• Mariamilena80

Överlämning

Jag har ingen som kan lämna över mig, men skulle det fungera att min m2b står där framme med sin bestman medans jag, med tärnor och brudnäbbar kommer gående i altar gången? Eller ska man köra det traditionella att vi går in tillsammans alla?

• Svar på tråden Överlämning
  • Hoffsennanen Tottoplex

TS: har funderat fram och tillbaka, och att gå in själv med tärnorna framför är lite lockande Men lite rädd att jag kommer skaka i benen:-P

Varför min kille inte vill att jag jag ska vänta där framme är för att han inte är den som gillar att stå i centrum så. 

Anser inte att det behöver disskuteras för eller emot. Det finns väl 20 000 andra trådar att göra det i.

• Duchess

Jag har läst det här forumet i nästan fem år nu, och jag har hittills aldrig hört talas om någon brudgum som går in själv medan bruden väntar på honom framme i kyrkan. 

Jag har däremot hört massor av förklaringar som handlar om att brudgummen är blyg och inte gillar att stå i centrum. Aldrig tvärtom. Jag tvivlar inte på att det finns enskilda fall där det stämmer, men undrar ändå: 

1) var är alla blyga brudar som inte vill stå i centrum? 

2) är det inte nervigt att stå ensam framme i kyrkan och vänta medan man har allas ögon på sig? Snacka om att stå i centrum...

Hoffsennanen Tottoplex skrev 2010-08-20 21:04:22 följande:
    TS: har funderat fram och tillbaka, och att gå in själv med tärnorna framför är lite lockande Men lite rädd att jag kommer skaka i benen:-P Varför min kille inte vill att jag jag ska vänta där framme är för att han inte är den som gillar att stå i centrum så.  Anser inte att det behöver disskuteras för eller emot. Det finns väl 20 000 andra trådar att göra det i.
  • quandra

Min blivande väntar vid altaret, min lilla son går först med rosenblad, sen katten kopplad med ringarna, sedan är det min far (om han lever fram till dess) lämnar fram mig till altaret. :)

• Aleta
    quandra skrev 2010-08-20 21:28:30 följande:
    Min blivande väntar vid altaret, min lilla son går först med rosenblad, sen katten kopplad med ringarna, sedan är det min far (om han lever fram till dess) lämnar fram mig till altaret. :)
    Ska ni ha katten i kyrkan???
  • quandra

Haha .. ja eventuellt. =) det är en nakenkatt (allergifri utan päls ) Det är lite udda o unikt ..  men vi får se hur det blir.. har ej tänkt klart på detta ännu , men han kan bära ringarna på ryggen nu ..

• Janqvist

å herregud, katten me ringar på ryggen! ja haha, alla varianter finns ju!

ja tycker att man gör precis som man vill gällande detta, som så mycke annat! de som känns bäst för både brud och brudgum e väl de som gäller!

ja ska gå in tillsammans med min blivande man, men tycker onekligen att tanken på att gå in själv är ganska lockande! va maffigt att komma in i den underbara klänningen :)

men de blir no alternativ ett, tillsammans!

• quandra

Jag gillar när det är lite udda, som inte många andra gör .. Speciell kanske folk uttrycker sig :)

Men sånn är jag ..
    Tur att man får välja det mesta själv i detta land .. oavsett vad många andra tycker.

Så jag säger till gott folk: Följ hjärtat o gör det som ni hade tänkt från första stund, brukar bli bäst så ! Följ ej efter grupptrycket o lyssna inte alltid på vad andra tycker.

Lycka till med allt!

• Rufsas
    Duchess skrev 2010-08-20 19:50:41 följande:
    Jag har inga ideologiska invändningar mot att bruden går in själv, men jag tycker att det är konstigt. Varför är det aldrig brudgummen som går in själv, medan bruden väntar på honom framme i kyrkan med sina tärnor? 
    Både jag och min blivande man ska gå in själva. Så 'aldrig' kanske är att ta i?
  • Hoffsennanen Tottoplex

Det är kanske inte nervigt på riktigt samma sätt. + att bruden är ju oftast den som förvandlas mest till ett bröllop. Det har väl oxå stor betydelse i det hela. Och samtidigt, om båda går in själva, nån med präst osv såklart, så får de väl på sätt och vis lika mycket uppmärksammhet beroende på hur man går tillväga. Jag tycker i vilket fall det alltid är absolut mest spännande att se hur bruden ser ut på ett bröllop och sen är det alltid kul att se mannen väluppklädd. Men bruden är mer av ett överrasknings moment

Duchess skrev 2010-08-20 21:23:02 följande:
    Jag har läst det här forumet i nästan fem år nu, och jag har hittills aldrig hört talas om någon brudgum som går in själv medan bruden väntar på honom framme i kyrkan.  Jag har däremot hört massor av förklaringar som handlar om att brudgummen är blyg och inte gillar att stå i centrum. Aldrig tvärtom. Jag tvivlar inte på att det finns enskilda fall där det stämmer, men undrar ändå:  1) var är alla blyga brudar som inte vill stå i centrum?  2) är det inte nervigt att stå ensam framme i kyrkan och vänta medan man har allas ögon på sig? Snacka om att stå i centrum...  
  • Optimia

quandra skrev 2010-08-21 07:50:24 följande:
    Haha .. ja eventuellt. =) det är en nakenkatt (allergifri utan päls ) Det är lite udda o unikt ..  men vi får se hur det blir.. har ej tänkt klart på detta ännu , men han kan bära ringarna på ryggen nu ..

Ähum, vill inte vara en besserwisser, men det finns inget sådant som ett allergifritt djur. Det är inte bara pälsen allergiker reagerar mot, utan man reagerar mot protein som finns i pälsen (gäller förstås inte pälsfria djur), huden, saliven, urinen osv. Så det finns allergiker som reagerar på t.ex. sphynxar.
    (här kan man läsa mer:
    http://helahalsingland.se/asiktstorget/insandare/1.1232761-inga-katter-ar-allergifria )

Jag förstår mycket väl att ni älskar er katt och vill ha med den, men jag råder er att diskutera igenom detta med er präst och se vad denne tycker. Katten lider knappast av att inte få vara med på bröllopet, men däremot kan någon av era gäster eller andra kyrkobesökare få problem.

Svar på tråden Överlämning