• Brudiframtiden

Vad tror ni om denna idé?

Vi vill ha ett litet bröllop utan en massa tal etc och middag som tar flera timmar..Efter att ha sett brölloppet på TV efter allsång på Skansen (det på scenen) så är jag sååå sugen på att gifta mig senare på kvällen och ha typ cocktalpaty efteråt med snittar och väääldigt lätta rätter samt tårta och kaffe. Vad tror ni om det?  Skulle gärna ha det utomhus oxå med en massa tända ljus etc, själva vigslen alltså. NÅGON som varit med om något sånt eller har liknande planer?

• Svar på tråden Vad tror ni om denna idé?
  • förlovadflicka

Vi ska ha öppethus-fest med typ lite kalla rätter som vi kommer be vänner ta med o bröllopstårta o fika. Det blir inte så stramt liksom...

• FruEriksson2011

Burre Präst skrev 2010-08-14 10:54:45 följande:
    Brudiframtiden: Clips att sätta på tallriken för vinglas har de flesta cateringfirmor. Annars finns de att hyra av firmor som hyr ut glas och porslin. FruEricsson2011: Konfekt- eller mingelbröllop går ju att ha på eftermiddagen också. Dessutom fick jag och min fru möjlighet att äta en riktigt god middag för oss själva på vårt hotell efteråt.  

Ja mingel låter bra, för jag gillar inte det där att man ska ha bestämda platser, vi ska sitta längst upp där alla ser OSS osv... Vill ha det så avslappnat som möjligt så man slipper kännas sig uttittad även om man kommer vara det lite ändå :)

Härligt att ni fick en riktigt god middag själva ihop :D

• Brudiframtiden

Vad kul att det är fler som har lite samma tankar..vi kan äl försöka hålla liv i tråden och utbyta kute idéer längs vägen...

• FruEriksson2011

Brudiframtiden skrev 2010-08-14 20:10:00 följande:
    Vad kul att det är fler som har lite samma tankar..vi kan äl försöka hålla liv i tråden och utbyta kute idéer längs vägen...

deet låter som en kanon bra ide´ :)

• Brudiframtiden

Stavar som en kratta ser jag, hehe! Åh jag vet inte hur jag ska göra...har en klänning (den jag har som presentationbild) som är en riktig favorit...nu finns den på Tradera och budgivningen går ut ikväll och än har ingen lagt bud på den...Vi ska ju inte gifta oss än på typ 2 år men det känns som att lyckas jag få den för 300 nu istället för 1700 som jag hittat den för så borde jag kankse chansa? Gäller bara att inte frestas och använda den innan...Vad tycker ni???

• FruEriksson2011

Brudiframtiden skrev 2010-08-15 13:14:10 följande:
    Stavar som en kratta ser jag, hehe! Åh jag vet inte hur jag ska göra...har en klänning (den jag har som presentationbild) som är en riktig favorit...nu finns den på Tradera och budgivningen går ut ikväll och än har ingen lagt bud på den...Vi ska ju inte gifta oss än på typ 2 år men det känns som att lyckas jag få den för 300 nu istället för 1700 som jag hittat den för så borde jag kankse chansa? Gäller bara att inte frestas och använda den innan...Vad tycker ni???

Varför inte om det e just den du vill ha :D Jag hade slagit till :)
    Men det e jag det!

• Brudiframtiden

Det blev ingen klänning, var inte hemma så jag glömde buda..men det går nog fler tåg!

• FruEriksson2011

Brudiframtiden skrev 2010-08-17 17:15:34 följande:
    Det blev ingen klänning, var inte hemma så jag glömde buda..men det går nog fler tåg!

Ah det kommer det säkert :)

• Brudiframtiden

Men nu har vi iaf början till vår budget. Idag dök 20000 i skattepengar efter badrumsrenovering finally upp! Najs!

Svar på tråden Vad tror ni om denna idé?