• Dolly8­4
    Äldre 11 May 20:18
    5557 visningar
    41 svar
    41
    5557

    Vi som går powerwalks!

    Finns det några fler där ute som har som mål att gå powerwalks varje dag?
    Kan vi inte peppa varandra!? Jag försöker gå varje dag och har varit duktig nu i flera veckor, men vissa dagar saknar jag helt motivationen. Vi kanske kan skapa den tillsammans?

  • Svar på tråden Vi som går powerwalks!
  • TalisQ­ualis
    Äldre 16 May 16:20
    #31

    Sambon är i finland en vecka nu och jobbar så nu Måste jag gå alla promenader med hundarna själv så den här veckan finns INGA ursäkter! Bara att knalla på =)

  • mrsJR
    Äldre 17 May 11:00
    #32

    I morse följde min blivande man med på powerwalk för första gången. Jag blev nästan chockad när det första han frågade i morse var om vi skulle ut och gå? Jag hade knappt öppnat ögonen så trodde jag drömde  


    Hur som helst var det väldigt mysigt att gå tillsammans så tidigt, vi brukar annars bara gå tillsammans på helgerna och kanske någon gång på kvällen ibland. Det var en helt underbar solig morgon, får se om han är på i morgon igen


     

  • Rosväg­en
    Äldre 17 May 11:50
    #33

    Ni är så duktiga!!:)
    Själv började jag och min blivande tillsammans med ett par nyafunna vänner gå upp kl.03.00 för att promenera 1,2 mil innan frukost och jobb, detta resulterade tyvärr i en överansträngd fot(ledbanden) som gjorde fruktansvärt ont, nu äntligen känns det bättre efter 1 vecka.
    Men nu tycker jag synd om mig själv som måste ta det lugnt i minst 1 vecka till innan jag kan börja gå igen, det är sååå jobbigt när sambon går upp kl.03.00 och jag får ligga kvar i sägen!! Jag vill juh också!!
    Det är så skönt när man är två att pusha varandra och framförallt mår man bättre både i kroppen och psykiskt!
    Det här är en bra tråd!

  • Maxian­der
    Äldre 18 May 18:09
    #34

    Rosvägen: Gå upp 03:00!!! Oj, det skulle jag aldrig orka!!! När gick ni och la er då?


     


    Idag var det verkligen underbarta att ut och gå! Gick själv med musik i öronen, tempot ökar en smula men inte alls lika mysigt och trevligt... Hade en långärmad tröja som jag kavlat upp lite och såg att jag fått märken på armen från solen!!! Oj oj, får tänka på vad man sätter på sig imorgon då :)


     


    Någon annan som märkt solbrännan efter promenad?


     


    www.maxiander.se/

  • TalisQ­ualis
    Äldre 18 May 18:38
    #35

    Oja! Jag är röd som en kokt kräfta på vissa ställen :S

  • Rosväg­en
    Äldre 19 May 13:58
    #36

    Maxiander: Nej det är segt men det är bra att komma igång innan frukosten då kroppen förbränt all mat och då tar av det andra;)
    Åh för att inte tala om hur gott det är med frukost jag som har så svårt att äta på morgonen annars:)
    Det gör otroligt mycket när man har sambon med och två nyfunna vänner:)
    Det blir enkelt såhär:upp kl.0300 hemma igen kl.0430
    duscha och äta frukost kl.05.00
    åker till jobbet vid kl.0645
    slutar kl.1630 hemma kl.1710
    lagar mat äter tittar lite på Tv lägger mig kl.08.00 somnar senast kl0830.
    Man får se det såhär istället för att dega framför Tvn så tar man de timmarna på morgonen och rör på sig istället:)

    Jag beundrar er som går själva jag är mämligen en sån som inte kan lyssna på musik utan hellre går till ljuden i naturen:)
    Åh solbränna blir det inte för min del än, den är inte uppe så tidigt på morgonen.
    Har ni lätt att få färg?
    Jag är en sån som alltid måste se upp för solen för att jag lätt blir röd.
    Men visst är väl vädret härligt nu, även om det är mulet så är det skönt ute.. allt är bättre än den långa kalla vintern.
    Tjiing/J

  • Maxian­der
    Äldre 23 May 17:11
    #37

    Idag är det inte alls väder som lockar till powerwalk men jag och älsklingen tog en långpromenad i stan, gick till gamla stan och år brunch och sen runt en sväng och hem igen, skönt men nu är vi trötta.


     


    Oj ja ni tycks disponera dagen bra :) Vi är int heller några TV människor, kollar faktiskt aldrig på TV, det händer någon gång varannan vecka eller en gång i månaden typ men inte mer. Men vi gillar att umgås på kvällarna och äta långa middagar och prata och så vilket gör att vi ofta går och lägger oss lite senare, kollar på film ibland också , skriver ett blogginlägg ellerr nått, eller äter middag med vänner eller familj. Vår vardag ser olika ut från dag till dag. Ofta åker vi och handlar och tar en sväng på stan också. Gillar också att träna på morgonen, SATS har spinpass på morgonen som jag gillar men de är precis lite för tidigt för att jag ska tycka det är värt det, blir ofta att jag tränar själv i stället. Men visst är det underbart att röra på sig inna  frukost och sedan njuta av en lång härlig mysfrukost! Det försöker vi alltid göra tillsammans på helgen :)


     


    Ja jag har väldigt lätt att få färg. Får börja gå med keps när jag är ute och powerwalkar för att inte bli oseriöst brun i ansiktet jämfört med resten av kroppen nu! Men jag ska inte klaga, är faktikst skönt att ha lätt att bli brun och i princip aldrig bränna sig.


     


    www.maxiander.se


  • Rosväg­en
    Äldre 24 May 10:17
    #38

    Maxiander:
    Håller med dig! Morgonpromenad och mysfrukost är underbart!

    Det här med att bli brun är ett evigt ämne:)
    Min m2b blir lätt som en pepparkaka och jag skiftar mer i blå vitt och annars tomatröd;)
    Lägger inte så stor vikt vid det som när man var liten men just till bröllopet vill jag gärna att vi har ungefär samma bränna:) alltså blir det solarium för mig.

    Hur har det gått med promenering i helgen för alla?

  • TalisQ­ualis
    Äldre 24 May 10:20
    #39

    I helgen har har jobbat så har inte hunnit med nån power walk, men jag cyklar till och från jobbet och tar alla backar jag hittar, så jag har gjort nånting i alla fall :)


  • Maxian­der
    Äldre 25 May 20:00
    #40

    Idag blev det lite mer kläder på promenaden, och ingen brönna alls... Hoppas på bättre väder i veckan :)


     


    www.maxiander.se/

  • Dolly8­4
    Äldre 25 May 20:13
    #41

    Jag gick i spöregn idag! Men det var riktigt skönt och friskt även fast jag var dyngsur när jag kom hem. {#lang_emotions_smile}

Svar på tråden Vi som går powerwalks!