    Innan jag blev tillsammans med mitt ex som jag var tillsammans med i 14 månader, så var han väldigt på och ville träffas och vi pratade mycket och så. Men då träffade jag som sagt mitt ex, och jag och han som jag gillar glömde bort varandra litegrann. Mitt ex gjorde slut med mig för 8 månader under hemska förhållanden, jag har har varit deprimerad ända sen dess. Men jag kände under tiden jag och mitt ex var tillsammans att jag verkligen gillar den här killen.

Nu har vi iaf börjat snacka litegrann och vi har träffats några enstaka gånger då vi varit ut. Han har sagt att han tycker jag är söt och han har kramat om mig ganska länge varje gång vi träffats. Och han pratar liksom glatt med mig och verkar alltid glad. Men här är problemet. Jag har frågat några gånger om han vill träffas och kolla på film eller nåt, och varje gång har han svarat något i stil med " Jofan, låter bra", eller "Ja, låter bra det". Men varje gång när jag frågat vilken tid han skulle komma över så har han sagt att han har mycket att göra och skulle höra av sig, men han hörde aldrig av sig. Jag frågade idag om han hade tid att se film eller inte och då svarade han "tyvärr. Skulle gärna vilja men har inte tid :(".

Jag vet inte hur jag ska ta allt det här. Jag gillar den här killen och har verkligen försökt visa mitt intresse och allt. Jag vte inte vad mer jag kan göra.

Har ni något tips?
    Det blev ganska långt det här tror jag, så om ni orkar läsa vore jag tacksam om jag fick nå tips på vad jag ska göra.
    Jag vill inte vara ensam längre.

/Therese.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-15 10:06
    Jag gillar att det faktiskt finns folk som tror att det bara är att "vända blad och gå vidare". Varenda människa borde väl ändå veta att det inte är så enkelt.

Men just nu önskar jag att det fanns nåt piller man kunde ta som gjorde att smällen inte gjorde så ont. Men det är bra för jag ska tatuera mig imorgon. Kanske den här inre smärtan är värre än den fysiska, och tatueringen inte gör så ont.
  • Svar på tråden Vad ska jag göra? Mår så dåligt
  • Dejli

Usch vad tråkigt. Det är inte kul att få bekräftat något man inte ville höra. Men du, det kan bara bli bättre från och med nu. Du vet och du har något att utgå ifrån. Du behöver inte lägga energi på att fundera.

Det ÄR tufft att höra att den man är intresserad av inte är intresserad tillbaks. Man får bryta ihop och vara ledsen. Man får gräva ner sig och tycka att allt är skit.

Bara det inte blir ett permanent tillstånd. Sysselsätt dig med saker, träffa kompisar, gå på bio, ut och promenera med en bra ljudbok i öronen för att bryta tankarna lite.

Styrkekram till dig!

• Twicis

Dejli skrev 2010-11-17 01:10:52 följande:
    Usch vad tråkigt. Det är inte kul att få bekräftat något man inte ville höra. Men du, det kan bara bli bättre från och med nu. Du vet och du har något att utgå ifrån. Du behöver inte lägga energi på att fundera. Det ÄR tufft att höra att den man är intresserad av inte är intresserad tillbaks. Man får bryta ihop och vara ledsen. Man får gräva ner sig och tycka att allt är skit. Bara det inte blir ett permanent tillstånd. Sysselsätt dig med saker, träffa kompisar, gå på bio, ut och promenera med en bra ljudbok i öronen för att bryta tankarna lite. Styrkekram till dig!

Ja, men det jag är mest chockad över är väl att jag inte tyckte att jag fick nån reaktion från han. Han vet inte hur jag ska bete mig nu om vi tex råkar se varandra på stan eller vad som helst. Hade vart trevligt med någon slags reaktion.

Ja, jag försöker att inte tänka på det. Hár nyss börjat högskolan så jag får fokusera på det. :)

Tack alla.

• hoodilady

Stackare. Jäkla killar en del alltså..

Jag har varit med om det här tidigare också, men så bestämde jag mig för att det är ju faktiskt JAG som bestämmer över mitt liv, vill inte han ha mig vill inte jag ha honom! Det finns bättre killar där ute som kan (istället för den här grabben) prata och föra en konversation!

