• miss going mrs
    Äldre 8 Jun 13:55
    8840 visningar
    48 svar
    48
    8840

    Gå ner i vikt. Resultattråden för pepp.

    Hej!


    Jag har börjat gå ner i vikt för att bli skitsnygg till bröllopet i början av september. Antar att jag inte är särskilt unik på något sätt i denna önskan. Och visst är det trist att man inte lyckats tidigare. Men är det någon gång man är motiverad till viktinedgång så är det ju nu.


    Så min tanke är att dela med mig av mina resultat; vikt, BMI och midjemått under resans gång. Detta för att peppa mig själv och kanske även dig. Kanske är det fler som vill dela med sig av sina resultat.


    Jag började den 27 maj och då såg det ut så här:


    Vikt: 72,7


    BMI: 26,7


    Midjemått: 95


     


    Idag:


    Vikt: 69,2


    BMI: 25,7


    Hittade inte måttbandet.


     


    Min målvikt är 60 kilo. En bit kvar alltså!


    Någon som vill hjälpas åt?


     

  • Svar på tråden Gå ner i vikt. Resultattråden för pepp.
  • zunzil­k
    Äldre 4 Aug 14:15
    #31

    Min startvikt: 79,5 kg
    Midjemått: 86cm
    BMI: 28,9 - SHIT! :(

    Veckans vägning slutade på plus som väntat.
    81,7 kg
    midjemått: glömde...
    BMI:29

    Har haft mens och åd brukar jag lägga på mig så jag är inte förvånad. Tur man har god tid på sig.
    Tycker det är så svårt att hålla en sund kost. Så mkt lättare att bara dieta i några veckor! :)

  • Allert­s
    Äldre 9 Aug 15:54
    #32

    Jag kör JS-dieten med start idag. JS står för jordnötssmör... Förutom att jag hatar jordnötssmör, så känns det bra.


    5st shakes med protein varje dag, 250g jordnötssmör varje dag samt c-vitamin, multivitamin och Omega-3. Sen har man 36h varje vecka som man måste äta kolhydrater och då kan äta lite mer normalt.


    Denna diet ska jag köra i 3v som kick-start, sen ska jag fortsätta järnet med vanlig mat och träning. Minst 10kg ska bort innan det ska provas klänning efter årsskiftet.

  • Sarast­iko
    Äldre 9 Aug 22:20
    #33

    jag har kört LCHF en vecka nu.. minskat 2,6 kg och i midjan har jag minskat nio cm. Men så var det efter fyra dagar, vägde mig efter sju dagar samma vikt. Men å andra sidan har den roliga perioden kommit nu också så då plusar det ju på lite grann..


    Men vilken hagga man blir, diet plus mens. Brr orkar knappt med mig själv.. För min del är det tänkt att jag ska gå ner 20-25 kg.. Har fram tills juli nästa år på mig. Men får se hur länge man orkar hålla på. Jobbigt att planera så mycket med maten. frukost, lunch, mellis, middag.. Jobbar på förskola där vi annars får maten. Vissa dagar kan jag äta lite av deras mat men för det mesta måste man ha eget med sig. Jobbigt tycker jag men framförallt. DYRT!!

  • mamabl­ues
    Äldre 10 Aug 11:52
    #34

    Här hakar jag med på!

    Fick barn 29 december och trodde aldrig att jag skulle väga så mkt EFTER förlossningen, men så var det. Man får ju inte banta när man ammar men amningen strulade så mkt att jag var tvungen att sluta i februari och då kunde jag börja min viktresa på ett normalt sätt. Tro nu inte att jag slutade att amma för att gå ner i vikt.

    Min chock kom när vi var hos min bror å hans fru, de hade tydligen en våg som visade exakt å då insåg jag att nu är det slut på det goda.

