• mmaddee

Ett första försök att skriva en visa till min man ( ni kan höra lite)

Ett första försök att skriva en visa till min man ( ni kan höra lite)
    Vad tycker ni? Jag vet att det inte är bra men det är bara ett första försök

">

• Svar på tråden Ett första försök att skriva en visa till min man ( ni kan höra lite)
  • passionsblomman

Joffan skrev 2010-11-16 17:02:12 följande:
    okej nu förstår jag... Klänningen är nog inte så klassisk :)

Nä.

Och det är inte "visan"heller. Faktiskt.

• Joffan
    passionsblomman skrev 2010-11-16 13:39:01 följande:
      Och det här tyckte du var snällt och trevligt, vidsynt och omdömesgillt att skriva?Först och främst tror jag uppriktigt sagt att du skulle ha svårt att hänga med att läsa överallt där jag skriver, och skulle du göra det, så borde du vid det här laget ha insett att det där inte är sant.Det vore intressant att höra dig förklara varför det är OK för dig att göra ett mycket kategoriskt och högst minusladdat uttalande om hur jag är -i alla trådar dessutom- medan jag inte får uttala mig om det tråden faktiskt gäller. Man är inte skyldig att bara sitta och skriva "kram"och ge idel medhåll på ett forum.
    Skilnaden mella dej och mej är att du jobbar med bröllop. Det är vell därför du är här på bt eller hur?
  • passionsblomman

Joffan skrev 2010-11-16 17:05:42 följande:
    Skilnaden mella dej och mej är att du jobbar med bröllop. Det är vell därför du är här på bt eller hur?

Vaddå "skillnaden mellan dej och mej?"

Tycker du att min medlemsstatus kräver mer av mig än dig?

Jag kan inte skriva "gift" eftersom jag inte är det. Jag planerar inte bröllop och jag tycker inte "nyfiken" passar.
    Jag är utbildad florist och när jag blev medlem jobbade jag fortfarande aktivt med brudbunderier. Det gör jag för närvarande inte.
    Får jag lov för dig att uttrycka mina åsikter, komma med inlägg i diskussionerna och delta i forumet precis som alla andra då?

Eller borde frisörer, konditorer, fotografer och sångerskor, bröllopskoordinatorer, festfixare, musiker, sömmerskor och präster och andra som möter brudar i sitt yrke inte hänga här på lika villkor?

• passionsblomman

Joffan skrev 2010-11-16 17:05:42 följande:

Och nej, det är definitivt inte därför jag hänger på BT. Om det nu skulle göra någon skillnad. Och vad du nu kan ha med mina skäl att vara här att göra. Och hur de rimligen kan spela roll för vad jag borde skriva och inte.

• Sebastiána
    passionsblomman skrev 2010-11-16 13:39:01 följande:
      Och det här tyckte du var snällt och trevligt, vidsynt och omdömesgillt att skriva?Först och främst tror jag uppriktigt sagt att du skulle ha svårt att hänga med att läsa överallt där jag skriver, och skulle du göra det, så borde du vid det här laget ha insett att det där inte är sant.Det vore intressant att höra dig förklara varför det är OK för dig att göra ett mycket kategoriskt och högst minusladdat uttalande om hur jag är -i alla trådar dessutom- medan jag inte får uttala mig om det tråden faktiskt gäller. Man är inte skyldig att bara sitta och skriva "kram"och ge idel medhåll på ett forum.
    OT men jag tycker inte alls att du är negativ!!! Heja Passionsblomman
  • Joffan

passionsblomman...

Missupfaddade tydligen och ber om ursäkt. Jag trodde att du är här på bt för att du jobbar med bröllop.

Jag uplever det som att de som jobbar med bröllop är här för att marknadsför sej, nu blev jag flummig... det jag vill ha sagt är att jag inte skrivi det du skrev till en potentiel kund, hoppas att du förstår. Men nu förstår jag att jag missupfattat.

Hoppas du kan förlåta, tänker skylla lite på youtube, ser rött när det handlar om youtube och vad människor skriver där...

• passionsblomman

Joffan skrev 2010-11-16 17:50:31 följande:
    passionsblomman... Missupfaddade tydligen och ber om ursäkt. Jag trodde att du är här på bt för att du jobbar med bröllop.   Jag uplever det som att de som jobbar med bröllop är här för att marknadsför sej, nu blev jag flummig... det jag vill ha sagt är att jag inte skrivi det du skrev till en potentiel kund, hoppas att du förstår. Men nu förstår jag att jag missupfattat.   Hoppas du kan förlåta, tänker skylla lite på youtube, ser rött när det handlar om youtube och vad människor skriver där...    

Det är klart jag kan förlåta!
    Det är stort att kunna be ärligt om ursäkt. Tack! *glad igen*

Vad gäller vad människor öht skriver till andra i kommentarer på forum och internet så blir jag helt mörkrädd. Det verkar inte finnas några spärrar alls.
    Senaste exemplet på det är i min värld ett klipp fårn det underbar programmet "Så mycket bättre" där Petra sjunger Petters "Mikrofonkåt" och gör det så bra att man baxnar.
    Nivån på de äckliga snuskkommentarerna om henne och vad alla tror att petter vill göra med henne alt de själva vill, är helt vedervärdig.

Själv är jag ganska allergisk mot yrkesfolk som uppenbart kundraggar här på BT och all gratisreklam som hela tiden försöks göras. Ska man vara med i forumet sla man vara det för att delta i diskussioner anser jag. Vill man ragga kunder får man köpa reklamplats och ev hoppas på rekommentationer i den mån man förtjänar dem.

