Hoffsennanen Tottoplex skrev 2010-08-21 15:26:14 följande:
Jag tycker det låter kul med katten!!! Jag undrar om man någon gång kan göra något "annorlunda" utan att någon har något att påpeka. Detta är väldigt synd då det kan släcka mångas iver och fantasi och inte att glömma, drömmar. Bröllop är väl något man drömt och fantiserat om sen man var liten. Så låt oss fortsätta drömma, snälla!
Visst ska man få drömma, men att ta med ett pälsdjur till en offentlig lokal (som en kyrka) bara för att få "göra något annorlunda" är jag faktiskt tveksam till. Jag tycker att allergikernas rätt att kunna gå i kyrkan är större än brudparets önskan om att få ha med sig sitt djur på vigseln.
Jag har själv hund så jag förstår mycket väl att man älskar sitt djur osv, men min bestämda åsikt är ändå att kyrkan är till för människorna och inte djuren. Jag vill inte att någon allergiker ska behöva lida för att JAG valt att skaffa hund.
Vill man involvera sitt djur i bröllopet kan man kanske ha med det på fotograferingen, men i övrigt mår djuren nog bäst av att få vara med en pålitlig och kunnig djurvakt på bröllopsdagen.