• Brudiframtiden

Vad tror ni om denna idé?

Vi vill ha ett litet bröllop utan en massa tal etc och middag som tar flera timmar..Efter att ha sett brölloppet på TV efter allsång på Skansen (det på scenen) så är jag sååå sugen på att gifta mig senare på kvällen och ha typ cocktalpaty efteråt med snittar och väääldigt lätta rätter samt tårta och kaffe. Vad tror ni om det?  Skulle gärna ha det utomhus oxå med en massa tända ljus etc, själva vigslen alltså. NÅGON som varit med om något sånt eller har liknande planer?

• Svar på tråden Vad tror ni om denna idé?
  • Brudiframtiden

Japp. Och eftersom vi bara ska ha nåt litet och relativt enkelt slipper vi spara i all oändlighet med!

• förlovadflicka

Jättebra :) Det är så galet, även om man bara ska ha det litet så blir det jättestora summor ändå... Liksom, tänk vad mycket man kan köpa för 20000... :O

• Brudiframtiden

Ja vi får väl se vad det landar på.....Någon annan som gift sig billigt men ändå fått ett fint bröllop? Fler idéer?

• Bride2beJan09

Hej!

Precis så som du önskar var vårt bröllop i januari förra året. Vi vigdes kyrkligt klockan 13 och sedan bjöd vi in till champagnemingel. Vi bjöd på champagne, en snitttallrik (av typen som någon ovan pratade om, där glaset hängdes på kanten) och bröllopstårta.

Jag ställer gärna upp och svarar på frågor om det är något du undrar över!

Kram och lycka till.

• Brudiframtiden

Bride2beJan09 skrev 2010-09-06 21:01:03 följande:
    Hej!   Precis så som du önskar var vårt bröllop i januari förra året. Vi vigdes kyrkligt klockan 13 och sedan bjöd vi in till champagnemingel. Vi bjöd på champagne, en snitttallrik (av typen som någon ovan pratade om, där glaset hängdes på kanten) och bröllopstårta. Jag ställer gärna upp och svarar på frågor om det är något du undrar över! Kram och lycka till.

Vad kul med nån som gjort samma! Vi är sugna på att ha det hela på kvällen för att ändå få lite fest efteråt. Var hade ni minglet? Lokal eller hur hade ni lagt upp det? var ni många? Vad tyckte folk om upplägget? När började folk försvinna? Var det kyrklig vigsel...Oj vad många frågor jag har...känner du för det får du gärna inboxa mig!!!

• Bride2beJan09
    Brudiframtiden skrev 2010-09-07 21:27:56 följande:
      Vad kul med nån som gjort samma! Vi är sugna på att ha det hela på kvällen för att ändå få lite fest efteråt. Var hade ni minglet? Lokal eller hur hade ni lagt upp det? var ni många? Vad tyckte folk om upplägget? När började folk försvinna? Var det kyrklig vigsel...Oj vad många frågor jag har...känner du för det får du gärna inboxa mig!!!
    Japp, allt blev verkligen superlyckat! Vi hade faktiskt minglet på stadens teater, i teatercafét. Teatern är en gammal och anrik byggnad så det var väldigt stämningsfullt. Vi caterade allt, och det var så skönt att betala för att låta någon annan ta hand om allt. För oss var inte upplägget en ekonomisk fråga, utan vi gjorde så här för att vi verkligen ville ha vårt bröllop så. Så visst, det blev lika dyrt som ett "vanligt" bröllop, eftersom vi bjöd in över 100 gäster. Vi var noga med att tala om redan i inbjudan vad som gällde, dvs att vi bjöd in till champagnemingel efteråt och mellan 14 och 17. Det var perfekt i tid, några droppade tom av innan.

Efter minglet åkte vi till vårt hotell och vilade en timme, sedan träffades närmsta familjen på en restaurang på Österlen (bara vi där) och avnjöt en underbar middag. Vi trodde att vår kväll var över runt 24 när vi lämnade, men då visade det sig att många från minglet hade planerat att överraska oss i hotellets bar! Efterfest!

Jag svarar gärna vidare!

• Brudiframtiden

Vilken rolig grej! Saken är den att vi inte vill ha nåt stort och stelt med middag, tal etc...Därför detta upplägg eventuellt. Fest kan vi dock tänka oss litegrann kanske. Vi får fundera vidare..du får gärna berätta mer om du känner för det.

• Bride2beJan09

Absolut, vad vill du veta?

• Agape

Hej har haft samma ide tidigare uppe i en tråd men då vi även tittar lite på möjligheten att gifta sig utomlands så är det fortfarande bara ideer.