Håller med Dejli att du kan tillåta dig att va ledsen, ha filmmarathon med dina kompisar, ät kakdeg, lyssna på "All by my self"... men sen får du inte glömma att livet går vidare!!
    Hade jag varit dig hade jag haft en förfest med mina närmaste vänner, bytt kläder med varandra, fixat håret och gått ut och festat som aldrig förr!

Glöm inte att du bestämmer hur du vill må!
    Håller tummarna för att du får en mysig vinter iallafall!

• Amor in aeternum
    Twicis skrev 2010-11-16 19:34:47 följande:
    Vi pratade, eller.. Jag pratade, med han. Och jag berättade hur jag kände. Han sa inget så tillslut frågade jag om han kunde säga nåt, och då skrev han "Vette fan vad jag ska säga...".Så då var det slut. Har inte hört nåt från han nå mer. Han skrev inget mer eller nåt. Hade tänkt snacka med han i telefon eftersom jag inte får nån chans att träffa honom, men hans mobil var av, så jag skrev bara för att få det sagt. Och där har ni svaret, och nu vet ni hur det gick.Och ja, jag är ledsen.
    Jaja, men då vet du ju vilket stolpskott till kille han är. Då kanske även fast du tycker det nu, då kanske han inte var något att ha ändå. "Vette fan vad jag ska säga" *pss* Antagligen att jag måste tyvärr säga att jag inte känner samma sm du gör, men jag hoppas att vi fortfarande kan vara vänner. Ni går ju för bövelen inte på högstadiet längre. Vissa killar alltså.
  • Dejli
    Twicis skrev 2010-11-17 09:39:21 följande:
      Ja, men det jag är mest chockad över är väl att jag inte tyckte att jag fick nån reaktion från han.
    Min gissning är att han inte alls öht tänkt på dig på det sättet den senaste tiden, och därför blev helt tagen på sängen av dina känslor och inte visste alls hur han skulle formulera sig för att inte verkar dum eller klumpig (vilket såklart får motsatt effekt).
  • Twicis

Ja, jag har hört från fler folk att han kanske blev chockad. Men jag har inte hört nåt från han än eller nåt. Så jag tror att han inte bryr sig. Jag menar, nåt kunde han ha sagt. Nåt! Inte bara vara tyst.

Men jag har bestämt mig för att inte göra nåt. Vill inte trampa han på tårna eftersom jag inte vet hur han reagerade. Han får höra av sig om han vill det. Men det är nog säkrast att jag inte gör något.

• Thinkerbelle

Nå har jeg ikke leste hele tråden her, men desverre så tror jeg ikke denne killen er interesserad.

Som noen tidligere har skrevet også, så minner hele situasjonen meg om killen jag deitade før jeg traff min blivande mann. Det var såå mye frem og tilbake - han likte meg, han likte meg ikke - han hadde tid, han hadde ikke tid.
    Jeg overanalyserte alt; hva sa han, hva gjorde han, hvordan oppførste han seg, hvilke SMS sendte han osv osv.

Jeg fikk et virkelig sjokk da jeg kom tilbake fra 2 veckor semester, og fant ut at han hadde fått seg flickvän - det hele var så vondt at jeg ikke trodde jeg ville komme meg videre. Men - det var akkurat hva jeg behøvde. Det hele fikk meg til å komme meg videre..

Jeg traff deretter min blivande mann, og med han har alt vært lett - helt fra starten. Ingen frågor, ingen spel, ingen oksäkerhet. Det er SÅ det skal være...

Det er IKKE lett, og det er utrolig vondt.. Men det er bedre å komme seg videre enn å bruke tid på noe som kanskje ikke er ment å være.

Kram på dig <3

• Dejli
    Thinkerbelle skrev 2010-11-18 16:34:21 följande:
    Nå har jeg ikke leste hele tråden her, men desverre så tror jeg ikke denne killen er interesserad.
    Ibland är det bra att läsa hela tråden ;) Hon har redan pratat med honom och förstått att det nog var så att han inte är intresserad.
  • Joffan

Lyssna på denna låt...

