Inlägg från: lunagarden |Visa alla inlägg
  • lunagarden

    16 juli 2011, någon mer som gifter sig då?

    Jaaa, vi också

    Vi ska gifta oss borgerligt så vi kommer att ha både vigsel och bröllopsfest på Ellinge slott utanför Eslöv.

    Gästlistan är inte klar ännu, men vi blir nog 50-70 personer.

    Vi har skickat STD-mail till de 50 närmaste och 27 av dessa har redan tackat ja

    Nu kikar jag på cateringfirmor och fotografer och lite på klänningar.

    Är det någon av er som bor i Skåne?

  • lunagarden

    Vad bra, då kan vi tipsa varandra :)

    Jag har bara kollat på nätet hittills, mest på kinaklänningar.

    Har läst här på forumet om Atelje MB, som finns i Vinslöv http://www.ateljemb.se/

    En del av mina förra kollegor åkte över till Köpenhamn för att köpa klänningar till sina döttrar, men det var då danska kronan var mycket billigare. Nu vet jag inte hur billigt det är där längre.

    Jag funderar på att hyra klänning, om jag inte hittar en till riktigt bra pris.

    Men dilemmat är att jag är gravid, så jag kan inte prova några klänningar just nu

  • lunagarden

     


    TheJohanna skrev 2010-07-23 06:01:02 följande:
    Jag bor i Skåne, i Lund.. Är sugen på att börja kolla bröllopsklänning men jag vet inte riktigt var affärerna finns. Finns det något speciellt område i Malmö där sådant finns samlat?

    Idag har jag hittat till butikerna i Malmö - på Gustav Adolfs Torg finns Södra Högtidskläder, i närheten hittade vi Cinderella (som dock hade stängt på måndagar) och efter tio min promenad hittade vi till Romantica på Bergsgatan.

    Nästa vecka ska vi åka till Lilly i Köpenhamn och titta.

    Överlägset bästa servicen och utbudet hittills var på MB Design, där vi var förra veckan och jag hittade flera klänningar som var jättevackra och faktiskt satt bra, trots putmagen

  • lunagarden

    Puffar upp tråden lite

    Jag hittade min klänning på Lillys i Köpenhamn, den var nedsatt med nästan halva priset

    Har också hunnit köpa vigselring, boka fotograf och band till festen.

    Hur går det för er andra i planeringen?

    The Johanna - det finns ytterligare en butik på Bergsgatan i Malmö - Palm Design.

  • lunagarden

    Johanna - det är lätt att hitta till Lillys, gå bara Ströget ner mot Nyhavn, tar väl 10-15 min att gå.

    MissNina - välkommen - samma datum som oss ! Jag kommer att skriva ut båda efternamnen

  • lunagarden

    Johanna - vi har borgerlig vigsel kl 15, vi har planerat in vår fotografering kl 12-14

    Jag tror vi kommer att beställa våra inbjudningskort, festprogram och tackkort från Vistaprint, det blir billigare än att göra själv.

  • lunagarden

     


    TheJohanna skrev 2010-09-05 09:51:13 följande:
    lunagarden skrev 2010-08-26 17:33:44 följande: Det där med Vistaprint låter som ett bra förslag men jag hittade inga priser på deras hemsida.. Vet du vad det kostar? Det där med Vistaprint låter som ett bra förslag men jag hittade inga priser på deras hemsida.. Vet du vad det kostar?  

    Du får välja en design, så kommer priserna upp

    Hej blåbärsmuffin, välkommen!

  • lunagarden

    Johanna - jättefin klänning

    Gelehallon - hej

    Jag har det lite besvärligt med min graviditet, så jag ligger mest och vilar och är glad att det mesta är ordnat inför bröllopet

  • lunagarden

     


    gelehallon skrev 2010-09-19 11:09:01 följande:
    Någon av er som kommer vara gravid eller "nyförlöst" under sitt bröllop??? Gravid är väl kanske svårt att veta nu, men om ngn försöker bli så kanske det hinner hända så ni e stor på bröllopet...   Tänkte eftersom så kansk eblir mitt fall.. Klänning när man är gravid, det finns ju så lite att välja mellan..   Hur göra?? Man vill ju vara vacker och känna sig det också...

    Vi ska ha barn i december, så vi planerade in bröllopsdatumet utifrån det. Min man skojar och säger att han ska göra mig gravid igen på bröllopsnatten, hihi

    Men innan dess kommer vi att skydda oss, jag vill gärna fira min stora dag med champagne och goda viner

    Gravida brudar är väldigt vackra, jag tycker att det finns många fina klänningar för gravida.

  • lunagarden

     


    gelehallon skrev 2010-09-19 11:22:22 följande:
    Haha! Härlig kille! Jag dricker inte alkohol i vanliga fall heller, så för den sakens skulle spelar det liksom ingen som helst roll!

    Ja, han är bäst

    Vi har en liten son som är tio månader nu, så jag blev gravid snabbt igen trots att jag helammade (fast det var önskat), så vi vågar inte chansa innan bröllopet. Men min man vill ha fyra barn och jag är redan 40 år, så det gäller att inte vänta för länge

    Hade jag varit du och önskat bli gravid så hade jag inte väntat, det kan ju ta lite tid iallafall. Bara inte bröllopet blir samtidigt som förlossningen

  • lunagarden

     


    gelehallon skrev 2010-09-20 10:01:45 följande:
    Bröllop och förlossning i samma veva är ju mardrömmen HAHA men mest bara för pengarna man lagt på bröllopet som då blir krisartat eller inställt. Men lite skoj hade det kunnat vara att föda barn på sin bröllopsdag! Bara man hann med maten presenter och liite fest innan man var tvungen att åka in HAHAH Aja, ska verkligen inte sikta på det! Håll tummarna på plus den 24/9 istället, för då blir det ca 5 veckor innan bröllopet och det kan ju faktiskt fungera! ;)   Hur stora budgetar ungefär har ni allesammans???   Vi ligger ungefär på 35-40tkr med ca 60 gäster plus oss!

    Håller tummarna för att du plussar den 24:e

    Vår budget ligger på 70.000 kr för 50 gäster. Lokalhyra och mat blir de dyraste posterna, sen lägger vi 10.000 kr på liveband och proffsfotograf också.

Svar på tråden 16 juli 2011, någon mer som gifter sig då?