• Twicis

Vad ska jag göra? Mår så dåligt

Hej.
    Jag måste få skriva av mig lite och jag behöver lite åsikter.

Det är såhär att jag har varit förälskad i en kille i snart 5 år. Jag vet att det är en väldigt lång tid, och jag känner att jag borde göra något nu.
    Innan jag blev tillsammans med mitt ex som jag var tillsammans med i 14 månader, så var han väldigt på och ville träffas och vi pratade mycket och så. Men då träffade jag som sagt mitt ex, och jag och han som jag gillar glömde bort varandra litegrann. Mitt ex gjorde slut med mig för 8 månader under hemska förhållanden, jag har har varit deprimerad ända sen dess. Men jag kände under tiden jag och mitt ex var tillsammans att jag verkligen gillar den här killen.

Nu har vi iaf börjat snacka litegrann och vi har träffats några enstaka gånger då vi varit ut. Han har sagt att han tycker jag är söt och han har kramat om mig ganska länge varje gång vi träffats. Och han pratar liksom glatt med mig och verkar alltid glad. Men här är problemet. Jag har frågat några gånger om han vill träffas och kolla på film eller nåt, och varje gång har han svarat något i stil med " Jofan, låter bra", eller "Ja, låter bra det". Men varje gång när jag frågat vilken tid han skulle komma över så har han sagt att han har mycket att göra och skulle höra av sig, men han hörde aldrig av sig. Jag frågade idag om han hade tid att se film eller inte och då svarade han "tyvärr. Skulle gärna vilja men har inte tid :(".

Jag vet inte hur jag ska ta allt det här. Jag gillar den här killen och har verkligen försökt visa mitt intresse och allt. Jag vte inte vad mer jag kan göra.

Har ni något tips?
    Det blev ganska långt det här tror jag, så om ni orkar läsa vore jag tacksam om jag fick nå tips på vad jag ska göra.
    Jag vill inte vara ensam längre.

/Therese.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-15 10:06
    Jag gillar att det faktiskt finns folk som tror att det bara är att "vända blad och gå vidare". Varenda människa borde väl ändå veta att det inte är så enkelt.

Men just nu önskar jag att det fanns nåt piller man kunde ta som gjorde att smällen inte gjorde så ont. Men det är bra för jag ska tatuera mig imorgon. Kanske den här inre smärtan är värre än den fysiska, och tatueringen inte gör så ont.
  • Svar på tråden Vad ska jag göra? Mår så dåligt
  • Cuddly

Du är en stark och självständig kvinna kan jag tro.. som överhuvudtaget tar mod till dig och frågar om han vill se filmmed dig. Ta tjuren vid hornen och gör det ännu tydligare att du är intresserad... Finns ingen anledning att hymla med vad man vill när det gäller män. De fattar lix aldrig hintar, vinkar och kvinnliga sätt att antyda vad vi vill... Män och kvinnor är olika och det är bara att gilla läget.

Men, jag tycker att du ska fundera över detta. Om han verkligen hade gillat dig innan... eller hade starka kännslor för dig när du började träffa ditt ex. Varför sa han inget då? Är det osäkerhet hos honom eller är det för att de inte är tillräckligt starka för att kämpa för att få dig?

• Twicis

Cuddly skrev 2010-11-15 10:46:17 följande:
    Du är en stark och självständig kvinna kan jag tro.. som överhuvudtaget tar mod till dig och frågar om han vill se filmmed dig. Ta tjuren vid hornen och gör det ännu tydligare att du är intresserad... Finns ingen anledning att hymla med vad man vill när det gäller män. De fattar lix aldrig hintar, vinkar och kvinnliga sätt att antyda vad vi vill... Män och kvinnor är olika och det är bara att gilla läget.Men, jag tycker att du ska fundera över detta. Om han verkligen hade gillat dig innan... eller hade starka kännslor för dig när du började träffa ditt ex. Varför sa han inget då? Är det osäkerhet hos honom eller är det för att de inte är tillräckligt starka för att kämpa för att få dig?

