Nej jag bryr mig inte ett dugg om vad han gör med kostymen efter bröllopet, då är den hans som tack för att han ställde upp.
Men jag vill att den ska vara speciell till vårt bröllop, vilket den är avsedd för.
Var visst lite fel ute gällande priset, den kostar 8000 kr totalt, inte så stor skillnad visserligen. Men då är väst o kravatt inräknat så som det kostar att köpa dem och det vet jag inte om han gör, han kanske vill hyra (hoppas det). har aldrig tänkt på det som en "ful gest" att välja något så dyrt faktiskt, mer än att det sved iom den andra han funderade på var på rea och därmed betydligt billigare. Men om jag vart tärna och fått halva betalt så hade jag defenitivt tänkt på prislappen, nu när jag funderar på det så.
När jag skapade tråden hade han faktiskt inte ens frågat om han fick använda kostymen innan men jag misstänkte att det var hans tanke när han frågade om vi kunde hämta ut den den här veckan (är mer än en månad sen den blev klar) och bröllopet vi är gäster på är på lördag.
Men ikväll så frågade han...eller nej det kan man inte heller påstå, utan han sa "jag hade tänkt hämta ut den i veckan så jag kan ha den på lördag".
Då fick jagju säga på bästa sätt jag kom på "Jag tycker inte det känns okej. När jag lägger så mycket pengar så vill jag att den ska vara ny på vårt bröllop."
Han blev förvånad och sa att han visste inte att jag kände så. Jag sa att jag tycker det känns fel att den skulle vara begagnad på vårt bröllop, men att om han vill så får han gärna betala hela själv och använda den nu på lördag också...men det ville han ju inte.
Och jag kan tillägga att han har andra kostymer hemma så han behöver inte köpa en ny för att gå på gäst på detta bröllopet, som inte ens har krav på kostym, utan där det står "somrig klädsel".