• MissPersika

    16 juli 2011, någon mer som gifter sig då?

    Hej!


     


    Jag och min blivande make gifter oss 16 juli 2011.


     


    Några mer som gör det?


     


    Tänkte vi kunde följas åt :)

  • Svar på tråden 16 juli 2011, någon mer som gifter sig då?
  • TheJohanna

    Jag har hunnit kolla fyra butiker, de två på Bergsgatan i Malmö (provade dock bara i den ena), sen i helgen betade jag av en affär i Halmstad och i måndags en i Göteborg. Börjar väl få lite mer koll på vad jag är ute efter men det är svårt!


    Hittade en jättefin klänning på blocket, den fanns inte så långt från mina föräldrar som jag för tillfället var och hälsade på. Tänkte åka dit och titta på den men bangade sen ur, kanske för att det blev lite för nervöst att åka hem till en privatperson och prova...


    Är sugen på att åka till Lillys i Köpenhamn men var ligger butiken? Hittar inte alls i Köpenhamn så det vore skönt om den inte låg alltför långt från stationen.


     

  • MissNina

    Hejsan och grattis !
    Jag och min sambo ska oxå gifta
    oss den 16:e =).
    Har inte hunnit jätte långt än med planeringarna.
    Gästlista klar och var vigsel och middag ska vara.

    Och när jag ändå skriver här så har jag en fråga som lyder:
    När man ska bjuda ett par som bara är sambos, ska man skriva mannens efternamn på båda personerna eller deras egna efternamn på inbjudningarna?

    Tack på för hand!

    MVH Nina

  • lunagarden

    Johanna - det är lätt att hitta till Lillys, gå bara Ströget ner mot Nyhavn, tar väl 10-15 min att gå.

    MissNina - välkommen - samma datum som oss ! Jag kommer att skriva ut båda efternamnen

  • TheJohanna

    Åh, vad bra. Dit ska väl t.o.m jag kunna hitta. Får se till att dra med mig någon dit då. Tack för tipset!


    Tänkte gå till en pappersaffär som har utförsäljning idag och se om man kan hitta papper och kuvert till inbjudningskorten. Om man ska knåpa ihop inbjudningarna själv så är det ju bäst att börja i tid, fast då måste vi ju också bestämma vad som ska stå i dem redan nu och det är lite svårare... Vilken tid har ni t.ex. bestämt för själva vigseln?

  • lunagarden

    Johanna - vi har borgerlig vigsel kl 15, vi har planerat in vår fotografering kl 12-14

    Jag tror vi kommer att beställa våra inbjudningskort, festprogram och tackkort från Vistaprint, det blir billigare än att göra själv.

  • TheJohanna

    lunagarden skrev 2010-08-26 17:33:44 följande:


    Johanna - vi har borgerlig vigsel kl 15, vi har planerat in vår fotografering kl 12-14 Jag tror vi kommer att beställa våra inbjudningskort, festprogram och tackkort från Vistaprint, det blir billigare än att göra själv.
    Det där med Vistaprint låter som ett bra förslag men jag hittade inga priser på deras hemsida.. Vet du vad det kostar?

    Det där med Vistaprint låter som ett bra förslag men jag hittade inga priser på deras hemsida.. Vet du vad det kostar?


     

  • Blåbärsmuffin

    Har preliminärbokat lokal till den 16:e, börjar kännas mer "på riktigt" nu! Gästlistan är någorlunda klar, funderar på att skicka ut ett "save the date" snart så folk kan planera semestrar. Har många på listan som vanligen är bortresta i juli!


    Vi gifter oss i en förort till Stockholm, vid vattnet. Kommer bli underbart :) Har hittat en klänning som jag är väldigt sugen på också, med härliga röda detaljer.


    Kul med så många 16:e juli brudar!

  • lunagarden

     


    TheJohanna skrev 2010-09-05 09:51:13 följande:
    lunagarden skrev 2010-08-26 17:33:44 följande: Det där med Vistaprint låter som ett bra förslag men jag hittade inga priser på deras hemsida.. Vet du vad det kostar? Det där med Vistaprint låter som ett bra förslag men jag hittade inga priser på deras hemsida.. Vet du vad det kostar?  

    Du får välja en design, så kommer priserna upp

    Hej blåbärsmuffin, välkommen!

  • TheJohanna

    Nu har det varit tyst här ett tag... Hur går det för er? Jag har köpt brudklänning nu. Hittade en på rea i Malmö så det blev aldrig någon Köpenhamnstur men jag är verkilgen jättenöjd med den jag har. Bilder finns i mitt galleri. Sen har jag börjat spana på skor också...    