    Jag är 174 lång och brukar ligga runt 65-70 men gick upp till 94 innan jag blev gravid och gick upp till 102...det tar emot att skriva detta men det går ju bra nu när jag väger lite mindre 22/2 2010:

    Startvikt: 95 kg

    Midja: 94 cm

    bmi: 31,4

    Nu 10/8: 78 kg

    Midja: 79 cm

    Bmi: 25,8

    Målvikt: 67 kg

    Midja: 70 cm

    Bmi: 22,1

    Jag äter Gi-mat men unnar mig lite ibland som en glass, potatis eller smörgås. Sen motionerar jag massor! Går och springer ca 4 mil i veckan samt kör på crosstrainern och gör situps å armhävningar numera med!

    Bröllopet är 23 oktober men vill gärna väga max 67 kg minst 2 veckor innan!

  • jormis
    Äldre 10 Aug 13:10
    #35

    även om inget brölopp på g så vill jag hänga på

    29/7
    vikt 79
    ej mått

    10/8
     vikt 77,6
    mått midja 84

    mål
    vikt 69-70
    mått 79-80

    motionera mycket med hundarna gillar det

  • Allert­s
    Äldre 10 Aug 22:34
    #36

    Jag klarade av jordnötssmörsdieten i 1½ dag, sedan sa det stopp. Usch för jordnötssmör! Jag trodde att jag skulle kunna tvinga i mig det men det går bara inte. Det är vidrigt.

    Så idag har vi bytt till LCHF. Jag har en vän som varit väldigt ledande inom LCHF, redan från början, så jag ska få coachning av henne. Sen är det ju ett plus att blivande mannen är med mig på detta och kör han med. Vi ska båda loosa minst 10kg. Blir jag av med mer, är det bara en bonus.

    Jag funderar på att väva in detta i min bröllopsblogg, www.minbrollopsblogg.se
    Vad tycker ni? Kan det vara av intresse att läsa om sådant i en bröllopsblogg.

  • Äldre 12 Aug 20:09
    #37

     


    Allerts skrev 2010-08-10 22:34:37 följande:
    Jag klarade av jordnötssmörsdieten i 1½ dag, sedan sa det stopp. Usch för jordnötssmör! Jag trodde att jag skulle kunna tvinga i mig det men det går bara inte. Det är vidrigt.Så idag har vi bytt till LCHF. Jag har en vän som varit väldigt ledande inom LCHF, redan från början, så jag ska få coachning av henne. Sen är det ju ett plus att blivande mannen är med mig på detta och kör han med. Vi ska båda loosa minst 10kg. Blir jag av med mer, är det bara en bonus.Jag funderar på att väva in detta i min bröllopsblogg, www.minbrollopsblogg.se Vad tycker ni? Kan det vara av intresse att läsa om sådant i en bröllopsblogg.

    Ja, det är väl en bra idé att blogga om viktresan, Kanske kan ge lite mer motivation. För mig har det inte gått något vidare tror jag. Jag väger in mig på måndag igen. Har verkligen brist på motivation. Äter bra men har fruktansvärt svårt att låte bli godis. Om jag bara kunde det, skulle jag inte ha några problem med att går net till mig målvikt.

  • miss going mrs
    Äldre 15 Aug 16:45
    #38

    Hej på er!


     


    Long time no write. Sommar är en svår säsong att gå ner i vikt på. Vin och långa middagar varje kväll känns det nästan som. Trots detta svåra utgångsläge som grillväder innebär har jag faktiskt gått ner en aning. Kommer inte ihåg exakt vad jag vägde sist men imorse vägde jag in mig på 64,3, vilket är nytt rekord!!!!! Underbart. Fantastiskt.


    Så nu har jag fått blodad tand och testar att ersätta ett mål om dagen med Nutrilett under några dagar. Sedan en och en halv månad tränar jag dessutom två gånger i veckan.


    Vår vigsel är ganska snart, den 4 september. Och jag har slagit vad med mig själv om att jag ska lyckas jag ner mig till 62, 7 tills dess. Det innebär en total viktnedgång med 10 kilo sedan i maj.


