• Moi mokulat

Vilken sida? Pappa leder mig in.

Vilken sida går min pappa på när han leder mig in?

• Svar på tråden Vilken sida? Pappa leder mig in.
  • Biscuit

Moi mokulat skrev 2010-08-06 09:44:29 följande:
      Så sa vår präst! Han är suverän! Han sa att han inte lls förstår diskutionen och varför de är så många som är emot det. Han sa att vill vi det är det självklart.    

Nu blir det väl hus i helvete på denna tråden men det är väl inte så konstigt att många är emot det med tanke på vad det symboliserar. Men självklart ska ni göra som ni vill och det var ju bra att ni hittat en präst som inte bryr sig.

• Fru Kopparskiöld

Det kanske symboliserade något för länge sen men detta är ej fallet i vår tid så jag anser det är upp till varje brudpar.

• Fru Kopparskiöld

Moi mokulat - Gör precis som ni önskar utan att bry er om vad alla andra tycker!

• Fru Kopparskiöld

Oj blev fet stil på texten, sorry

• Biscuit

Hmm ja det kanske är så att det slutat symbolisera vad det står för fast om det verkligen hade gjort det hur kommer det då sig att det blivit en sån debatt?

Jag tror att det tar mycket längre tid för något att sluta symbolisera vad det egentligen står för. Ta midsommarstången som exempel, alla vet vad den symboliserar egentligen men bara för att man inte låtsas om det så slutar den ju inte symbolisera det. :)

• Biscuit

Vill bara förtydliga att jag är varken för eller emot och jag tycker självklart att man ska göra som man vill. Men att man då också ska stå för det och inte sopa under mattan vad det symboliserar. Jag har själv funderat på det, men jag tror inte det är för oss helt enkelt.

• Fru Kopparskiöld

Ja Biscuit, jag vet inte varför det är en sån, rent ut sagt, löjlig debatt om detta och varför det blir så stort. Kan det inte bara vara upp till var och en att bestämma vad man tycker och sen behöver ingen annan lägga sig i.

Min åsikt är att alla har rätten att tycka vad de vill och göra som de vill och sen får det symbolisera vad de vill.

Jag tycker att tycker man det är så att säga fel att gå in med sin pappa/mamma, då ska man inte göra det och känner man att man vill så ska man göra det.
    Så länge man är lycklig är det, det viktigaste!

Trevlig helg

• Fru Kopparskiöld

Förstår hur du menar Biscuit, jag hade dock inte sett det som att min pappa "ger bort mig" med sin tillåtelse om han nu skulle gått med mig in.
    Men man ser ju olika på saker och ting =)

• Moi mokulat

Biscuit skrev 2010-08-06 09:56:49 följande:
      Nu blir det väl hus i helvete på denna tråden men det är väl inte så konstigt att många är emot det med tanke på vad det symboliserar. Men självklart ska ni göra som ni vill och det var ju bra att ni hittat en präst som inte bryr sig.

Tyst!
    Vill inte höra. Jag och många andra tycker det är en fin sak.
    handla inte om att pappan ger bort en till någon som en j-vla ägodel.
    UTAN det handla om att ha ens pappa vid ens sida.
    FINT FINT ha sitt pappas fulla stöd i livet.

• Aleta

Titta på någon av Hollywoods alla miljoner bröllopsfilmer där idén kommer ifrån från början så att det blir exakt rätt.

Svar på tråden Vilken sida? Pappa leder mig in.