• Celica01

    Snokat i pojkvännens mail...

    Hej,
    Jag har en sak som jag har gått och tänkt på hela dagen, känner mig fullkomligt apatisk och vet inte om jag egentligen överreagerar...?

    Jag är 27 år, min pojkvän 28 år. Vi har varit tillsammans i nio månader nu och har ganska nyligen blivit sambo då han har flyttat in i min nyinköpta bostadsrätt. Jag är upp över öronen förälskad och han likadan. Livet har fått sig en helt annan mening sedan vi träffade varandra och jag tror att han är MANNEN i mitt liv. Han uttrycker stora känslor för mig så det är inget jag tvekar om.

    Vi träffades från början via en dejtingsajt, men vi övergav chatten och övergick snabbt till att prata på telefon nästan dagligen - timmar! Vi upptäckte hur mycket vi har gemensamt, moral, värderingar, intressen och båda var på jakt efter en livspartner. Efter 3 veckor bestämde vi träff - och då sa det bara klick! Vi hade en heldag och lite skamset så hamnade vi faktiskt i säng på första dejten. Riskabelt tänkte jag efteråt,men det kändes ju så rätt och är inget jag ångrade. Det blev flera dejter, och snart blev vi tillsammans...

    Min pojkvän är underbar på alla vis, han har stor passion för mig. Han är väl mer sexfixerad än mig (är inte alla män det, haha) och det är ju mysigt! Själv känner jag inte riktigt samma sexbehov som honom, och särskilt inte nu då jag precis är nyexad akademiker och går utan jobb.. Det tär lite på psyket och jag väl heller inte den bästa och gladaste flickvännen just nu här hemma.
     
    Nu till saken. Jag gjorde en dum grej imorse. Min pojkvän hade råkat glömma logga ur sin mail och jag gick in och snokade. Jag vet inte varför. Jag har haft en del trassliga kärleksrelationer som har tagit hårt på mig vilket har gjort att har svårt att lita på killar. Min pojkvän är för bra för att vara sann därför känns det  som att jag gör allt för att luska fram något dåligt... för att bevisa att han är lika dålig som de andra. Helt psyko beteende jag vet, men jag är nyfiken och vill veta var jag har honom...
     
    Jag hittade på gamla mail som var skrivna 1-2 år innan vi träffades, dvs då han var singel. Han har tydligen hängt på en kinky sex sajt och skrivit till ett tiotal tjejer som har lagt ut annonser på sajten om vad de har för sexdrömmar, om någon vill förverkliga dem osv..
    Han hade till och med skrivit när han satt på jobbet någon gång och sa att han riskerar förlora jobbet om någon kom på honom. Han skrev att han ville ställa upp och hjälpa en del tjejer förverkliga drömmarna, hade äckligt sexsnack, skickade nakenbilder på sig själva osv...
     
    Alltså, jag mår så illa när jag har sett det här!!! Jag trodde min pojkvän var "ren", då han inte kollar porr, är en riktig mjukiskille och svärmorsdröm. Det här passar inte honom :( Jag blir så äcklad, och samtidigt känner jag mig på något sätt "äcklad" när jag själv hamnade i säng med honom så tidigt. Känner mig lurad på något vis (konstigt uttryckt av mig kanske....)
    Missförstå mig rätt, vi är ju i ett förhållande som känns stabilt och bra och det här var ju länge sedan det hände. Men på något sätt är det som att han är stämplad nu.. som en sån snusk-killle. 
     
    Jag har inte ens kunnat se honom i ögonen idag, och han undrar varför. Jag kan ju inte erkänna vad jag har gjort! Han har ju egentligen inte gjort något fel, inte mot MIG, men jag har sårat honom och varit opålitlig som läst hans mail.. Alla har vi ett förflutet men det känns som att jag har en annan bild av honom nu. Förmodligen överreagerar jag.. Men  finns det någon som kan tänka sig in i min situation - vad hade ni gjort? Jag är så nedstämd idag. ( Min kille är inte den jag trodde känns det.... Jag önskar SÅ att jag aldrig hade vetat om det här!