  • gelehallon

    Vi ska också gifta oss den 16e Juli 2011!!


     


    Det mesta i planeringen är klart eller åtminstone diskuterat. Nästan bara utförandet kvar! :)

  • lunagarden

    Johanna - jättefin klänning

    Gelehallon - hej

    Jag har det lite besvärligt med min graviditet, så jag ligger mest och vilar och är glad att det mesta är ordnat inför bröllopet

  • gelehallon

    Någon av er som kommer vara gravid eller "nyförlöst" under sitt bröllop??? Gravid är väl kanske svårt att veta nu, men om ngn försöker bli så kanske det hinner hända så ni e stor på bröllopet...


     


    Tänkte eftersom så kansk eblir mitt fall.. Klänning när man är gravid, det finns ju så lite att välja mellan..


     


    Hur göra?? Man vill ju vara vacker och känna sig det också...

  • lunagarden

     


    gelehallon skrev 2010-09-19 11:09:01 följande:
    Någon av er som kommer vara gravid eller "nyförlöst" under sitt bröllop??? Gravid är väl kanske svårt att veta nu, men om ngn försöker bli så kanske det hinner hända så ni e stor på bröllopet...   Tänkte eftersom så kansk eblir mitt fall.. Klänning när man är gravid, det finns ju så lite att välja mellan..   Hur göra?? Man vill ju vara vacker och känna sig det också...

    Vi ska ha barn i december, så vi planerade in bröllopsdatumet utifrån det. Min man skojar och säger att han ska göra mig gravid igen på bröllopsnatten, hihi

    Men innan dess kommer vi att skydda oss, jag vill gärna fira min stora dag med champagne och goda viner

    Gravida brudar är väldigt vackra, jag tycker att det finns många fina klänningar för gravida.

  • gelehallon

    Haha! Härlig kille! Jag dricker inte alkohol i vanliga fall heller, så för den sakens skulle spelar det liksom ingen som helst roll!

  • lunagarden

     


    gelehallon skrev 2010-09-19 11:22:22 följande:
    Haha! Härlig kille! Jag dricker inte alkohol i vanliga fall heller, så för den sakens skulle spelar det liksom ingen som helst roll!

    Ja, han är bäst

    Vi har en liten son som är tio månader nu, så jag blev gravid snabbt igen trots att jag helammade (fast det var önskat), så vi vågar inte chansa innan bröllopet. Men min man vill ha fyra barn och jag är redan 40 år, så det gäller att inte vänta för länge

    Hade jag varit du och önskat bli gravid så hade jag inte väntat, det kan ju ta lite tid iallafall. Bara inte bröllopet blir samtidigt som förlossningen

  • gelehallon

    Bröllop och förlossning i samma veva är ju mardrömmen HAHA men mest bara för pengarna man lagt på bröllopet som då blir krisartat eller inställt. Men lite skoj hade det kunnat vara att föda barn på sin bröllopsdag! Bara man hann med maten presenter och liite fest innan man var tvungen att åka in HAHAH


    Aja, ska verkligen inte sikta på det! Håll tummarna på plus den 24/9 istället, för då blir det ca 5 veckor innan bröllopet och det kan ju faktiskt fungera! ;)


     


    Hur stora budgetar ungefär har ni allesammans???


     


    Vi ligger ungefär på 35-40tkr med ca 60 gäster plus oss!

  • lunagarden

     


    gelehallon skrev 2010-09-20 10:01:45 följande:
    Bröllop och förlossning i samma veva är ju mardrömmen HAHA men mest bara för pengarna man lagt på bröllopet som då blir krisartat eller inställt. Men lite skoj hade det kunnat vara att föda barn på sin bröllopsdag! Bara man hann med maten presenter och liite fest innan man var tvungen att åka in HAHAH Aja, ska verkligen inte sikta på det! Håll tummarna på plus den 24/9 istället, för då blir det ca 5 veckor innan bröllopet och det kan ju faktiskt fungera! ;)   Hur stora budgetar ungefär har ni allesammans???   Vi ligger ungefär på 35-40tkr med ca 60 gäster plus oss!

    Håller tummarna för att du plussar den 24:e

    Vår budget ligger på 70.000 kr för 50 gäster. Lokalhyra och mat blir de dyraste posterna, sen lägger vi 10.000 kr på liveband och proffsfotograf också.

Svar på tråden 16 juli 2011, någon mer som gifter sig då?