    Väger in mig med tätare intervaller fram tills bröllopet och ska skriva midjemåttet också nästa gång. Hur mäter ni? Jag mäter i navelhöj.


    Nu kör vi!

  • miss going mrs
    Äldre 15 Aug 16:47
    #39

    Jo, just det.


    BMI: 23,6


    Ciao

  • Projec­tX
    Äldre 15 Aug 21:27
    #40

     


    miss going mrs skrev 2010-08-15 16:45:12 följande:
    Väger in mig med tätare intervaller fram tills bröllopet och ska skriva midjemåttet också nästa gång. Hur mäter ni? Jag mäter i navelhöj. Nu kör vi!

    Jag mäter midjan som där jag är som smalast, alltså nästan mittemellan naveln och bröstet, men sen mäter jag runt magen också, vilket är där jag är som bredast, vilket blir ungefär i navelhöjd.

    Jag har inte hållit GI så hårt under sommaren, men fortsatte att gå ner ett tag, men nu har det börjat vända uppåt igen. Så imorgon kommer jag att börja om med Fas 1 och kapa kolhydraterna igen, och försöka att komma tillbaks in i rutinerna.

    Har börjat med ett roligt pass på gymmet som heter BodyBalance, så det kör jag 2 ggr i veckan nu. Badminton kör jag en gång i veckan och så tänkte jag börja med lite Box om nån vecka för att få upp konditionen.

    Veckans resultat då:

    Startvikt 1 maj
    Vikt: 80,0 kg
    Midja: 80 cm
    Mage: 98 cm
    BMI: 25,5

    15 augusti
    Vikt: 73,3 kg (Skillnad sedan den 28/7: +1,2 kg, totalt -6,8 kg)
    Midja: 70 cm
    Mage: 86 cm
    BMI: 23,3

    Mål:
    Vikt: 65 kg
    Midja: 70 cm
    Mage: 80 cm
    BMI: Mellan 19-21

  • miss going mrs
    Äldre 16 Aug 09:16
    #41

    Hej igen,


    nu har jag lyckats hitta det där måttbandet. Nu mäter jag som du gör ProjectX. Du har nog rätt i att det är midja där du mäter och mage vid navel.


    Midja: 73 cm


    Mage: 83 cm


    Det känns bra att magmåttet börjar närma sig 80. Över 80 cm mätt över naveln ska man som kvinna se upp, då det innebär en ökad hälsorisk. Så kan man inte motivera sig att gå ner i vikt för att komma i kläder eller bli lite snyggare kan hälsofaktorn peppa.


    För mig känns det lite motigt, men jag tänker att det inte är så långt kvar till bröllopet och att jag ska försöka hålla ut tills dess. Därefter ska jag satsa på att gå upp igen. :) Vi hoppas att det ska komma ett till barn och förgylla vårt liv. Därför känns det extra skönt att ha gått ner innan dess så att det inte bara plussas på och jag väger ett ton i slutänden.


    Under den förra graviditeten fick jag havandeskapsförgiftning. Att gå ner i vikt innan nästa graviditet hoppas jag ska hjälpa till att öka chanserna för ett lägre blodtryck och en lyckad graviditet.


     


    Positiva tankar


     

  • Allert­s
    Äldre 16 Aug 22:09
    #42
    ClaraH skrev 2010-08-12 20:09:16 följande:
      Ja, det är väl en bra idé att blogga om viktresan, Kanske kan ge lite mer motivation. För mig har det inte gått något vidare tror jag. Jag väger in mig på måndag igen. Har verkligen brist på motivation. Äter bra men har fruktansvärt svårt att låte bli godis. Om jag bara kunde det, skulle jag inte ha några problem med att går net till mig målvikt.
    Jag har kört LCHF i en vecka nu och har gått ner 1,4kg. Trots att jag åt chokladtårta igår, givetvis en LCHF-version. Du beskriver ett sötsug. Jag har alltid haft ett oerhört sötsug men sedan jag började med detta så har det försvunnit. Hur skönt som helst!