Jag måste säga att du fått mig på bättre humör med dessa inlägg. Haha. Män kan vara riktiga svin ibland, och nej, dom fattar inte vinkar.

Men grejen är ju att vi har träffats några gånger när jag frågat. Men jag vet inte. Jag är så dålig på att läsa av kroppsspråk och liknande. Vet inte ens själv vad jag sänder ut för signaler. De rätta hoppas jag. Men du har rätt. Film frågar man ju i princip alla om. Kanske inte direkt är något man kopplar till att personen är intresserad.

Men nu kommer det svåra. Hur berättar jag? Vill inte verka sur eller nåt när jag berättar. Jag vill bara få ut det på bästa sätt. Har ni några tips om det eller är det bara att kasta sig ut?

• turbovampyria

Det bästa är nog att bara gå rakt på sak. Killar brukar gilla när man går rakt på sak. De förstår inte alltid våra långa invecklade förklaringar och blir bara förvirrade. Gör det lätt för dig och bara berätta. Det brukar vara det enklaste.

• Sebastiána
    Twicis skrev 2010-11-15 10:16:20 följande:
      Jo, heh. Jag försökte komma över mitt ex i ett halvår. Nog för att det var första kärleken, men ändå. Nej, jag mår inte så bra just nu, och jag ska berätta för honom idag. Även efter att ha läst dessa inlägg så kommer jag gå in med inställningen att han inte är intresserad. Då kanske jag inte blir lika besviken. Fast nu ljuger jag kanske lite. Jag intalar mig själv att jag vet att han inte är intresserad men innerst inne så hoppas jag iaf. Usch,  vad jag hatar sånt här.
    Kärlek är inte så lätt. Det är svårt att komma över någon. För mig tog det några år innan jag kommit över den första kärleken. Jag dejtade killar, men det ville sig aldrig riktigt eftersom jag hela tiden jämförde med mitt ex (som, inser jag nu efteråt, faktiskt inte alls var rätt för mig).
  • Cuddly
    Twicis skrev 2010-11-15 10:50:55 följande:
      Jag måste säga att du fått mig på bättre humör med dessa inlägg. Haha. Män kan vara riktiga svin ibland, och nej, dom fattar inte vinkar.Men grejen är ju att vi har träffats några gånger när jag frågat. Men jag vet inte. Jag är så dålig på att läsa av kroppsspråk och liknande. Vet inte ens själv vad jag sänder ut för signaler. De rätta hoppas jag. Men du har rätt. Film frågar man ju i princip alla om. Kanske inte direkt är något man kopplar till att personen är intresserad. Men nu kommer det svåra. Hur berättar jag? Vill inte verka sur eller nåt när jag berättar. Jag vill bara få ut det på bästa sätt. Har ni några tips om det eller är det bara att kasta sig ut?
    Hmmm.. ja du, det är en lite knepigare fråga *ler* Det beror lite på hur man är som person, men ... Mitt råd till dig skulle vara detta. Ta dig ett par dagar (eller en vecka om du så behöver) utan att tänka på vem som sagt vad eller vem som gett vem vilka blickar och på vilket sätt eller vem som tog i vem först eller liknande. Bry dig inte om det som varit och fokusera istället på nuet och fundera på vad du verkligen känner och hur du skulle vilja ha din framtid. Sedan får du försöka hitta ett bra tillfälle eller prata med honom, så att ni får ett tillfälle, där du kan få säga och uttrycka det du känner och vill. Jag tänker så här att förhållanden i överlag kräver och förtjänar ärlighet. Det finns ingen mening med att hymla om vad man vill. Livet är tillräckligt skört och bräckligt för att man ska slänga bort det på ångest och oro. Tänk på att leva ditt liv så att du inte ångrar dig när du blir 80år. Så att du kan säga att du tog de bästa besluten du kunde i sitationen med de fakta du hade just i den situationen. Det är aldrig bar att bara slänga ur sig något, speciellt inte när det kommer att resultera i att du investerar dina känslor och sätter dessa på spel och i den här situationen kommer du onekligen att antingen investera hans känslor och mycket möjligt sätta dessa i spel... om han kanske inte har övervägt dina känslor gentemot honom. Så fundera över ordentligt hur du vill ha det.. Om du är redo för detta steg eller om du kanske egentligen skulle behöva lite tid för att vara självständig och leka av dig innan du hoppar in i ett nytt förhållande. Fundera över hur du skulle vilja att någon berättade sin känslor för dig. Fundera över hur er relation kanske skulle se ut om han inte vill samma saker som dig och fundera på hur du skulle vilja att er relation skulle fortsätta där efter. När du känner dig mer säker på var du har dig själv, kan du nog också känna dig mer säker på vad du ska säga till honom. Det är vad jag tycker. Men, och jag understryker detta....Du ska följa ditt hjärta och vad du tycker känns bäst, detta är bara ett råd och inte något som ska följas blint!
  • Cuddly