Natasha Bedingfield - Single
  • Twicis

Jag har inte hört nåt från han än. Det var det här jag inte ville skulle hända. Nu ångrar jag att jag berättade.

Jag såg han när jag var på stan med en vän igår, men han var liksom på andra sidan vägen så han såg inte mig, men jag fick panik. Tänk om jag hade stött på han. Skulle jag då ha hejat eller inte? Jag är så förvirrad. Orkar inte med sånt här nu.

Jag lyssnade på låten btw. Texten var awesome haha.

• Myjoy

Twicis skrev 2010-11-19 09:56:16 följande:
    Jag har inte hört nåt från han än. Det var det här jag inte ville skulle hända. Nu ångrar jag att jag berättade.Jag såg han när jag var på stan med en vän igår, men han var liksom på andra sidan vägen så han såg inte mig, men jag fick panik. Tänk om jag hade stött på han. Skulle jag då ha hejat eller inte? Jag är så förvirrad. Orkar inte med sånt här nu.Jag lyssnade på låten btw. Texten var awesome haha.

Det låter som du verkligen har känslor för denna killen. Men han hör inte av sig, han vill inte ha en sån relation. Det svåraste kan vara att släppa taget.

Jag brukar som regel kolla killar i sånna lägen. Chatta med killar, vara lite flörtig och tillåta sig att "leka" lite utan att LOVA något. Det kan hjälpa.

Det va faktiskt under just en sådan "flirt period" jag träffade min älskling.

• Thinkerbelle
    Dejli skrev 2010-11-18 23:23:27 följande:
    Ibland är det bra att läsa hela tråden ;) Hon har redan pratat med honom och förstått att det nog var så att han inte är intresserad.
    Du har så rett - beklager:)
  • Dejli
    Jag har inte hört nåt från han än. Det var det här jag inte ville skulle hända. Nu ångrar jag att jag berättade.Jag såg han när jag var på stan med en vän igår, men han var liksom på andra sidan vägen så han såg inte mig, men jag fick panik. Tänk om jag hade stött på han. Skulle jag då ha hejat eller inte? Jag är så förvirrad. Orkar inte med sånt här nu.Jag lyssnade på låten btw. Texten var awesome haha.
    Han verkar uppenbarligen inte riktigt veta hur han ska hantera situationen. Om jag var du (och det har jag varit några gånger, åtminstone i samma situation), då hade jag bara varit artig om man träffats. Säg hej, le lite, men gör ingen stor sak av det.

Jag tycker du ska släppa den här killen ett tag. Han tar ju inte kontakt med dig, så han verkar behöva en paus. Skriv ett brev om du behöver (gärna handskrivet) och berätta hur du känner och att du förstår att det inte är besvarat, men att du inte vill förlora honom. Ge honom och dig själv lite tid att komma över detta.

Jag tror att det är bäst för dig att få lite distans ifrån honom även om det känns hårt och jobbigt ett tag.

• hoodilady

Hej igen, Läste ovan och måste påpeka en sak, tycker inte du ska skriva brev till honom. Han kommer dra sig undan ännu mer tror jag. Killar (nu drar jag de flesta över en kant) är väldigt enkla. Visa att du har gått vidare, skratta och var glad med andra människor, heja glatt när du går vidare men låtsas som du inte bryr dig om honom. Då kommer han vilja veta mer varför du är så glad och varför du inte klänger på honom..
    Jag tror verkligen inte på att killar uppskattar ens djuphet och romantiska sidor när de inte är särskilt intresserade från början. Det kan nog nästan bara bli jobbigt.

Hoppas det går bra för dig att gå vidare!