  • Svar på tråden Snokat i pojkvännens mail...
  • Vinter10

    Vad bra att ni pratat om det i alla fall.


    Det känns som om det blivit mer av en självkänslogrej för dig nu. Att du tänker att du inte är tillräcklig för honom, bara en pryd tjej som inte kan tillfredsställa alla hans behov. Att du inte är bra nog... Men kom ihåg att så är det ju inte! Han har ju valt att bli tillsammans med dig för att han tycker om just dig och säkerligen också sexet som just ni två delar. Han valde inte att träffa någon av dessa tjejer och har antagligen inte ägnat dem en tanke sedan dessa mail skrevs (vilket ju ändå var ett tag sedan). Han valde dig.

  • BlackWIngedAngel

    Jag måste fråga dig en sak TS: Är du EXAKT samma människa som du varit i hela ditt liv? Har du aldrig ändrat dig i något avseende? Jag gissar bara, men jag tror att du har ändrat dig en del. Jag vet med säkerhet att jag har gjort det i alla fall. I nuläget verkar det som om du verkar se dig som otillräcklig därför att han HADE ett annat behov. Faktum är att man har olika behov vid olika tidpunkter i livet och att han HADE det behovet då, säger ju ingenting om vilka behov han har idag.


    Jag hade definitivt ett annat behov av uppmärksamhet tidigare, än vad jag har idag, vilket skapade en annan typ av personlighet. Jag sökte inte sex, men jag sökte komplimanger och uppmärksamhet och jag flirtade mycket, på ett skämtsamt sätt för att det föll sig naturligt.


    När jag sedan träffade min nuvarande sambo som kändes det inte viktigt längre. Faktum är att jag höll kvar vid flirtandet ett tag, för att jag inte ville "offra" min identitet, men upptäckte att det faktiskt inte gav mig något längre. Skämta och ha roligt med vänner kunde jag göra ändå och de komplimanger som verkligen värmde var ändå de som kom från min partner. Mitt behov var alltså förändrat. Sådant händer. 

  • mattiasFästmö

    TS jag förstår absolut hur du känner. Sex är en himla känslig sak, och vad man än säger så ligger det mycket moral och värderingar i det. Jag skulle också ha väldigt svårt för om min kille gjorde något sådant. För vad som än händer så har han ju tänkt dom tankarna, och gjort verklighet av dom, att maila och chatta, lämna ut nummer till dom tjejerna. Och iochmed det så är det ju okej i hans värld, även om han skäms över det just nu för att han är nykär och allt detdär, så vad är det som säger att han inte börjar vilja ha mer sen? När ni vart tillsammans ett tag och vardagen börjar kika in?

    Det behöver ju inte alls bli så, han kanske faktiskt har ändrat sig. Men eftersom det inte ligger såhimla långt bak i tiden ändå. Men somsagt är ju jag också en pryd tjej som inte gillar porr eller konstiga fantasier och skulle aldrig ha sex med någon bara sådär som jag inte kände för att få ett roligt äventyr i form av en sexfantasi. Sex för mig är något intimt som man inte delar med någon bara för att det är kul. Om du förstår vad jag menar? Men i slutändan så är det ju du som är i situationen och inte jag, och det handlar ju i slutändan om du kan lita på honom eller inte, om du kan slappna av och lita på det han säger om att han ändrats osv. att du kan lägga känslan bakom dig att vara 'otillräcklig' utan tro på att ert sex duger utan massa fanstasier och andra personer i sexlivet osv. Lycka till iallafall


  • jojjo in love

    vi är alla summan av våra erfarenheter, att han lekte med tanken för några år sen har säkert hjälpt forma honom till den han är idag. det var kanske något han fantiserade om då, men är färdig med nu. han kanske upptäckte att det trots allt inte var något för honom, en fantasi, en tanke men han ville kanske inte ta steget att förvekliga det i slutändan.


    moral utvecklas hos oss alla. den är inte densamma genom hela livet. försök se den han är idag, inte den han var för några år sen. Lycka till

  • Celica01

    Vad fina ni är som skriver så bra... Jag har fått många råd och tankegångar att ta till mig av.


