• Moi mokulat

Vilken sida? Pappa leder mig in.

Vilken sida går min pappa på när han leder mig in?

• Svar på tråden Vilken sida? Pappa leder mig in.
  • Sebastiána

Apropå. Man kanske skulle ändra lite i Ulf Lundells "Kärleken förde oss samman" eller vad sägs om: "Idag är det bara du och jag, och din far. Idag är det bara vi tre. Du är min och jag är din och kärleken och din far förde oss samman."

• Jessika81

Män går till vänster om kvinnor, man har sin bordsherre till vänster etc. Går man in ihop med sin brudgum går man på fel sida, alltså med killen till höger, eftersom man ska vända vid altaret och gå ut med brudgummen åt rätt håll. Eftersom du antagligen inte går ihop med pappa ut ska han alltså gå på rätt sida in!

• Hoffsennanen Tottoplex
    Sebastiána skrev 2010-08-07 19:25:00 följande:
    Apropå. Man kanske skulle ändra lite i Ulf Lundells "Kärleken förde oss samman" eller vad sägs om: "Idag är det bara du och jag, och din far. Idag är det bara vi tre. Du är min och jag är din och kärleken och din far förde oss samman."
    GE DIG!!! Det är inte vad tråden handlar om!

Alla som varit med här ett tag vet redan att den här diskussionen är helt meningslös så det är endast fruktansvärt löjligt att HELA tiden inflicka detta tjat! Väx upp och skaffa er ett liv!

• mattiasFästmö

*fniss*

• Aleta
    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2010-08-07 21:31:11 följande:
    GE DIG!!! Det är inte vad tråden handlar om! Alla som varit med här ett tag vet redan att den här diskussionen är helt meningslös så det är endast fruktansvärt löjligt att HELA tiden inflicka detta tjat! Väx upp och skaffa er ett liv!
    Nja, meningslös är den absolut inte. I de riktiga överlämningstrådarna så ventileras både det ena och det andra och det är fler än en som inte har tänkt på innebörden som har ändrat sig och går in tillsammans istället. 
    Ergo: Inte meningslöst.
  • Bridezilla11

Ingvarsson skrev 2010-08-06 08:35:54 följande:
    varför måste man fråga prästen angående att ens pappa leder in en?är det inte en sak som brudparet själv avgör?

För enligt svensk tradition så leder inte pappan in bruden.

• Bridezilla11

Jag har inte hängt på detta forum länge alls, vilket många av er säkert har. Och jag blir förvånad över den förfärligt dåliga attityd många av er har. Om man inte gillar något någon skriver, IGNORERA det då! Det är bara otrevligt att läsa texter där det SKRIVS MED STORA BOKSTÄVER OCH HUNDRA UTROPSTECKEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Stackars människor, sådant beteende klär ingen.

• BlackWIngedAngel
    Bridezilla11 skrev 2010-08-07 23:02:09 följande:
      För enligt svensk tradition så leder inte pappan in bruden.
    Enligt Svenska kyrkans vigselordning kanske man ska säga, egentligen, eftersom det är viktigt att förstå att det är just i en kyrklig ceremoni som vigselförrättaren har rätt till synpunkter på vigsel. 

Ingvarsson: Det är alltså så att en vigselgudstjänst är just en gudstjänst tillägnad Gud där man avlägger sina löften inför Gud. Det är alltså inte ens "egen" ceremoni och man får därför inte utforma den som man vill utan det finns en ordning för sådana tillfällen inom kyrkan. Vill man ha en egen ceremoni med fria tyglar får man gifta sig borgerligt.

• BlackWIngedAngel
    Jag håller med om att det är OT, fast jag tyckte det var hysteriskt roligt i alla fall. :P
  • Hoffsennanen Tottoplex

Jag menar bara att den här diskussionen inte leder någon vart. Det är bara onödigt att ta upp det igen. starta hellre en egen tråd än att vädra era åsikter i ett sammanhang/tråd där frågan vad som är rätt och fel inte är intressant.

• Moi mokulat

HAHAHAHA ge er!

• MissWildcat

Jag läste om någon tjej som tyckte att det symboliserade hennes "förflutna" och barndomen att hennes far ledde henne in,och när man går ut ihop så är det för att starta sitt nya liv som man och hustru.
    Jag tycte det var väldigt vackert formulerat,
    Vill själv att min pappa ska leda mig fram,men vi kommer nog ha näbb,jag och pappa och efter oss min tärna

Svar på tråden Vilken sida? Pappa leder mig in.