• Emblas Mamma

    Någon som gifter sig 18/6 2011? :)

    Alltså helgen innan midsommar:)
    Någon annan som tänkte gifta sig då? :)

  • Svar på tråden Någon som gifter sig 18/6 2011? :)
  • Binis11

    En till här som giftersig den 18/6 =D

    Hur ser era bröllop ut? Är era blivande engagerade?

    Vi ska ha ett kyrkbröllop med dom allra närmsta, föräldrar/syskon med resp och min barndomsvän med resp samt allas barn

    Efter bröllopet ska vi ha middag på ängavallen, ett konfrerenscenter/restauran/hotell, vi har ett enskilt rum med en atriumgård utanför. Vi har bröllopsskolen nere vid en damm i en liten park som tillhör stället och sen går vi upp till rummet och äter trerättersmiddag med tårta

    Efter middagen sover vi på hotellet

    Känns som min sambo är sådär engagerad och det gör mig lte ledsen

  • fikonöra

    Nu är det nära tjejer! Jag gissar att vi är många som har fullt upp nu sista veckan!

    Här börjar det mesta falla på plats. Jag har bara lite dukar att stryka, annars är det klart!
    Vi kommer att dekorera festlokalen nästa fredag, så vi kan liksom inte göra något nu.

    Hur går det för er?

  • Linda1987

    Vi kommer också gifta oss 18 juni:D

    Bara tio dagar kvar tills man är fru!!:) helt sjukt vad snabbt det går.

  • MissWildcat

    vi gifter också oss den 18e och IGÅR fick jag klänningspanik.....känner mig tjock och svullen och har en klänning med heeeeeeeeelt öppen rygg..VAD FAN TÄNKTE JAG?????Det går ju inte att köpa en klänning 9 dagar innan vigseln!!!!AAAAAAAAAAAAAAAA

  • Kosmoskissen
    MissWildcat skrev 2011-06-09 06:56:45 följande:
    vi gifter också oss den 18e och IGÅR fick jag klänningspanik.....känner mig tjock och svullen och har en klänning med heeeeeeeeelt öppen rygg..VAD FAN TÄNKTE JAG?????Det går ju inte att köpa en klänning 9 dagar innan vigseln!!!!AAAAAAAAAAAAAAAA
    Ofta känns det ju värre än vad det är! Du kommer säkert känna dig jättevacker och fin i din klänning när resten av dig är fixad också Glad

    Hur kommer vi att känna oss vid den här tiden nästa vecka?? Hjälp, hoppas man lyckas få några timmars sömn då.
    Vi har några mindre grejer kvar att fixa, som ska göras i veckan.

    På jobbet igår fick jag en tur och returbiljett till stockholm med instruktionerna att ta med mig badkläder, ett glatt humör och kläder för fest!!! HJÄLP! Jag var så säker på att det inte skulle bli nåt hyss eftersom jag numera bor rätt så långt bort från majoriteten av mina kompisar men lägligt nog jobbar jag i Norrköping den här månaden så då fick dom till det!!
  • Emblas Mamma
    MissWildcat skrev 2011-06-09 06:56:45 följande:
    vi gifter också oss den 18e och IGÅR fick jag klänningspanik.....känner mig tjock och svullen och har en klänning med heeeeeeeeelt öppen rygg..VAD FAN TÄNKTE JAG?????Det går ju inte att köpa en klänning 9 dagar innan vigseln!!!!AAAAAAAAAAAAAAAA
    jag hyrde en förra veckan!
    och jag ska med gifta mig den 18:e!
    Det skadar inte att gå och prova - jag fick min drömklänning :)
    Dom har många för uthyrning och försäljning!
  • MissWildcat
    Kosmoskissen skrev 2011-06-10 20:48:48 följande:
    Ofta känns det ju värre än vad det är! Du kommer säkert känna dig jättevacker och fin i din klänning när resten av dig är fixad också Glad

    Hur kommer vi att känna oss vid den här tiden nästa vecka?? Hjälp, hoppas man lyckas få några timmars sömn då.
    Vi har några mindre grejer kvar att fixa, som ska göras i veckan.

    På jobbet igår fick jag en tur och returbiljett till stockholm med instruktionerna att ta med mig badkläder, ett glatt humör och kläder för fest!!! HJÄLP! Jag var så säker på att det inte skulle bli nåt hyss eftersom jag numera bor rätt så långt bort från majoriteten av mina kompisar men lägligt nog jobbar jag i Norrköping den här månaden så då fick dom till det!!
    gud vad roligt att de fick till det du kommer säkert ha skit skoj!!!!!
    Emblas Mamma skrev 2011-06-10 20:52:59 följande:
    jag hyrde en förra veckan!
    och jag ska med gifta mig den 18:e!
    Det skadar inte att gå och prova - jag fick min drömklänning :)
    Dom har många för uthyrning och försäljning!
    Tack för era tips...jag skickade bilden på min klänning till min PT och hon godkände min form,men jag tror nog det är precis som kosmokissen skrev...man stirrar nog upp sig och tror det är värre än det är.Man är ju sin största kritiker
    tack för alla tips
  • josse80

    En vecka kvar... helt plötsligt känns det som om jag har ganska mycket kvar att göra. Skönt att vara ledig sista veckan så att man kan fixa naglar, sista provningen med klänningen mm. I morgon är det dags för sista taget med festhäftena och ikväll blir det till att sy de sista stolsöverdragen! Som ni läser så finns det att göra!
    Känner mig ganska nervös nu!