    Vi pratade mer om detta igår kväll och jag känner mig lite mer övertygad över att han ångrar sig och att det här bara var en j-vligt dum och desperat grej. Visst kommer jag vara återhållsam och vara försiktig ett tag, lära känna honom mer för att ta reda på om han verkligen är så bra och reko som han har visat sig innan. Precis som ni säger så kan man ju förändras med tiden, sexfantasier kan ju vara olika beroende på vilket stadium man befinner sig i livet. En del är osäkra på sig själva, söker efter bekräftelse osv. Precis som BlackWIngedAngel skrev... Visst har man befunnit sig i olika skeden i livet då man har olika uppmärksamhetsbehov. Jag känner igen det du beskriver, angående flirtandet.. Så har jag också varit en tid i mitt liv då jag var singel ett par år och kände mig ensam och fiskade efter komplimanger för att känna mig omtyckt. Egentligen inget konstigt, en del väljer kanske att gå längre och gå in mer på sexfronten istället..


    Min kille sa att han vill att sex ska vara KUL, varierande ibland och roligt att testa nytt. Han säger att han är en sån kille som inte porrsurfar för han vet hur mkt tjejer hatar sånt o att man inte får ut nåt av det, han läser inga sexmagasin och hatar otrohet då han själv har blivit bedragen av sitt ex och gått igenom en jobbig tid. Han säger att han är jättenöjd med mig och anser att vi har ett väldigt bra sexliv, att jag är den bästa han har träffat och hoppas få leva med mig resten av livet. Han påstår att jag är fullt tillräcklig och vill bara ha sex med mig.  Jag hoppas jag kan ta bort den här stämpeln på honom och se han ur den synvinkel jag såg innan. Jag måste lita på hans ord, för det är väl det allt det här har övergått till egentligen.... En fråga om att jag inte tror att jag duger. En rädsla att bli sårad/lämnad.


    Hur som helst känns det jätteskönt att få prata ut om detta och jag har bestämt mig för att försöka släppa taget om problemet. Att VÅGA lita på hans ord, inte ifrågasätta denna sak igen... Jag har aldrig för en sekund - ens tvivlat på hans kärlek för mig. Det är något jag har lärt mig i relationer - man vet aldrig om man kan lita på en annan människa. I slutändan har man alltid bara sig själv... Men man måste ändå våga släppa taget, våga hoppas, tro och lita på sin partner. Det finns ingen garanti i kärlek men man måste ge sig in i leken och våga lite på varandra, annars kan man lika gärna lägga ner.

  • Aleta

    Jättebra att ni kan prata med varandra. Kommunikation är nyckeln till lyckade förhållanden.


    Lycka till!

  • lenwer

    Det kommer gå toppen för er, det är jag övertygad om! Oavsett vad han gjort tidigare och vilken inställning du har till det så har ni det som behövs för att få ett förhållande att fungera, precis som Aleta skrev, KOMMUNIKATION. Så länge känslorna finns där och man kan prata om viktiga saker så löser sig det mesta! Lycka till!

  • moonlightgirl

    Hej igen
    Va bra att ni har pratat om det igen. Det låter verkligen som att ni kommer att reda ut det. Jag håller med dig mycket i det du skrev att man måste våga lite och tro på varandra. =)
    Lycka till och hoppas att allt går bra för er.
    kram

  • L3icht

    Har nyligen blivit sambo efter 2 års förhållande, enligt mig strålar det bättre än någonsin, och jag är redo för den där lilla ringen, och allt det där, vi har ju både volvon, villan och vovven, haha.