Skulle också vilja ha en sen kyrklig vigsel typ vid 18-19 och sedan mingel/cocktailfest. Men det är nog just det som ställer till det då jag tror det är svrt att bli just vigd i kyrkan vid dessa tider...

Men min tanke var då iaf att vigas sent sedan har man mottagningen med lättare buffemat/mingelmat och dryck med möjlighet för musik och dans.

Men om man inte kan ha sen vigsel så var en tanke att ha vigseln tidigt och sen äta middag med närmsta familjen för att sedan antingen ha mingelkväll senare eller om man har det dagen efter.

• Avellana

Den här tråden känner jag att jag kan tänka mej att hänga i. vet inte riktigt vad vi vill än men sen vigsel o lite lättare mat och sen lite fest efter det låter ju som ett rätt bra upplägg! Vill gärna ha lite festligt med släkt och kompisar men utan att det springer iväg för mycket.

• Violett

Hakar också på här! Planerar just nu i min ensamhet =) Min sambo har inte riktigt kommit till skott än och frågat den stora frågan men det är bara en tidsfråga så jag kan inte låta bli att fundera och planera lite i smyg. (vi har barn ihop och frågar inte han snart så gör jag det själv även om jag helst vill att han gör det...)

Ser framför mig en borglig vigsel på kvällen med massa tända ljus kanske lyktor och nån fackla? Sedan champagne, mingel och snittar och sen hejdundrande baluns! Vill inte ha en lång stel middag... Kanske svårt att hitta en vigselförättare till sen vigsel? Min syrra och hennes man vigdes av en nära vän som hade ansökt hos länstyrelsen för att få viga de och det fick han! En väldigt fin personlig toutch på deras bröllop!

Nu håller jag på att leta en bra lokal och fin plats utomhus att ha kalaset på (i stockholmsområdet) Tänker att det kan vara svårt att hitta en optimal plats som funkar om det blir dåligt väder. Vi bor ju ändå i Sverige.... Nån som har tips??? Tänkte att jag om jag hittar den där speciella platsen kan jag ju visa honom den och fria samtidigt =)

• Bride2beJan09

Era idéer och tankar låter ju jättemysiga! Jag kan bara tala för vår sak, men vi fick enbart positiva reaktioner på vårt bröllop, även om en del såklart undrade vad "Champagnemottagning" innebar... Men man kan få det hur lyxigt och fint som helst, med små enkla medel, och det är folket som gör festen.

Vad gäller lokalfrågan kan jag varmt rekomendera att titta på lokaler som kanske inte vanligtvis används till bröllop, det blir personligt, annorlunda och fint. Sånt som folk minns! Tänk Carrie och Mr Big i SATC, biblioteket! Först hade vi planer på Klostergången, ett avlångt avskalat rum i anslutning till kyrkan och muséet, men det funkade inte. Nu blev det teatern istället, och det blev väldigt stämningsfullt.

• Brudiframtiden

Bride2beJan09 skrev 2010-09-10 19:29:50 följande:
    Era idéer och tankar låter ju jättemysiga! Jag kan bara tala för vår sak, men vi fick enbart positiva reaktioner på vårt bröllop, även om en del såklart undrade vad "Champagnemottagning" innebar... Men man kan få det hur lyxigt och fint som helst, med små enkla medel, och det är folket som gör festen. Vad gäller lokalfrågan kan jag varmt rekomendera att titta på lokaler som kanske inte vanligtvis används till bröllop, det blir personligt, annorlunda och fint. Sånt som folk minns! Tänk Carrie och Mr Big i SATC, biblioteket! Först hade vi planer på Klostergången, ett avlångt avskalat rum i anslutning till kyrkan och muséet, men det funkade inte. Nu blev det teatern istället, och det blev väldigt stämningsfullt.

Har du några bilder från bröllopet? *nyfiken*

var på bröllop igår, ett riktigt traditionellt bröllop. Var jättefint men inte vad vi vill ha!

• Bride2beJan09
    Brudiframtiden skrev 2010-09-12 12:46:02 följande:
      Har du några bilder från bröllopet? *nyfiken*var på bröllop igår, ett riktigt traditionellt bröllop. Var jättefint men inte vad vi vill ha!
    Jo, jag har nog några bilder. Vad vill du se?
  • Brudiframtiden

Bride2beJan09 skrev 2010-09-13 20:40:16 följande:
    Jo, jag har nog några bilder. Vad vill du se?

Tja...det vet jag inte egentligen...lite av varje..hehe!

Svar på tråden Vad tror ni om denna idé?