Hur stort brudfölje skall ni ha
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-14 17:42
vi skall ha 4 tärnor 4 brudnäbbar 4 marskaller
Vi ska ha mina gudbarn som näbbar, dvs 5 barn i åldrarna 7-11, sedan ska min blivande mans dotter 20 och min barndomsvän vara tärnor.
En bestman eller marsalk . Vi har inte alla detaljer klart för oss om vi ska gå tillsammans nerför altargången eller om vi möts upp där fram.
Vi ska varken ha tärna eller marshalk under vigseln. Men min syster ska vara med mig till frisören och planerar även att lämna brudbuketten till henne när det behövs under vigseln.
Vi har lite svårt att välja. eller ja jag.
Först skulle vi ha fem av vardera.
men jag har så många som jag känner står mig nära och har följt mig så länge även om man inte alltid prata superofta. så jag har lite svårt att välja vilka som jag vill ha där.
tre är självklara för min blivande. och gärna en till.
två är självklara för mig. sen är det min blivandes syster. känner att hon nog borde få vara tärna. hon är 17 o mina syskon ska va i brudföljet och min blivandes bror. så känns inte så snällt att låta henne inte få vara med. kanske jag skulle velat ha nån annan men kan ju som inte välja ändå.
så nu verkar det som det blir tre tärnor, tre marskalkar o en best man.
eller så blir det fyra tärnor och fyra marskalkar om jag kan välja en till.
den "femte" marskalken ska frågas om han och han sambo vill vara kyrkomarskalk o dela ut vigselhäfte istället.
men skulle vilja att den ev. fjärde tärnan också fick nån uppgift på bröllopet. vet inte vad!
toastmaster passar inte riktigt då hon är amerikan o inte kan språket helt bekvämt än.
nån som har tips?
3 tärnor (min syster + bästa vännerna), 1 marskalk/best man och 2 näbbar.
En huvudtärna (Matron of Honor) - min allra bästa vän som jag också var huvudtärna åt.
Fyra tärnor (Bridesmaids) - min syster och mina tre vänner från högstadiet.
En best man (Best Man) - Älsklings bästa kompis, min bror.
Fyra marskalkar (Groomsmen) - Älsklings bror och tre av hans kusiner här i Stockholm.
2 tärnor - min syster och min väninna
2 marskalkar - min blivandes vänner
2 näbbar - mina barn
Så har vi tänkt.
Två personer - brudgummen och jag. Prästen står där framme och väntar.