• Planer
    Äldre 19 Jul 20:30
    12833 visningar
    45 svar
    45
    12833

    hur många ska hålla tal till mannen?

    Frågan lyder!

    Ska ni hålla tal på festen till era män? eller om ni redan är gifta, höll ni tal?

  • Svar på tråden hur många ska hålla tal till mannen?
  • mmadde­e
    Äldre 14 Oct 14:02
    #31

    jag skall försöka lära mig talet utantill och de man missar får man inprovisera

  • mojika­nan
    Äldre 14 Oct 16:27
    #32

    Jag ska hålla ett tal, eller om ja vågar mig på att sjunga våra " låt"

  • vickan­ofilip
    Äldre 15 Oct 14:25
    #33

    jag blev inspirerad av tråden och har nu skrivit ihop ett tal! jag är inte så böldig av mig men jag misstänker att jag kan behöva en liten näsduk då.. han kommer nog bli överraskad!

  • Getivi­a82
    Äldre 15 Oct 15:08
    #34

    jag har bestämt mig för att sjunga, hoppas han blir överraskad. Vet inte riktigt vad det blir för låt men det lutar mot "För alltid"med sara löfgren eller "du är allt" sonja alden.

    Vilken tycker ni? :)

  • Jämntj­ock
    Äldre 15 Oct 15:19
    #35

     


    Mörk Ängel skrev 2010-10-12 15:53:25 följande:
    Ja, jag håller med heffaklump. Det är jättefint när brudparet gör saker till varandra. Det ska ju vara romantiskt hela den dagen och det är då man verkligen får visa sin kärlek. Jag skulle gärna vilja spela in vår låt till honom och spela upp för sjunga den live när jag är nervös, det är ingen hit direkt. Vet ni hur man kan gå till väga?

    Jag ska göra så, som en överraskning till vår första dans  Man kan spela in på lite olika ställen, så som man brukar göra på möhippor- googla! Problemet är att det ofta blir ganska dåligt ljud, lite karaoke-varning... Jag har tur och får hjälp av min brors flickvän att spela in i hennes studio

  • weddin­ginlov­e
    Äldre 15 Oct 15:30
    #36

    Jag ska hålla ett kort tal, att jag är glad att alla är där, tacksamhet över familj vänner och barn. Sen att jag älska min blivande. Kommer gråta!!!

  • mojika­nan
    Äldre 17 Oct 12:52
    #37

    Var på ett bröllop igår där den blivande maken slängde fram gitarren o sjöng för bruden en låt han har skrivit själv..


    Det var inte ett öga torrt kan ja lova!!

  • mammab
    Äldre 17 Oct 14:46
    #38

    jag vill hålla tal! men vet inte alls vad ska talet ska innehålla...


  • mojika­nan
    Äldre 17 Oct 17:42
    #39
    mammab skrev 2010-10-17 14:46:38 följande:
    jag vill hålla tal! men vet inte alls vad ska talet ska innehålla...
    Om ett första möte kanske, känslan du hade då det du uppskattar med din blivande man och vad han gör som betyder mkt för dig!
  • pludie
    Äldre 17 Oct 21:00
    #40

    Jag höll tal och det var väldigt uppskattat! Jag berättade för alla vad det är Casey gör som får mig så kär. Hur det var när vi träffades - hur allt utvecklas till dagens datum! Motsättningar och lite roliga minnen!

    Lycka till!

  • Planer
    Äldre 23 May 20:53
    #41

    Jag har länge funderat på att sjunga. Det är en tradition i min familj. Min pappa sjöng för mamma. Min syster sjöng för sin man, så nu vill jag ju fortsätta den traditionen. Jag har övat in utan dina andetag med Kent och kan den utantill nu. Jag måste bara fråga en av killarna i bandet om han kan spela akustisk gitarr till när jag sjunger.
    Men problemet är att så fort jag tänker på det så blir jag så jäkla nervös...jag vill inte göra bort mig, men jag kan sjunga hyfsat bra sålänge jag inte är för nervös.
    Ska jag hålla ett tal till min man istället eller ska jag sjunga? jag tror ju att han misstänker att jag kommer att sjunga eftersom det har blivit en liten tradition och jag har nämt det långt innan innan vi bestämde att vi skule gifta oss...
    what to do?

  • tobbic­ar
    Äldre 23 May 21:19
    #42

    Jag skulle jätte gärna vilja hålla tal till min blivande men ja skulle inte klara av de :( skulle vara för nervös, det är de ända jag skulle tänka på sånt fall och inte kunna njuta av dagen :( men jag har funderat på att fråga prästen om han kan berätta vad jag känner för min blivande i kyrkan om ja skriver ner det och ger honom de? Va tror ni?

  • Salat
    Äldre 23 May 22:04
    #43

    Jag skall hålla tal till min blivande. Har filat i månader... Tycker det är kul att hålla tal oxå och lite nervöst självklart! Kommer det tårar så får det väl göra det.

  • Salat
    Äldre 23 May 22:09
    #44
    Jag skall hålla tal till min blivande! Har filat i månader... Tycker det är kul att hålla tal och självklart blir det lite nervöst och rösten kanske ståckar sig men det får bli som det blir
  • Salat
    Äldre 23 May 22:12
    #45
    Oj vad detta var svårt i dag, det fungerar dårligt tycker jag. Flera innlägg jag har skrivit bara försvinner... Flera som reagerar?
Svar på tråden hur många ska hålla tal till mannen?