• Planer

    hur många ska hålla tal till mannen?

    Frågan lyder!

    Ska ni hålla tal på festen till era män? eller om ni redan är gifta, höll ni tal?

  • Svar på tråden hur många ska hålla tal till mannen?
  • Nikeh

    Jag ska nog också hålla ett tal till min blivande. Men precis som Rocktroll, så kommer jag förmoligen gråta floder - är en riktig fjant...

    Min blivande har spanska som modersmål, så om nerverna håller så tänker jag försöka hålla en liten del av talet på spanska. Kanske...

  • Sebastiána

    Jag kommer inte att hålla tal. Dels tycker jag att detta är en dag när brudparet ska luta sig tillbaka och bara njuta, dels skulle jag börja gråta redan efter det första ordet.

  • Sebastiána
    zunzilk skrev 2010-07-19 21:42:16 följande:
    Jag har tänkt på det, men jag vet faktiskt inte om jag fixar det. Det är ju trist om rösten stockar sig och tårarna kommer.Kanske kan be min toastmadame sjunga en sång åt honom som jag tycker säger allt , hon är fantastiskt duktig på att sjunga.
    Så gjorde min syster! Fast det var inte toasmadamen utan en annan tjej. Hon sjöng "Aldrig ska jag sluta älska dig" - brudgummens favoritkärlekssång.
  • Fenixx

    jag vet en brud som lät sin toastmadame läsa upp ett kärleksbrev till brudgummen. var jättefint och smart om man inte pallar av själv.


    jag funderar fram och tillbkaa hur jag ska göra. jag har svårt att prata om känslor allmänt, alltid lättare att skriva, så därför hade jag gärna velat ha ett tal. har skrivit ett, är kort men innefattar ändå mycket. men sa att jag isåfall vill säga det i början av middagen så jag har det gjort och inte måsta sitta och vänta och bli mer nervös över dett.

  • uppochhoppa

    Jag har ett förberett, men vet ej när eller hur eller var det ska in. Inte på något bröllop jag varit på har bruden hållit tal, däremot har brudgummen gjort det på ett, och på ett höll de egna löften tillvarandra och det blir ju som ett litet tal om man vill.

    svårt det här!


  • Uttan

    Jag har fått höra att jag är en jäkel till talare och skriver bra tal så jag tänkte läsa ett romantiskt stycke till min man jag skrivit samt tacka min familj för att dom funnits där hela vägen för mig i livet.


    Men vill inte det ska verka som "Josefin vill bara göra sig till" bara för att jag hört att jag är en bra talare. Hm... Jag brukar inte hålla tal annars - Har nog bara gjort det 1 gång.

  • Mörk Ängel

    Jag funderar också på det. Kanske dags att börja skriva det!

  • MariaEson

    Har funderat på det där. Kanske skulle jag ordna ett multimodalt tal... Alltså, med lite bakgrundsmusik, något roligt bildspel med foton på (då nyblivne) maken. Men jag vet inte om jag är tillräckligt teknisk eller modig för detta framförande.

  • ClaraH

    Jag kommer inte att göra det. Eftersom jag vet att han inte vill hålla tal så vet jag också att han kommer känna sig dum för att han inte kan återgälda det till mig, så jag har bestämt mig för att skippa det. Däremot tänker jag hålla ett tal från oss båda där vi tackar gästerna för presenter och tackar toastmastern och våra barn som ska hjäpa till.

  • Sörön10

    Jag höll inget tal! Dock gjorde min karl det till mig, det vackraste jag nånsin hört! Trodde aldrig han skulle göra det! Han avskyr att tala inför folk. Han tycker till o med det är obehagligt att ringa och beställa mat!


    Däremot gick jag upp och sjöng en låt på festen! =) Hade instruerat bandet att köra Du är min man! =) Det var skitkul! =)

Svar på tråden hur många ska hålla tal till mannen?