Tänk på detta. I ett förhållande är man alltid minst två och det är viktigt att respektera det faktum att man alltid kommer att påverka varandra och att man måste ta ansvar för hur man påverkar varande.

• mattiasFästmö

utan att ha läst alla inlägg i tråden så tror jag inte att han är intresserad helt enkelt, det låter inte som det att vara trevlig och kramas kan ju vara ren artighet, som jag tycker att det låter som i det här fallet. kanske vet han att du är intresserad och vill vara snäll. Men jag tror tyvärr inte att han är intresserad. Och nej, det är inte bara att gå vidare, men det går att släppa honom och försöka så gott det går tänka på annat tills känslorna lagt sig!

• hoodilady

Det här är ju riktigt krångligt och tråkigt för dig. 

Tyvärr är vi tjejer så analyserande, tänkande och grubblande. "Undrar om det va en flirt" "Undrar om det var meningen att han skulle snudda vid mig.." osv. Det tar sån otrolig energi när man försöker förstå sig på en kille.

Jag tycker på sätt och vis att du ska va rakt på, säg vad du känner utan att väva in det i en "tjejmening". "Hej grabben, jag tänkte att vi kunde kolla på film ikväll, eller så kommer du bara hit och hånglar lite" den meningen får honom antagligen att fatta snabbt att du är intresserad, samtidigt får du nog ett ärligt svar då han inte bara kan skriva "Jag har inte tid". 

Andra alternativet är att du gör honom sotis, när han är i närheten, dissa honom lite och spana in en annan kille. Finns inget enklare knep än det... jag lovar!

Och om han inte hugger tag i dig nu så tycker jag du ska ha kul utan tankarna på honom, gå ut och festa, ragga!! Du är singel nu, ha kul!!

Lycka till och skriv hur det gått sen!

• Moirie

Ibland händer det att singelkillar (och tjejer) skickar ut flirtiga signaler utan att tänka så mycket på det. Ibland vill man helt enkelt ha den typ av energi med någon och tror att det kan få vara på en vänskaplig nivå, utan att fundera särskilt mycket på vad den andre kan ha för känslor. Om du inte bara vill vara någons sorts kramkompis så tror jag att du gör helt rätt i att prata med honom.

• Twicis

Vi pratade, eller.. Jag pratade, med han. Och jag berättade hur jag kände. Han sa inget så tillslut frågade jag om han kunde säga nåt, och då skrev han "Vette fan vad jag ska säga...".

Så då var det slut. Har inte hört nåt från han nå mer. Han skrev inget mer eller nåt.
    Hade tänkt snacka med han i telefon eftersom jag inte får nån chans att träffa honom, men hans mobil var av, så jag skrev bara för att få det sagt. Och där har ni svaret, och nu vet ni hur det gick.

Och ja, jag är ledsen.

Svar på tråden Vad ska jag göra? Mår så dåligt