    Nu ska jag köra lungt och försiktigt så jag får en stadig viktnedgång. 10kg på 5månader är tanken.

  • Äldre 18 Aug 16:19
    #43

    Rapport från i morse

    31/7
    Vikt: 66.9
    BMI: 24,6
    midja: 79

    Mål
    vikt:62
    BMI: 22,8
    midja: 75

    Nuvarande status
    Vikt: 65,4
    BMI: 24,0
    midja: 79

    Har alltså gått ner 1,6 kg, men det har inte hänt något med midjemåttet. Jag har nu avstått från godis, men tar någon 85%ig choklad ibland. I helgen blir det 50-årskalas, vi får se hur det går.

  • Projec­tX
    Äldre 19 Aug 19:00
    #44

    Är så förbannad på mig själv!

    Har äntligen börjat träna igen, så lyckas jag halka i en rulltrappa och göra illa hele området runt armen/axeln/skuldran/nacken på vänster sida. Så nu blir det ingen träning på ett tag. Eller jobb för den delen. Och det är när jag är ensam hemma som sötsuget sätter i. Går som en osalig ande här hemma, försöker att inte smälla i mig onyttigheter och är så FÖRBANNAD!

    Va fan skulle jag springa i rulltrappan för? Jag ska ha andraprovningen av min klänning i oktober och vill så gärna komma i en 38:a. Får se hur det går med det nu...

    Ursäkta, men jag var bara tvungen att skriva av mig lite.

  • Sommar­brud20­11
    Äldre 27 Aug 07:40
    #45

    Liten uppdatering:

    Start 4 aug:
    Vikt: 76 kg
    BMI: 25,1
    Midja: vet ej

    27 aug:
    Vikt: 75,1 kg
    BMI: 24,8
    Midja: vet ej

    Var mäter ni midjan? Det skiljer väldigt mycket beroende var jag mäter....

    Mål:
    Vikt: 70 kg
    BMI: 23,1
    Ska ha nått målet senast juli 2011

  • miss going mrs
    Äldre 27 Aug 10:32
    #46

    Hej!


     


    Mycket att ordna med inför bröllopet. Lite tid över för vägning och dylikt. Men en kortrapport ska jag väl lyckas med.


    27 maj


    Vikt: 72,7


    BMI: 26,7


    Mage: 95


     


    Idag:


    Vikt: 64


    BMI: 23,5


    Midja: 73


    Mage: 82


     


    Utöver detta har jag faktiskt lyckats skaffa mig ett gymkort och kommit igång med träningen. Tack för inspirationen ProjectX!


     


    Nu är det bara en vecka kvar till bröllopet och massor att göra. Jag har svårt att se att jag skulle kunna uppbnå målet att gå ner till 62,7 tills dess, men men. Återkommer...


     


     

  • förlov­adflic­ka
    Äldre 29 Aug 16:12
    #47

    Jag är konstig, är 18 o vägde 60 kg innan jag började träna. Väldigt lagom eftersom jag är 165 cm. Jag gick ner 6 kg bara sådär och inget kommer tillbaka fast jag äter jätteonyttigt och allt och har haft ett träningsuppehåll för att jag varit sjuk. Jag har inte vägt så här lite sedan jag började högstadiet... Mycket underligt, det hade jag inte tänkt mig... Och jag tränade sådär 40 min två gånger i veckan lite grann hemma som man gör ni vet.. :S

  • Sommar­brud20­11
    Äldre 3 Sep 21:55
    #48

    Då var det dags för veckans invägning.

    Start 4 aug:
    Vikt: 76 kg
    BMI: 25,1
    Midja: vet ej

    3 sep:
    Vikt: 74,8 kg
    BMI: 24,7
    Midja: vet ej

    Mål:
    Vikt: 70 kg
    BMI: 23,1
    Ska ha nått målet senast juli 2011

    Hur går det för er andra? Det känns som att den här tråden har blivit mindre aktiv sen i somras.....

Svar på tråden Gå ner i vikt. Resultattråden för pepp.