• Thulan­85
    Äldre 17 Aug 15:40
    11272 visningar
    95 svar
    95
    11272

    Juni 2011 del 2

    Vår tråd stängdes visst av igår så jag tänkte att jag startar en ny. Så alla junibrudar - häng på här!

  • Svar på tråden Juni 2011 del 2
  • Lillap­lopp
    Äldre 21 Oct 13:47
    #81

    Jag kommer inte heller bya efternamn då jag bytade det när jag var 18 år. Jag är nästan helt ensam att heta mitt efternamn, endast jag i släkten som heter det.

  • Trisse­maja
    Äldre 25 Oct 14:40
    #82

    Jag och sambon var på bröllopsmässan i Trollhättan i lördags. någon mer som kanske var där? Vårt mål på denna mässan var att hitta en fotograf,och det gjorde vi Den som vi hittade kändes helt rätt.

    Min dröm har alltid varit att åka häst och vagn den dagen man kommer att gifta sig, men vi har inte hittat nått utan varit inställda på att hyra limmo. Men det FANNS,och dessutom precis i närheten av där vi kommer att gifta oss. det kan inte mer än perfekt bli Så nu är alla stora saker bokade. Och dessutom har vi sagt till mina föräldrar att vi ska gifta oss. Känns bra att kunna prata med sin syster och mamma,få lite ideér och sånt

    Känns som man e en bit påväg nu,och kan ta det lite lugnt nu ett tag

  • Sofaja
    Äldre 30 Oct 15:07
    #83

    Är det någon som tänkt sig ha en DJ ist för typ coverband? Vad är ett vettigt pris för det? Sååå svårt att veta vad som är rimligt! 

  • Äldre 12 Nov 21:05
    #84

    4 juni 2011 är vårt datum,  ohh vad jag längtar, kyrkan är så fin den som vi har bokat och pastorn är härlig, sen bokade vi församlingsgården som hör till kyrkan. =)


     


    få se om det blir buffé skulle jag tro, mamma sa att hon gärna lagar maten med hjälp av min svärmor. Vi har inte bestämt mat än, men vi får se vad det kan bli. Lite älggryta kan det nog bli också, då mamma har det i frysen. Dock får hon ju frakta det långt då hon bor i Dalarna, så det är ju 70 mil.

  • Mrir
    Äldre 14 Nov 17:43
    #85

    Hej Juni-brudar Det var ett tag sedan.. Verkar gå bra för er! 


    Myskulla, vi har 2:a juni så det är nästan samtidigt. Vi satt idag och gjorde klart designen på inbjudningskorten. Hur går allt för er? 


    Vi ska börja göra de faktiska pappersinbjudningarna snart. Nästa helg ska vi till värdparet iMalmö och kolla igenom vad vi har glömt, för det känns som att det inte är så mycket mer än fästmannens kläder kvar. Vi måste ju ha glömt något^^

  • Äldre 14 Nov 20:55
    #86

    Några inbjudningskort har vi inte börjat på, men det börjar bli dags nu.


    Sen ska vi ju fråga den vi har tänkt som toastmaster också, och fotograf.


     


    Sen ska man visst kolla på blommor redan nu dessutom, men vi får se vad vi hittar.


    På torsdag hade vi tänkt åka och lyssna på någon som vi kan tänka oss som organist, men vi ska lyssna först innan vi frågar.

  • Mrir
    Äldre 14 Nov 21:05
    #87

    Fästmannens gudmor är organist så hon var rätt given. Vad ska ni ha för in/utgångsmarsch? Psalmer?

  • Mrir
    Äldre 14 Nov 21:09
    #88

    Farmall: det är därför forumet finns, för att man ska ha några vänner kvar efter bröllopet som man inte tröttat ut helt och hållet^^

  • Äldre 14 Nov 21:21
    #89

    Någon utgångsmarsch har vi inte bestämt än, men däremot har vi en ingångsmarsch som älsklingen har komponerat, som han kom på när han var ute och gick i skogen en runda.


