Svart på bröllop?
Jag ska på bröllop i helgen och har haft väldigt svårt att hitta några kläder att ha på mig eftersom jag redan varit på två bröllop i augusti och det är ungefär samma gäster. Tycker det känns lite tråkigt att ha samma kläder då...
Men jag köpte en jättefin klänning förra veckan som jag gillar och som jag skulle kunna tänka mig att ha på mig, "problemet" är den svart. Så till min fråga; Skulle ni reagera om någon kom i en svart klänning på ert bröllop? Skulle ni tycka att det är "fel"?
Så som jag förstått det så är det just helsvart man inte ska ha, men det verkar ändå vara känsligt det där. Jag tänkte ha en mönstrad kofta i andra färger, samt smycken, en väska och eventuellt ett par skor i annan färg.
Kan tillägga att klädkoden är valfri, men att det i princip står att man ska ta något som man känner sig fin i. Lite luddigt, men jag tolkar det så...
Personligen tycker jag egentligen att det är okej med tanke på deras klädkod, men efter att ha diskuterat lite i min familj vill jag bara höra vad andra har för åsikt i frågan.