När det kommer till just den här tråden och de anmärkningsvärda trådstarter som gjorts i mycket snabb takt på bara ett par veckor, så funderar jag dock i helt andra banor. En av mina sådna funderingar stod förut här, men togs visst bort av redaktionen, och jag kan inte tycka att det jag skrev var särskilt elakt, men men...

Allmänt sett så tycker jag att det är väldigt låg tolerans för vad man får säga på BT innan folk känner sig personligt anggripna, kränkta och påhoppade. Man måste ju faktiskt skilja på åsikter och kränkningar tex. och ibland dtucker jag det blri väldigt fkjamsigt, med bara kram hit och gör som du vill dit. Det blir både ointressanta diskussioner OCH ger ganska dålig input till den som faktiskt frågar något.

Sedan finns det ju alltid de gamla heta potatisarna...

*Brudöverlämning

*barn på bröllop

*Kuvertavgift

*fri bar

*alkoholfritt

• Emblas Mamma

Jag undrar vart madee tagit vägen!?

• förlovadflicka

passionsblomman skrev 2010-11-16 18:15:42 följande:
      Det är klart jag kan förlåta! Det är stort att kunna be ärligt om ursäkt. Tack! *glad igen* Vad gäller vad människor öht skriver till andra i kommentarer på forum och internet så blir jag helt mörkrädd. Det verkar inte finnas några spärrar alls.Senaste exemplet på det är i min värld ett klipp fårn det underbar programmet "Så mycket bättre" där Petra sjunger Petters "Mikrofonkåt" och gör det så bra att man baxnar.Nivån på de äckliga snuskkommentarerna om henne och vad alla tror att petter vill göra med henne alt de själva vill, är helt vedervärdig.Själv är jag ganska allergisk mot yrkesfolk som uppenbart kundraggar här på BT och all gratisreklam som hela tiden försöks göras. Ska man vara med i forumet sla man vara det för att delta i diskussioner anser jag. Vill man ragga kunder får man köpa reklamplats och ev hoppas på rekommentationer i den mån man förtjänar dem.När det kommer till just den här tråden och de anmärkningsvärda trådstarter som gjorts i mycket snabb takt på bara ett par veckor, så funderar jag dock i helt andra banor. En av mina sådna funderingar stod förut här, men togs visst bort av redaktionen, och jag kan inte tycka att det jag skrev var särskilt elakt, men men...Allmänt sett så tycker jag att det är väldigt låg tolerans för vad man får säga på BT innan folk känner sig personligt anggripna, kränkta och påhoppade. Man måste ju faktiskt skilja på åsikter och kränkningar tex. och ibland dtucker jag det blri väldigt fkjamsigt, med bara kram hit och gör som du vill dit. Det blir både ointressanta diskussioner OCH ger ganska dålig input till den som faktiskt frågar något.Sedan finns det ju alltid de gamla heta potatisarna...*Brudöverlämning*barn på bröllop*Kuvertavgift*fri bar*alkoholfritt

Ja, det känns som om vissa hoppar på en bara för att man själv säger att man tycker och tänker på ett visst sätt... Varför känner folk ett behov av att vara otrevliga på internet?? :S

• Joffan
    förlovadflicka skrev 2010-11-16 18:35:09 följande:
      Ja, det känns som om vissa hoppar på en bara för att man själv säger att man tycker och tänker på ett visst sätt... Varför känner folk ett behov av att vara otrevliga på internet?? :S
    Ja eller hur. jag finns själv på youtube och har många gånger funderat på att ta bort mina videon eftersom vissa människor inte har några gränser! försöker själv skriva bara sådant som jag oxo kunde säga.

förlovadflicka skrev 2010-11-16 18:35:09 följande:
    Ja eller hur. jag finns själv på youtube och har många gånger funderat på att ta bort mina videon eftersom vissa människor inte har några gränser! försöker själv skriva bara sådant som jag oxo kunde säga.

Emblas Mamma skrev 2010-11-16 18:27:04 följande:
    Jag undrar vart madee tagit vägen!?
    jaa, vart tog mmaddee  vägen?
  • Sebastiána

mmaddee sitter kanske på kammarn och klurar ut ett nytt nick?

• Joffan

Måste åtminståne säga att om detta är ett skemt så har mmaddee   satt mycke tid och energi på det...

• Midvinterflicka

Som jag har sagt innan (eller i den andra tråden som omtalas) så tror jag att mmaddee är en fiktiv person. Sedan när det hela började spåra ur och vi började ifrågasätta hennes existens blev det inte så roligt längre...

Men vad vet jag, underhållande är det ju i alla fall! :)

• Moster Stina

Var bara tvungen att en en gång gå in och lyssna på "maaddees" första försök till en sång!

• förlovadflicka
    Moster Stina skrev 2010-11-23 15:56:51 följande:

Var bara tvungen att en en gång gå in och lyssna på "maaddees" första försök till en sång!

Haha, jag med! 
  • moonlightgirl
    Joffan skrev 2010-11-17 12:19:33 följande:

Måste åtminståne säga att om detta är ett skemt så har mmaddee   satt mycke tid och energi på det...

Jo men så är det hela tiden från denna trådstartare.
Svar på tråden Ett första försök att skriva en visa till min man ( ni kan höra lite)