  • wiii
    josse80 skrev 2011-06-11 19:03:53 följande:
    En vecka kvar... helt plötsligt känns det som om jag har ganska mycket kvar att göra. Skönt att vara ledig sista veckan så att man kan fixa naglar, sista provningen med klänningen mm. I morgon är det dags för sista taget med festhäftena och ikväll blir det till att sy de sista stolsöverdragen! Som ni läser så finns det att göra!
    Känner mig ganska nervös nu!
    ja samma här! har varit ganska lugn de senaste veckorna för det har knnts som att vi har saker under kontroll. Så idag satte jag mig och skrev listor på vad som ska göras de sista tre dagarna, saker vi inte kan förbereda tidigare och jisses vad vi kommer att få ligga i! Tur att vi har familjer som kan hjälpa till...

    ikväll och imorgon ska vi sätta oss och göra färdigt bordsplacerigen, och göra klart musiklistan, sen är det lite mer grejer som ska köpas i början av veckan, men allt det känns lugnt. sen kommer då de där tre sista dagarna.. puh..
  • daydreamer
    Binis11 skrev 2011-05-18 15:37:38 följande:
     Är era blivande engagerade?
    Jag har en groomzilla deluxe här hemma! Han svarar knappt på tilltal utan är heelt uppe i att göra festprogram, skriva inköpslistor, prova kläderna om och om igen, ringa alla inblandade osv osv. Jag trodde aldrig att JAG skulle vara den lugna. Fast ja, jag är faktiskt skitnervös...
  • Kosmoskissen
    daydreamer skrev 2011-06-13 15:07:34 följande:
    Jag har en groomzilla deluxe här hemma! Han svarar knappt på tilltal utan är heelt uppe i att göra festprogram, skriva inköpslistor, prova kläderna om och om igen, ringa alla inblandade osv osv. Jag trodde aldrig att JAG skulle vara den lugna. Fast ja, jag är faktiskt skitnervös...
    Ja min blivande make sitter och är helt upptagen med att fixar vår gästbok som han prompt skulle göra från scratch. Jag hör en massa svordomar i köket men den blir fin och hemmagjord!

    Jag spikade just bordsplaceringarna en sista gång eftersom vi fick ett återbud i helgen, synd men det är bara att vara flexibel Glad Nu är det själva placeringstavlan/översiktien som ska göras.
    Ska iväg och hämta klänningen från sömmerskan som strukit den åt mig, vågade inte riktigt själv faktiskt.
    På onsdag tar vi båten över till Gotland och Visby där vi ska vara på lördag Skrattande
    Emblas Mamma skrev 2011-06-10 20:52:59 följande:
    jag hyrde en förra veckan!
    och jag ska med gifta mig den 18:e!
    Det skadar inte att gå och prova - jag fick min drömklänning :)
    Dom har många för uthyrning och försäljning!
    Men jag hade för mig att du redan köpt en klänning? eller blev den inte bra? Smart att hyra faktiskt!
  • fikonöra

    Nej, det var INTE lätt att sova i natt.. Men nu är dagen här!

    Lycka till idag, tjejer! Hoppas att vi alla får en magisk dag!

  • Emblas Mamma

    Här har man legat och snurrat runt en del inatt,
    men nu är väntan snart över!

    Här sitter en och skakar och gråter av lycka! :)
    Otrolig känsla! Snart ska jag köra till frissan! :D

    Lycka till på ert bröllop idag allihopa! Hoppas ni får en fantastisk dag liksom jag! :D


  • wiii

    Och jag sov som en stock :P Inte blivande maken dock.
    Ska snart hoppa in i duschen, sen blir det frissan för mig med! 

  • daydreamer

    Men åh så himla lyckat allting blev! Vädret var inte toppen men det regnade iaf inte. Vigseln gick så bra (jag som varit så nervös för den) och festen blev otroligt rolig! Hotellrummet visade sig vara en svit och allt var helt enkelt alldeles, alldeles underbart! Kunde inte ha blivit bättre. Hur gick det för alla er? /Nyblivna frugan som sitter i bilen på väg för att ha minimoon.

  • wiii

    Blev toppen för oss också :)
    Det regnade och vi hade tänkt ha vigseln ute, men det blev bra inne också :)
    Gästerna var så himla positiva och glada och toastmastern superduktig så blev riktigt härlig stämning:) 

  • fikonöra

    Vi är också jättenöjda med vår dag! Vi fick toppenväder hela dagen, och ALLT var verkligen perfekt!

    Vad kul att vi som hittills svarat är nöjda. Hoppas resten också är det!
    Vi reser till Grekland i augusti, det blir vår bröllopsresa. Vart reser ni?

  • wiii

    Vi hade också tänkt grekland egentligen, i september, men vet inte om vi vågar boka en resa dit när det är så oroligt..

  • Emelie 87

    Här kommer en till lyckligt gift kvinna sedan i lördags. :D Hela dagen var så perfekt som den kunde bli. Från morgon till kväll. :D Jag blir rörd till tårar varje gång jag tänker på den. Vädret var också jättefint, kanske lite molnigt av och till, men vi klarade oss helt undan regnet. Kvällen var riktigt fin!


    Vi ska till californien.. vi reser efter midsommar. Vi vill först fira vår dotters födelsedag, men sedan åker vi. :)


    Tänka sig, nu är man gift! :D


    En man, två barn, oändligt med kärlek
Svar på tråden Någon som gifter sig 18/6 2011? :)