    För mig är ärlighet nyckeln, jag har tabbat mig i vårat förhållande, och än idag mår jag dåligt av att nämna det, men jag känner att det inte är mer än rätt att jag har skuldkänslor fortfarande, för det kunde ha sabbat vårat förhållande. Som tur är har jag världens underbaraste man vid min sida, som förstod och fortfarande finns med mig.


    Förra sommaren, dagen efter min födelsedag, hade jag onda aningar eftersom mannen i mitt liv varit frånvarande en längre tid, och gick omkring och ljög öppet för mig, lögner som var så långt ifrån verklighetstrogna som du kan komma. Fann då ett sms jag inte ville hitta, dock inget om otrohet men närainpå då han skrivit att han älskade någon annan.


    Än idag mår jag dåligt, många gånger har jag velat kika i hans inkorg efter fler "bevis", men samtidigt så kan jag inte förstå min misstro eftersom det har gått 1 år sedan dess, och han har gjort en verklig kraftansträngning och bevisat för mig hur kärt han håller i mig.


    Detta var en sak han gjorde UNDER tiden i vårat förhållande. Att din man var ett "pervo" 1-2 år innan ni möttes är historia, idag är han förmodligen inte likadan, var glad över att du inte hittade mejl som var skrivna för en vecka sedan. Han har lagt av, och han har gjort det för din skull

  • Sebastiána

    Vill bara flika in att det är viktigt att man passar ihop sexuellt. Mycket viktigt!

  • Greeneyes

    Det är ju tydligt att ni har olika moraliska nivåer, du och din kille. Men jag tycker att du verkar ha en sund inställning och förstår att det faktiskt är så, och att han inte gjort något fel egentligen. Du måste komma ihåg att fantasier är en sak, och steget från att chatta om fantastier är vääääldigt långt ifrån att faktiskt agera ut dem i verkligheten. Det finns många (både tjejer och killar) som ex går igång att titta på porr med förnedrande inslag osv, men det betyder inte att man skulle vilja vara utsatt för det i verkligheten osv. Jag tror att det var det som det handlade om i din killes fall, det var en spännande fantasi men inget han gick vidare med och levde ut live så att säga.


    Sen är det viktigt att komma ihåg, hur svårt det än är, att inte döma någon för det de gjort tidigare i sitt liv. Att han tyckte det var spännande då betyder inte att han gillar det nu, och så vidare. Han verkar ju ändå ha en inställning generellt sett som matchar din, då han inte tittar på porr etc som du inte gillar heller.

    Personligen tror jag att många människor gjort saker som de i efterhand ångrar, eller åtminstone inte tycker står för den de är i dag. Jag till exempel mådde ganska dåligt ett tag, och trodde att jag kunde få bekräftelse genom att göra vissa saker som jag idag aldrig skulle tänka tanken. Jag är inte stolt över det, men samtidigt anser jag att man inte kan ångra något man gjort innan man träffade sin nuvarande partner.

    Frågan att ställa för dig är istället: skulle han göra detta idag? Är svaret nej, så tycker jag inte att du ska fundera mer på det, för han är inte samma person nu som då.

    Lycka till!


  • Moirie

    Jag har varit i en liknande situation. Jag reste bort en vecka för att få fundera i lugn och ro men det var så tydligt när jag kom hem att vi verkligen älskade varandra och att det var framtiden som räknades. Men det är inte lätt när ens rosaskimrande idyll rivs bort. 


    Bra ändå att de där mailen låg en bra bit bort i tid. Om det varit saker han hållt på med typ veckan innan ni sågs eller ännu värre under er tid tillsammans så skulle det vara en annan sak.


    Som många sagt så kan man ju leva på ett helt annat sätt när man är singel. Det verkar ju inte vara ovanligt för en del att verkligen gå upp i nån sorts porrvärld, men en värld som de inte har problem med att lämna när någon seriös relation finns på kartan. 


     

Svar på tråden Snokat i pojkvännens mail...