    Så nu har han skrivit ner den på noter också, den är väldans glad och fin ochså blir det ju personligt då han själv har skrivit den.


     


    Utgångsmarsch kanske det blir något från Dalarna då jag kommer därifrån.


     


    Psalmer har vi inte heller bestämt, men jag gillar nr 84, vi får se vad det blir, det är ju ändå några månader kvar.

  • Mrir
    Äldre 14 Nov 21:40
    #90

    vi har inte heller bestämt psalmer. Vi ska gå in till den här vanliga Dam -da-da-daa. För tillfället tappat namnet på den. Vi går ut till Bröllopsdag i trollhagen. 


     


    Det finns mycket fint från dalarna

  • Lillap­lopp
    Äldre 15 Nov 10:20
    #91

    Hej alla!

    Ja det börjar närma sig för oss. Knappt 7 mån kvar.

    Hos oss arbetats det just nu hårt på menyn till middagen. Vi ska ha två rätter + tårta.

    Just nu är förrätterna; Toast Skagen, kavling med ostar, soppa eller gravad oxfilé

    Huvudrätterna: Hjort, fläskfilé med hasselbackspotatis eller lammfilé med råstektpotatis.

    Tårta: Hallon/mörkchoklad tårta eller passionsfrukt

    Jag tycker att det är jättesvårt att få ihop en bra meny. Vi kommer dessutom ha någon/några som kommer få special mat pga av allergier osv.

    Annars börjar det bli hög tid för att kolla ut våra inbjudningskort, både till dem som ska på middagen samt de som endast ska bjudas till kyrkan.

    Det är mycket som ska fixas men det är kul att planera.

  • Äldre 17 Nov 11:03
    #92

    Nu har jag köpt biljett till bröllopsmässan på söndag och sen har jag pratat med en frisör i Lund och preliminärbokat, scheman är ju inte lagda än för våren för frisörerna.


     


    Men nu vet jag att jag har en plats iallafall och ska höra av mig i början på februari igen för en pratstund. 


    Det känns skönt att ha det fixat nu, kollade på kommentarer på Rejta om den frisören och huvuddelen positiva kommentarer. =)

  • 2010 2010
    Äldre 17 Nov 13:59
    #93

    Hej!

    Hoppar in här, vi gifter oss den 11 juni 2011.

    Detta har vi gjort:

    Bokat kyrka
    Bokat restaurang och festlokal
    Solist tillfrågad och tackat ja
    Fotografen bokad
    Bokat hotell för bröllopsnatten

    På fredag ska vi kolla ut kläder till sambon och barnen. Ochjag ska väl försöka bestämma mig för vilken av de 2 klänningarna, som jag har hängt undan, som jag ska ha.
    Den 27 nov ska vi titta på ringar, då har vi lyckats ordna barnvakt.


    Vi har 3 tjejer på 6, 3 och 1,5 år och det finns inte mycket tid till planering. Hur gör ni andra som har småbarn för att hinna med och planera och ge er ut och kolla på saker?

  • Äldre 17 Nov 21:57
    #94

    Nu har jag hittat en klänning som jag verkligen vill prova, nixa 9127, den är så fin tycker jag, sen
    får vi ju se vad priset är också.


     


    Så då har jag hittat 6 klänningar som jag vill prova och se vilken, men just nu känns det som att nixa är favoriten.


    De andra är från ewie,isabel de mestre, meng international och aspera.

  • 2010 2010
    Äldre 17 Nov 22:27
    #95

    De två jag fastnat för är från Lilly och St patrick. Var i en butik som sålde nixaklänningar och enl dem så hade nixa väldigt bra priser, dock hade de ganska utplockat och väntade på nya kollektionen som skulle komma in i december.

Svar på tråden Juni 2011 del 2