• Twicis

Vad ska jag göra? Mår så dåligt

Hej.
    Jag måste få skriva av mig lite och jag behöver lite åsikter.

Det är såhär att jag har varit förälskad i en kille i snart 5 år. Jag vet att det är en väldigt lång tid, och jag känner att jag borde göra något nu.
    Innan jag blev tillsammans med mitt ex som jag var tillsammans med i 14 månader, så var han väldigt på och ville träffas och vi pratade mycket och så. Men då träffade jag som sagt mitt ex, och jag och han som jag gillar glömde bort varandra litegrann. Mitt ex gjorde slut med mig för 8 månader under hemska förhållanden, jag har har varit deprimerad ända sen dess. Men jag kände under tiden jag och mitt ex var tillsammans att jag verkligen gillar den här killen.

Nu har vi iaf börjat snacka litegrann och vi har träffats några enstaka gånger då vi varit ut. Han har sagt att han tycker jag är söt och han har kramat om mig ganska länge varje gång vi träffats. Och han pratar liksom glatt med mig och verkar alltid glad. Men här är problemet. Jag har frågat några gånger om han vill träffas och kolla på film eller nåt, och varje gång har han svarat något i stil med " Jofan, låter bra", eller "Ja, låter bra det". Men varje gång när jag frågat vilken tid han skulle komma över så har han sagt att han har mycket att göra och skulle höra av sig, men han hörde aldrig av sig. Jag frågade idag om han hade tid att se film eller inte och då svarade han "tyvärr. Skulle gärna vilja men har inte tid :(".

Jag vet inte hur jag ska ta allt det här. Jag gillar den här killen och har verkligen försökt visa mitt intresse och allt. Jag vte inte vad mer jag kan göra.

Har ni något tips?
    Det blev ganska långt det här tror jag, så om ni orkar läsa vore jag tacksam om jag fick nå tips på vad jag ska göra.
    Jag vill inte vara ensam längre.

/Therese.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-15 10:06
    Jag gillar att det faktiskt finns folk som tror att det bara är att "vända blad och gå vidare". Varenda människa borde väl ändå veta att det inte är så enkelt.

Men just nu önskar jag att det fanns nåt piller man kunde ta som gjorde att smällen inte gjorde så ont. Men det är bra för jag ska tatuera mig imorgon. Kanske den här inre smärtan är värre än den fysiska, och tatueringen inte gör så ont.
  • Svar på tråden Vad ska jag göra? Mår så dåligt
  • pyrro

GnuGS>> Jo jag tänkte på den boken. Såg författaren (kille) på Oprah för nått år sedan. Han hade gjort sig en förmögenhet på att mynta det uttrycket:)

Men det är väldigt sant!!

• Twicis

pyrro skrev 2010-11-15 08:51:21 följande:
    He´s just not that in to you!!! Jag tror du också vet det.....vänd blad och gå vidare!!

Gillar att det faktiskt finns folk som tror att det bara är att "vända blad och gå vidare". Varenda människa borde väl veta att det inte är så lätt.

Just nu önskar jag att det fanns nåt piller som jag kunde ta så smällen inte gör så ont. Men det kanske är bra om den gör ont för jag ska tatuera mig imorgon, så då kanske den inre smärtan gör ondare än den fysiska. Man kan väl iaf hoppas.

• Optimia

Som de andra skriver, tycker jag du ska ta mod till dig och berätta hur du känner för den här killen. Jag har också varit i den situation du är, överanalyserat och funderat och kanske i själva verket varit mer kär i kärleken än i personen?
    Jag vet att det känns svårt att "våga" visa sina känslor, men lika bra att få det gjort. Är han intresserad, så kan det bli nåt, och om han inte är intresserad kan du gå vidare med ditt liv.

Sebastiána skrev 2010-11-15 08:39:44 följande:
    Det är inte helt omöjligt. Jag tror inte att det är så, men helt omöjligt är det inte. Jag är ganska trög själv faktiskt när det gäller sånt här. Killar har frågat mig om vi ska äta lunch ihop eller plugga ihop eller liknande och inte förrän flera år senare har jag fattat att de nog var intresserade av mig. Klart, jag har ju inga bevis på att det var så

Heh... sån är jag också. Jag brukar vara så upptagen av andra tankar att jag inte funderar på om killar är intresserad av mig eller så. (Nu har jag i.ofrs. inte varit singel på rätt många år, men då när det begav sig var jag ganska dålig på att förstå inviter). Har än idag lite dåligt samvete för att jag tydligen sänt ut signaler som kunnat tolkas tvetydigt, när jag i själva verket inte alls varit intresserad av mer än vänskap.

