• mmaddee

Hur stort brudfölje skall ni ha

Hur stort brudfölje skall ni ha

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-14 17:42
    vi skall ha 4 tärnor 4 brudnäbbar 4 marskaller
  • Svar på tråden Hur stort brudfölje skall ni ha
  • wictory

Vi kommer att ha; - 5 tärnor (min syster i mina fyra närmaste vänner) - 1 best man (min m2bs bror) - 2 brudnäbbar (min m2bs systerbarn) Blir ju lite ojämnt men kan inte välja bort ngn o min man vill inte ha fler. De får nog gå in före mig i kyrkan o så ska mig min man stå m prästen o vänta längst fram.

• Mariamilena80

2 tärnor - Mina systrar
    1 marsalk - Brudgummens bror
    2 näbbar - våra barn

Ingen aning hur planen blir vid intåg i kyrkan..
    Funderar på först näbbar, sen marsalken mellan tärnorna och sist vi... vad tycker ni???

• Fröken Emma

Min syster kommer nog fungera som tänra. Sedan blir det en massa barn i madicken o emil-kläder, men hur dom kommer gå med oss eller inte är ej bestämt.

• snusan68

Vi kommer ha:
    3 tärnor - min syster, min dotter på 16 år och brudgummens dotter på 15 år
    2 marskalker - brudgummens vän och min son på 13 år (skulle haft en till marskalk men tyvärr kunde han inte)
    1 näbb - vår 2 ½ åriga son

• Lilique

Maid of honor, best man, tärna och marskalk för vår del. (:

• marimekko86

4 st. 2 tärnor och två marsalkar. Mina två systrar och min blivande mans två bästa vänner.

• lilja

Vi ska ha våra kottar som näbbar, en pojke och en flicka.
    Så vi blir fyra, jag blivande och våra barn.
    Kommer absolut ha mina närmaste med mig på fm och ev får ngn annan kliva fram o ta buketten, då jag inte litar på att min fyraåriga dotter tar hand om den som man ska... :S

* 21 juli 2012 *
  • Doofie

Jag hade inte tänkt ha något brudfölje, men sambon tyckte minsann att jag ska ha tärnor och att han ska best man och marsalker :P
    Men kan man ha samma tärna som tostmadame? Eller blir det för mycket att göra för henne tror ni?

• AndroSid

2 tärnor
    2 marskalker/best men
    1 toastmaster

• Trivia

Vi har tänkt att ha våra barn och syskonbarn som brudnäbbar. Det blir 6 eller 7 stycken...beroende på om min sambos lillasyster ska vara näbb eller inte...

• SaraJoakim

Vi kommer blanda allt totalt! Jag vill att alla närmsta ska ha chans att få delta och jag vill ha dom runt mig i kyrkan och inte i bänkarna :)

idag ser planeringen ut så här;

På min sida står  mina två närmsta tjejkompisar resp två närmsta killkompisar
    På hans sida står hans två systrar resp två bästa killkompisar
    Min lillasyster är brudnäbb
    Mina två värdbarn från när jag var Au Pair (pojkar) ska bära varsin ring.

Lycka till! det kan inte bli fel så länge ni är glada! :) 

• Trivia
    SaraJoakim skrev 2011-12-08 11:31:03 följande:
    Vi kommer blanda allt totalt! Jag vill att alla närmsta ska ha chans att få delta och jag vill ha dom runt mig i kyrkan och inte i bänkarna :)

idag ser planeringen ut så här;

På min sida står  mina två närmsta tjejkompisar resp två närmsta killkompisar
    På hans sida står hans två systrar resp två bästa killkompisar
    Min lillasyster är brudnäbb
    Mina två värdbarn från när jag var Au Pair (pojkar) ska bära varsin ring.

Lycka till! det kan inte bli fel så länge ni är glada! :) 
    Vilket härligt upplägg! Det är så himla lätt att man fastnar i att det bara ska vara marskalk och tärnor. Men det går ju faktiskt att göra på en massa olika vis. =)
  • augustesen

Vi kommer ha fyra tärnor, en marshalk (som det ser ut just nu) och mina två småbröder på 4 och 7 år kommer eventuellt bära ringarna..dock är det inte bestämt utan ska kolla med dom senare.

Svar på tråden Hur stort brudfölje skall ni ha