Hur stort brudfölje skall ni ha
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-14 17:42
vi skall ha 4 tärnor 4 brudnäbbar 4 marskaller
Vi kommer att ha; - 5 tärnor (min syster i mina fyra närmaste vänner) - 1 best man (min m2bs bror) - 2 brudnäbbar (min m2bs systerbarn) Blir ju lite ojämnt men kan inte välja bort ngn o min man vill inte ha fler. De får nog gå in före mig i kyrkan o så ska mig min man stå m prästen o vänta längst fram.
2 tärnor - Mina systrar
1 marsalk - Brudgummens bror
2 näbbar - våra barn
Ingen aning hur planen blir vid intåg i kyrkan..
Funderar på först näbbar, sen marsalken mellan tärnorna och sist vi... vad tycker ni???
Min syster kommer nog fungera som tänra. Sedan blir det en massa barn i madicken o emil-kläder, men hur dom kommer gå med oss eller inte är ej bestämt.
Vi kommer ha:
3 tärnor - min syster, min dotter på 16 år och brudgummens dotter på 15 år
2 marskalker - brudgummens vän och min son på 13 år (skulle haft en till marskalk men tyvärr kunde han inte)
1 näbb - vår 2 ½ åriga son
Maid of honor, best man, tärna och marskalk för vår del. (:
4 st. 2 tärnor och två marsalkar. Mina två systrar och min blivande mans två bästa vänner.
Vi ska ha våra kottar som näbbar, en pojke och en flicka.
Så vi blir fyra, jag blivande och våra barn.
Kommer absolut ha mina närmaste med mig på fm och ev får ngn annan kliva fram o ta buketten, då jag inte litar på att min fyraåriga dotter tar hand om den som man ska... :S
Jag hade inte tänkt ha något brudfölje, men sambon tyckte minsann att jag ska ha tärnor och att han ska best man och marsalker :P
Men kan man ha samma tärna som tostmadame? Eller blir det för mycket att göra för henne tror ni?
2 tärnor
2 marskalker/best men
1 toastmaster
Vi två, prästen och två vittnen. :)
Vi har tänkt att ha våra barn och syskonbarn som brudnäbbar. Det blir 6 eller 7 stycken...beroende på om min sambos lillasyster ska vara näbb eller inte...
Vi kommer blanda allt totalt! Jag vill att alla närmsta ska ha chans att få delta och jag vill ha dom runt mig i kyrkan och inte i bänkarna :)
idag ser planeringen ut så här;
På min sida står mina två närmsta tjejkompisar resp två närmsta killkompisar
På hans sida står hans två systrar resp två bästa killkompisar
Min lillasyster är brudnäbb
Mina två värdbarn från när jag var Au Pair (pojkar) ska bära varsin ring.
Lycka till! det kan inte bli fel så länge ni är glada! :)
1 tärna
1 best man
Vi kommer ha fyra tärnor, en marshalk (som det ser ut just nu) och mina två småbröder på 4 och 7 år kommer eventuellt bära ringarna..dock är det inte bestämt utan ska kolla med dom senare.