• Optimia

Twicis skrev 2010-11-15 10:09:59 följande:
      Gillar att det faktiskt finns folk som tror att det bara är att "vända blad och gå vidare". Varenda människa borde väl veta att det inte är så lätt.Just nu önskar jag att det fanns nåt piller som jag kunde ta så smällen inte gör så ont. Men det kanske är bra om den gör ont för jag ska tatuera mig imorgon, så då kanske den inre smärtan gör ondare än den fysiska. Man kan väl iaf hoppas.

Givetvis gör det ont att få veta, svart på vitt, att någon inte är intresserad av en. Men å andra sidan verkar du ju inte må så bra nu; så våga fråga och se vart det leder. Är han inte intresserad av dig ska du förstås tillåta dig själv att må dåligt och vara ledsen. Även om det inte känns så NU, så kommer du att komma över honom och må bra igen.

• Twicis

Optimia skrev 2010-11-15 10:13:32 följande:
      Givetvis gör det ont att få veta, svart på vitt, att någon inte är intresserad av en. Men å andra sidan verkar du ju inte må så bra nu; så våga fråga och se vart det leder. Är han inte intresserad av dig ska du förstås tillåta dig själv att må dåligt och vara ledsen. Även om det inte känns så NU, så kommer du att komma över honom och må bra igen.

Jo, heh. Jag försökte komma över mitt ex i ett halvår. Nog för att det var första kärleken, men ändå.

Nej, jag mår inte så bra just nu, och jag ska berätta för honom idag. Även efter att ha läst dessa inlägg så kommer jag gå in med inställningen att han inte är intresserad. Då kanske jag inte blir lika besviken. Fast nu ljuger jag kanske lite. Jag intalar mig själv att jag vet att han inte är intresserad men innerst inne så hoppas jag iaf.

Usch,  vad jag hatar sånt här.

• pyrro

Twicis>> Oooh nej jag har aldrig påstått att det skulle vara lätt!!!
    Jag VET hur det känns, jag VET hur det är att inte vilja leva ensam, jag VET hur det är att hoppas!!!

Jag levde ett ensamt liv till jag var 30 och träffade min nyblive man och far till mina barn.....jag hade i stort sett gett upp och har själv varit mkt deprimerad i perioder.

Men du frågar hur du ska göra och hur du ska tolka hans svar.....och då ÄR det givna svaret
    "He´s just not that in to you"!! Visst en kille kan vara blyg att ta kontakt också men om du bjuder honom på filmkväll och han säger nej.....ja då har du svaret där.

Så jag säger fortfarande "vänd blad". Om du inte släpper honom har du ingen chans att träffa någon annan. Så istället för att slösa månader/år av din tid på att sörja nått som du igentligen aldrig haft så ta ett medvetet beslut att gå vidare. Det betyder inte att all smärta försvinner på en gång men det är ett steg i rätt riktning  istället för att stå och stampa på samma plats

• Twicis

pyrro skrev 2010-11-15 10:22:32 följande:
    Twicis>> Oooh nej jag har aldrig påstått att det skulle vara lätt!!!Jag VET hur det känns, jag VET hur det är att inte vilja leva ensam, jag VET hur det är att hoppas!!!Jag levde ett ensamt liv till jag var 30 och träffade min nyblive man och far till mina barn.....jag hade i stort sett gett upp och har själv varit mkt deprimerad i perioder.Men du frågar hur du ska göra och hur du ska tolka hans svar.....och då ÄR det givna svaret"He´s just not that in to you"!! Visst en kille kan vara blyg att ta kontakt också men om du bjuder honom på filmkväll och han säger nej.....ja då har du svaret där.Så jag säger fortfarande "vänd blad". Om du inte släpper honom har du ingen chans att träffa någon annan. Så istället för att slösa månader/år av din tid på att sörja nått som du igentligen aldrig haft så ta ett medvetet beslut att gå vidare. Det betyder inte att all smärta försvinner på en gång men det är ett steg i rätt riktning  istället för att stå och stampa på samma plats

Jag ska berätta idag, så får vi se vad han säger. Vill inte skrämma honom, men jag orkar inte gå omkring och veta att han kanske inte vet.
    Sen kunde han faktiskt inte komma igår. Och det här är väl också nåt trösttänkande, men han sa att han inte kunde, inte att han inte ville.

Men ska fråga idag. Får väl hoppas att Gud är på min sida idag haha.