• Cuddly
    Ja du, det är verkligen inte roligt att få ett negativt besked på det där sättet. Jag förstår att du är ledsen, men du spenderar inte all din tid på obesvarad kärlek nu på sätt och vis. Fast jag håller verkligen med... LIkgiltighet suger och det är värre än att verkligen få höra en reaktion, även om det är ett "jag har itne samma känslor för dig som du har för mig" Jag måste säga att han verkar inte vara man nog för dig. Definitivt inte lika modig och självständig. Bättre att du får lägga hjärtat i hamn hos någon som verkligen kan ta hand om det tillsammans med dig. Man ska vara rädd om sitt hjärta och det hade nog inte varit roligt tillsammans med någon som inte vet hur man ska kommunicera. Stor kram till dig! Jag tycker att du var otrolig modig som sa hur du kände. Det kan man verkligen inte säga om honom.
  • Cuddly

Jag håller med ovanstående talare. Det leder inte något till att lägga mer energi på honom. Lägg hellre den energin på att ta hand om dig själv och för att kunna gå vidare med hög buret huvud och vetskapen om att du hanterade den här situationen betydligt bättre än honom. Spendera tid med de som tycker om dig och bryr sig om dig och koncentrera dig lite på att skapa meningsfulla relationer med de du träffa under din högskola utbildning. Det kommer du att ha mycket gott av längre fram.

• pyret och snöflingan
    Twicis skrev 2010-11-14 22:06:21 följande:

Hej.
    Jag måste få skriva av mig lite och jag behöver lite åsikter.

Det är såhär att jag har varit förälskad i en kille i snart 5 år. Jag vet att det är en väldigt lång tid, och jag känner att jag borde göra något nu.
    Innan jag blev tillsammans med mitt ex som jag var tillsammans med i 14 månader, så var han väldigt på och ville träffas och vi pratade mycket och så. Men då träffade jag som sagt mitt ex, och jag och han som jag gillar glömde bort varandra litegrann. Mitt ex gjorde slut med mig för 8 månader under hemska förhållanden, jag har har varit deprimerad ända sen dess. Men jag kände under tiden jag och mitt ex var tillsammans att jag verkligen gillar den här killen.

Nu har vi iaf börjat snacka litegrann och vi har träffats några enstaka gånger då vi varit ut. Han har sagt att han tycker jag är söt och han har kramat om mig ganska länge varje gång vi träffats. Och han pratar liksom glatt med mig och verkar alltid glad. Men här är problemet. Jag har frågat några gånger om han vill träffas och kolla på film eller nåt, och varje gång har han svarat något i stil med " Jofan, låter bra", eller "Ja, låter bra det". Men varje gång när jag frågat vilken tid han skulle komma över så har han sagt att han har mycket att göra och skulle höra av sig, men han hörde aldrig av sig. Jag frågade idag om han hade tid att se film eller inte och då svarade han "tyvärr. Skulle gärna vilja men har inte tid :(".

Jag vet inte hur jag ska ta allt det här. Jag gillar den här killen och har verkligen försökt visa mitt intresse och allt. Jag vte inte vad mer jag kan göra.

Har ni något tips?
    Det blev ganska långt det här tror jag, så om ni orkar läsa vore jag tacksam om jag fick nå tips på vad jag ska göra.
    Jag vill inte vara ensam längre.

/Therese.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-15 10:06
    Jag gillar att det faktiskt finns folk som tror att det bara är att "vända blad och gå vidare". Varenda människa borde väl ändå veta att det inte är så enkelt.

Men just nu önskar jag att det fanns nåt piller man kunde ta som gjorde att smällen inte gjorde så ont. Men det är bra för jag ska tatuera mig imorgon. Kanske den här inre smärtan är värre än den fysiska, och tatueringen inte gör så ont.
    Usch, jag känner igen mig, har haft en sån kärlek för många år sedan och det är tufft att komma över den känslan att man vill ha någon som verkar intresserad när man träffas och allt känns toppen då men annars så undviker den personen att träffas på mer personligt sätt. Det är bara att sysselsätta sig med saker, börja träna (överskottenergin försvinner väldigt bra då) endorfinerna i kroppen gör att man mår bättre (sägs att träningen gör att man lättare blir mindre deprimerad. Jag tränade 7 dagar i veckan och med lite av mina vänners hjälp och mycket av träningen så glömmer man bort den där hemska känslan. Jag var tokkär i den killen i 10 år så jag vet vad jag pratar om, men det gäller att inte ge upp och tro mig, det finns någon för alla !!!

Lycka till och tro mig att det kommer att gå över med tiden även om det inte känns så just nu.
Svar på tråden Vad ska jag göra? Mår så dåligt