• lmcl
    Twicis skrev 2010-11-15 10:09:59 följande:
      Gillar att det faktiskt finns folk som tror att det bara är att "vända blad och gå vidare". Varenda människa borde väl veta att det inte är så lätt.Just nu önskar jag att det fanns nåt piller som jag kunde ta så smällen inte gör så ont. Men det kanske är bra om den gör ont för jag ska tatuera mig imorgon, så då kanske den inre smärtan gör ondare än den fysiska. Man kan väl iaf hoppas.
    Nej, det är klart att det inte är lätt, men ibland är det det enda alternativet. Jag tror inte heller att han är intresserad - jag tror att de flesta har varit med om den här situationen, när man tolkar allt som inte är ett rakt nej som att det finns en möjlighet, eftersom man så himla gärna vill att det ska vara så. 

Jag var i en sån här situation för några år sen, och tänkte lösa problemet genom att skriva ett brev till killen ifråga och förklara hur jag kände, för att ge honom möjligheten att bekänna sina heta känslor för mig (eftersom han inte visat en skymt av dem ditintills). Medan jag skrev och förklarade olika situationer som vi varit i och hur jag hade känt så insåg jag att han, om han varit det minsta intresserad, skulle ha gjort annorlunda än vad han faktiskt gjorde i dessa situationer. Är man intresserad så tar man ju chansen när den uppenbarar sig! (Brevet skickades aldrig och det var enkelt att gå vidare när jag insåg att han aldrig varit intresserad...)

Sen är det ju inte omöjligt att man blir intresserad av nån som man tycker är schysst, om den personen visar sig vara intresserad. Å andra sidan är det heller inte ovanligt att man kan tänka sig att hänga med eller bli kk med en person som visar sig vara intresserad, för de är väldigt tacksamma och lätta att ha att göra med... Så var rädd om dig!

• Twicis

lmcl skrev 2010-11-15 10:29:15 följande:
    Nej, det är klart att det inte är lätt, men ibland är det det enda alternativet. Jag tror inte heller att han är intresserad - jag tror att de flesta har varit med om den här situationen, när man tolkar allt som inte är ett rakt nej som att det finns en möjlighet, eftersom man så himla gärna vill att det ska vara så.  Jag var i en sån här situation för några år sen, och tänkte lösa problemet genom att skriva ett brev till killen ifråga och förklara hur jag kände, för att ge honom möjligheten att bekänna sina heta känslor för mig (eftersom han inte visat en skymt av dem ditintills). Medan jag skrev och förklarade olika situationer som vi varit i och hur jag hade känt så insåg jag att han, om han varit det minsta intresserad, skulle ha gjort annorlunda än vad han faktiskt gjorde i dessa situationer. Är man intresserad så tar man ju chansen när den uppenbarar sig! (Brevet skickades aldrig och det var enkelt att gå vidare när jag insåg att han aldrig varit intresserad...) Sen är det ju inte omöjligt att man blir intresserad av nån som man tycker är schysst, om den personen visar sig vara intresserad. Å andra sidan är det heller inte ovanligt att man kan tänka sig att hänga med eller bli kk med en person som visar sig vara intresserad, för de är väldigt tacksamma och lätta att ha att göra med... Så var rädd om dig!  

Kk relation har jag haft en gång och det gör jag aldrig om. Det var det värsta jag vart med om när det kommer till relationer. Det funkade inte riktigt att hålla på så för mig.

Men jag vill inte att vi ska sluta snacka efter det här. Vill inte att det ska brytas upp liksom.

Just nu är jag så less så jag känner bara åt helvete med allt som har med kärlek att göra. Är så trött på sånt här nu, men jag är trött på att vara ensam också.

• Cuddly

Jag tänker så här... Det är bättre att du säger precis som du känner och är beredd på att han kanske inte känner samma sak. Det är bättre att du får veta var du står och att du sedan kan släppa det om du skulle få en respons som du inte hade hoppats på. Varför slänga bort mer av din tid. Du måste ju ocksp tänka att om det inte är meningen att det ska bli ni två så kanske du går miste om mr Right under tiden du är förblindad av denna kille. Skulle det vara så att denna kille tycker om dig otroligt mycket och bara inte vågar ta steget in i en annan relation med dig... Han kan vara ganska osäker på sig själv, vad vet jag... Då är det ju bara bra att du vågat säga något om det! Män är bra dumma ibland och ser inte vad som finns rakt framför dem. Det är egentligen inte så tydligt vad du vill när du bara uttrycker att du vill se film med honom. Föreslå en riktig DEJT och säg att du finner honom snygg, intressant och gärna vill lära känna honom ännu bättre, då kanske han snabbare fattar galoppen. Får du ett nej då, då vet du ju och då kan du klappa dig på axeln för att du var modig och sa något och redde ut det. Bättre att få gråta och gå vidare. Eller att få vinna och gå vidare :D

Svar på tråden Vad ska jag göra? Mår så dåligt